Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, Mortiis har flere "perioder" der musikken hans er totalt forskjellig.

Man har perioden der han bare lagde ambient synthmusikk ala blackmetal-introer. Så de første par skivene hørtes bare ut som en uendelig strøm av orkestrale introer på svartmetall-plater. Så fant han en trommemaskin og ble "goth" techno. Så plukka han opp gitaren og ble mere industrial metal.

 

Men det er søkke festlig å se bandet live nå. Så dem for noen mnd siden i en liten klubb, mannen selv er scenepersonlighet så det holder. Hopper og kaster seg rundt på gulvet, med 1,5 meter lange rastafletter og trollmaska si.

 

Maska har også forandret seg, nå er det bare en slags påstiftet stygg nese, mens det før var komplett med lange ører, hakeparti og nese.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hangman: Har hørt Blood In Our Wells nå. Var ikke så veldig bra, virket mye mer folkeinspirert og syns atmosfæren ble lett tam. Hva skjedde med det dystre à la False Dawn?

6798663[/snapback]

Du tar feil. :p

 

Låtene er litt anderledes bygd opp, mens f.eks False Dawn starter rett på med verdens deiligste riff, og kjører på i 15 min, bygger låtene på Blood in Our Wells seg opp til et klimaks. De første minuttene skiller seg ikke noe særlig ut, men så bryter det over i et melodisk og melankolsk parti. Jeg måtte høre skiva flere ganger for å innse hvor bra det var. Ved første gjennomlytning var det bare det melodiske og vakre partiet i Solitude som skiller seg ut som overlegent, nå digger jeg alle låtene.

Lenke til kommentar

Mortiis live er alltid en artig opplevelse ja, sett de 4-5 ganger. Gitt at lydmannen dems ikke er en forbanna tølper som han som miksa lyden en gang på John DEE.. aldri vært så forbanna når jeg har gått fra en konsert noensinne!

 

Har god kontroll på de nyere sakene han/de har laget (Smell of rain / the Grudge), men ikke helt oversikt over det gamle..

Lenke til kommentar
Noen som har hørt nye skiva til Misery Index?

Liker det jeg hører, fett med litt lysere growl vokal enn normal, pluss tung og rask spilling.

6798408[/snapback]

Syns ikke det var så imponerende. Kanskje jeg liker det bedre når jeg får hørt mer på det. Har hørt gjennom 2 ganger nå og er liksom ingen sanger som jeg synes er spesielt bra. Ingen jeg liksom gidder å stoppe på og høre en gang til. Likte ikke helt produksjonen heller.

Lenke til kommentar
Hangman: Har hørt Blood In Our Wells nå. Var ikke så veldig bra, virket mye mer folkeinspirert og syns atmosfæren ble lett tam. Hva skjedde med det dystre à la False Dawn?

6798663[/snapback]

Du tar feil. :p

 

Låtene er litt anderledes bygd opp, mens f.eks False Dawn starter rett på med verdens deiligste riff, og kjører på i 15 min, bygger låtene på Blood in Our Wells seg opp til et klimaks. De første minuttene skiller seg ikke noe særlig ut, men så bryter det over i et melodisk og melankolsk parti. Jeg måtte høre skiva flere ganger for å innse hvor bra det var. Ved første gjennomlytning var det bare det melodiske og vakre partiet i Solitude som skiller seg ut som overlegent, nå digger jeg alle låtene.

6798927[/snapback]

Kanskje det. Var Solitude som stakk seg ut her hos meg og så kanskje du har rett. Skal gi det litt mer tid.

Lenke til kommentar
Hopper høyere med en slik lenket til foten enn hva jeg gjør av de låtene der.

6797610[/snapback]

Jeg hopper til Wolfmother.

 

Ta en titt på samplene!

 

Wolfmother

6797843[/snapback]

That i will! Har hørt mye bra om Wolfmother på kort tid. Sprengsuksess?

 

edit:

Skulle tro dette var 30år gammelt. Og ja, det var hoppbart.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Hopper høyere med en slik lenket til foten enn hva jeg gjør av de låtene der.

6797610[/snapback]

Jeg hopper til Wolfmother.

 

Ta en titt på samplene!

 

Wolfmother

6797843[/snapback]

That i will! Har hørt mye bra om Wolfmother på kort tid. Sprengsuksess?

 

edit:

Skulle tro dette var 30år gammelt. Og ja, det var hoppbart.

6799828[/snapback]

 

Stoner er generelt hoppbart :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...