Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye på bergtatt er vel rein svartmetall. Inn i Fjellkamrene f.eks.

Og lange partier midt i de andre låtene også. Herlig plate, kan faktisk alle tekstene, pluss jeg "oversatte" tekstene til normal norsk engang mens jeg kjedet meg. Garm hadde den riktige stemmen til det prosjektet.

 

Ulver overrasker alltid. Aldri to plater som høres likt ut. Liksom snodig at de plutselig kom med Madrigal etter kvalitetsproduksjonen på Bergtatt. Så høres madrigal ut som noe de tok opp i skogen på mikrofonen til en gammel kassettspiller.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Mye på bergtatt er vel rein svartmetall.

 

Ulver overrasker alltid. Aldri to plater som høres likt ut. Liksom snodig at de plutselig kom med Madrigal etter kvalitetsproduksjonen på Bergtatt. Så høres madrigal ut som noe de tok opp i skogen på mikrofonen til en gammel kassettspiller.

6937602[/snapback]

Ja, men jeg synes mye av det høres ganske "Folk metal" ut også.

 

Enig der. Må si jeg stiller meg ganske uforstående til kvaliteten på Nattens Madrigal. De to andre utgivelsene har jo fin fin produksjon, hvorfor lage en så heslig en? Kanskje for å komme litt "tilbake" til den orginale skittende black metal lyden?

Lenke til kommentar

Er nok bevisst ja. Men hør på første låten f.eks. Den gitarlinja som bare vever seg gjennom sangen. Sånt er dritfett. Hører det kanskje ikke første gangen. Også er det jo ett parti med akustisk gitar som høres kjempebra ut..også rett ned i skittenlyd igjen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Må si jeg stiller meg ganske uforstående til kvaliteten på Nattens Madrigal. De to andre utgivelsene har jo fin fin produksjon, hvorfor lage en så heslig en? Kanskje for å komme litt "tilbake" til den orginale skittende black metal lyden?

6937670[/snapback]

Det er rart med det, men jeg elsker den plata, både pga. den rå produksjonen og de geniale gitarmelodiene, kombinasjonen er genial. Det tar noen gangers gjennomlytting før skiva sitter skikkelig, anbefaler deg å høre den mer enn to ganger. Sånn i første omgang er nok Hymne V og VIII de aller melodiske, og de som er lettest å like.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt poser å fly rundt i Burzum t-skjorte når det ikke er på topp 50 listene dine engang?

6938493[/snapback]

Å gud, å gud, å gud, siden jeg ikke har Burzum på last.fm betyr det at jeg ikke hører på/liker musikken :-O Slått deg at jeg muligens ikke har musikken på pc, men heller kun på cd?

Jeg har "Hvis lyset tar oss" og låtene på denne er utrolig bra. Så da jeg kom over "Det som en gang var" tskjorten måtte jeg kjøpe den, da låta er svinebra.

 

Siden du nevner det må jeg spørre folk her. Er det å kjøpe tskjorter en synes er kule å være "poser" om en ikke hører på bandet?

 

edit:

Skal høre litt ekstra på skiva bare for deg hangman. Kanskje jeg forelsker meg i den jeg også?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Siden du nevner det må jeg spørre folk her. Er det å kjøpe tskjorter en synes er kule å være "poser" om en ikke hører på bandet?

Ja.

 

evt. bare teit.

 

Mange som gjør det bare fordi de følger moten(ta The Clash - London Calling-tsjortene). Mange av de vet ikke hvem de er en gang.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Nattens Madrigal fungerer også særdeles godt som terapi. Når jeg er skikkelig sint, setter jeg på den, og det er borte på noen riff. F.eks nå var jeg dritsur fordi jeg er sulten og ikke gidder å lage meg mat (jeg er sliten og trøtt), så kommer pluselig Hymne II - Wolf and the Devil på, og jeg er smørblid. :)

 

 

Og ja, det er litt teit å gå med band-skjorter når du ikke hører på bandet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...