Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Er nesten på gråten her jeg sitter. Kjøpte Die Apokalyptischen Reiter - Samurai og Riders on the Storm hos platekompaniet sin nettbutikk og kan trygt si at jeg er bitt av basillen. Til min store fortvilelse er ikke de første albumene å finne i norske nettbutikker, er dette bandet relativt ukjent her til lands?

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut Caninus, grind med pitbuller som vokalister!

 

Caninus

6893321[/snapback]

Haha, det var jo drifett. Lurer på om det funker bra live.

6893392[/snapback]

Hmm, det bandet har vært snakket om her før.

 

Ganske kult, ang. live vil jeg tro(uten at jeg er sikker) at dette er samplet. Tviler på at de får en hund til å time slikt.

Lenke til kommentar
Må vel sjekke ut dette Drudkh..aldri hørt om før i denne tråden.

Fant endel reviews på nettet. Virker som den nyeste Swan Road også er brukbar. Bare litt mere agressiv på alle måter enn den første. Men fortsatt ikke "vanlig kjapp-kjapp-blackmetal". Interesting.

Swan Road er ikke nyeste, den nyeste heter Blood in Our Wells, kom i år, og de skal gi ut en til før året er omme (da skal det være en ren akkustisk slavisk folkeskive), og de har annonsert to nye album neste år. Den gjengen er en kombinasjoner av genier og maskiner!

 

Alle skivene holder skyhøy kvalitet, men tar nok litt lenger tid for de siste å "synke inn", som Jernlov nevnte.

Har da blitt nevnt flere ganger det. Hangman har da reklamert for det mer enn en gang.

:wee:

Har ei gorgoroth-plate, syns det ble litt sånn..kjedelig.

Om man kan si det om blackmetal i det tempoet.

Hvilken har du? Jeg synes Alle tom. Incipit Satan er meget bra, men Antichrist er nok den beste.

Lenke til kommentar

Ad Majorem blablabla har jeg. Syns det ble litt kjedelig. Samme greia man har hørt 1000 ganger før liksom.

 

Ikke mye maskiner på de to første Drudkh-platene, annet enn en liten dæsj synth en sjelden gang. Har ikke hørt noe mere.

 

Her er noe morsomt fra et intervju med Sam Dunn, han som lagde Headbanger's Journey. Han intervjuer Gaahl på filmen.

 

"Gaahl was actually very approachable and friendly when we met. We had a long chat before the interview about Metal and various other things (I think we even talked about the film FUBAR!). But once the cameras were rolling, he presented an image of evil and darkness par excellence. As for his views on the church burning, I don’t agree with his views because I think the destruction of these cultural landmarks represents a huge loss of history and culture. But Gaahl is entitled to his opinion and as documentary filmmakers we felt his perspective was necessary to include in the movie."

 

"Our meeting with Gaahl from GORGOROTH was pretty interesting. While in Bergen, we got a text message from GORGOROTH telling us that they didn’t want to do the interview at the original location, and asked us to meet them at a 13th century wine-bar in the old part of the city. We did the interview in the basement where there was no lights and he requested that the interview only be lit by candlelight (which is very difficult when shooting on Super 16!). He asked to see several stills of how he would look on camera before we start the interview. It was a strange scene indeed. "

 

Hvem har sagt at svartmetallere ikke bryr seg om utseende? :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ad Majorem... var en liten skuffelse synes jeg. Sammen med Twilight of the Idols er det de to kjedeligste Gorgoroth-skivene. Skaff deg Antichrist og Under the Sign of Hell i første omgang. Pentagram, Destroyer og Incipit Satan er også verdt å eie.

 

Ang. Drudkh, mente jeg ikke at det var mye synth eller "techno-stæsj" men det faktum at de hittil harprodusert ett mesterverk i året, og dette året og neste år vil det bli to per år! Ikke mange band som har en slik hyppighet på fullengde-utgivelser, og enda færre, om noen, holder så høy kvalitet som Drudkh på dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...