Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tid for å sette på Number of the Beast da :D Ahh, Iron Maiden :love:

7057103[/snapback]

 

Har hørt på Maiden idag jeg og, gamle Maiden, dog. Har hørt gjennom Iron Maiden, Somewhere in Time og Seventh Son. Nå er jeg på The Number of the Beast jeg og :D

 

Har spilt Metallica med Am I evil? allerede, jeg.

 

Ahh, tidenes cover imo. Fytte katta for et riff.

Lenke til kommentar

The Kovenant var best før de bytta navn. De het Covenant før, men så dukka et svensk progrock-band opp og sa de har hett Covenant mange år før dem, så de tok bare et kjapt navnebytte, og skifta helt stil i samme farta fra Dimmu Borgir-aktig metal til "space metal". Sjekk ut Nexus Polaris (synth-blackmetal), eller Times Before the Light, som er rein svartmetall. Alle i bandet syns de hadde skifta stil såpass mye, at de endra kallenavnene sine også. Nagash (tidl. dimmu borgir gitarist) ble til Lex Icon f.eks.

 

Legg merke til "of Norway" med små skrift :) Det var den tiden det var ekstra tøft å komme fra Norge og spille metal.

nexus.jpg

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Låten Bizarre Cosmic Industries (fra nexus polaris) er noe av det mest groovy som er laget. Hvis det ikke røsker i pungen og rockefoten når du hører denne er det noe galt.

 

Animatronics er også en bra skive, der merker man tydelig et begynnende stilskifte til mere elektronisk og industriellt sound. Men låter som Mirrors paradise og New World Order svinger noe helt fantastisk.

 

Ellers bør du sjekke ut Dragonstorms fra den første skiva, som er beinhard blastbeat-blackmetal.

 

Bare pass på, de eldste platene er nyutgitt under The Kovenant der alle låtene er nyinnspilt og låter ganske annerledes. Den første versjonen av In Times Before The Light låter mye fetere enn den nye "opphora" versjonen av plata.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...