F.Mackey Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Har ikke hørt så mye av de Øssa, men det jeg har hørt har virket lovende. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Noen her som har tips til noe norsk musikk jeg kan kjøpe i gave til italieneren jeg skal bo hos når vi har utveksling? Hun er 16 år, favorittbandet hennes er blink182, hun påstår at hun hører på punk, rock og metal. Eneste kravet til musikken er at det er norsk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Cateye. Norsk tungrock. Du kan høre litt her: http://www.cateyeband.com/pages/cateye.htm Eller vil du ha norske tekster også? I så fall er jo Seigmen å anbefale. Endret 18. september 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Seigmen - Total <-- Kjøp det albumet. Er faktisk ikke tvil om at det er det du burde kjøpe. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Nyhus: takk for tipset, falt dog ikke helt i smak Eyvindr: Det var faktisk det jeg hadde tenkt på å kjøpe! Da er det avgjort! Noen som vet om noen metalsjapper i Roma? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Noen som vet hva forsjellen på Kiss of Death limited edition og vanlig er? Og er det verdt 50,- ekstra. Eneste forsjellen jeg kan se er coveret og at lim. ed har en ekstra låt. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Noen som vet hva forsjellen på Kiss of Death limited edition og vanlig er? Og er det verdt 50,- ekstra. Eneste forsjellen jeg kan se er coveret og at lim. ed har en ekstra låt. 6889831[/snapback] Er vel det som er forskjellen da.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Jeg lurer på om det er noe mer enn akkurat den lille tingen som er forsjellig. En låt er ikke verdt 50,- i mitt hode. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Ikke låten, men at det er limited edition gjør det verdt det etter min mening. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Noen som har hørt på den nye Trivium-skiva? Har lest hypen om dette bandet, og jeg liker Ascendancy, men denne skiva var jo soft-core, "syng-med-refreng", for det meste kjedelig metal... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg lurer på om det er noe mer enn akkurat den lille tingen som er forsjellig. En låt er ikke verdt 50,- i mitt hode. 6890188[/snapback] Papircover isteden for plastcover gjør det nok i mitt hode, men det er ikke det jeg spør om. Jeg spør om det er flere forsjeller. edit: Johnny Cash. Fyfaen så mye bedre cash sin versjon er enn NiN sin. Endret 18. september 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Er det noen andre meg som elsker svart metall av typen: Burzum, Urfaust, og Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas. Er jo faen meg så okkult, heslig og uhyggelig som fanden selv. Giev mi mår plx! Edit: Er hovedsaklig vokal jeg tenker på her, er så uhyggelig at jeg gråter meg i søvne.. AIAIAIAI. Endret 18. september 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Enig med deg der, for en gangs skyld Syns den statiske kalde klamme heslige stemninga på Darkthrone sin Transilvanian Hunger også er digg. Det er så suggerende og statisk at man blir i en slags transe. Og enkelte partier på Ulver sin Bergtatt. Hele plata er genial, men noen steder er det bare briljant svartmetall. Burzum lo jeg bare av første gangen jeg hørte en låt, men etter å hørt 'Hvis Lyset Tar Oss', var jeg faktisk ganske frelst. Bra musikk, gal mann. Endret 18. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Er det noen andre meg som elsker svart metall av typen:Burzum, Urfaust, og Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas. Er jo faen meg så okkult, heslig og uhyggelig som fanden selv. Giev mi mår plx! Edit: Er hovedsaklig vokal jeg tenker på her, er så uhyggelig at jeg gråter meg i søvne.. AIAIAIAI. 6891009[/snapback] Sier meg enig i Burzum og Mayhem. De andre har jeg ikke hørt så mye på, men skivene til Mayhem (L) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Som den godeste Fenriz sa det så bra: Svartmetall skal være ondt og kaldt og ekkelt, og vokalen skal høres ut som en hårføner. Da først er det bra. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Darkthrone ja, har ikke den samme slags "okkulte" vokalen, men fyfaen for en stemning. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Hører på Transilvanian (faen for et vanskelig ord å skrive!) nå..masse volum. Dritfett. Men såklart, ikkeno slår Attila sin vokal med Mayhem. Darkthrone gjorde noe magisk med lyden som ingen andre band har klart å gjøre etter dem. Endret 18. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Drudkh - Forgotten Legends (album) kanskje? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Må vel sjekke ut dette Drudkh..aldri hørt om før i denne tråden. Fant endel reviews på nettet. Virker som den nyeste Swan Road også er brukbar. Bare litt mere agressiv på alle måter enn den første. Men fortsatt ikke "vanlig kjapp-kjapp-blackmetal". Interesting. Endret 18. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Har da blitt nevnt flere ganger det. Hangman har da reklamert for det mer enn en gang. I alle fall start med låta False Dawn fra den skiva jeg nevnte over. Endret 18. september 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg