Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan en si hva strenge på en gitar heter fra tykkeste til tynneste? (altså E,F og de)

Ingen av strengene er en F. :) Fra øverst til nederst (hvis du spiller med halsen vendt mot venstre): E A D G H E

En enkel huskeregel: En Annen Dag Gikk Hun Ensom

Viktig å påpeke at det utenfor skandinavia heter "B" og ikke H, dersom du bruker et eller annet utenlandsk nettsted eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Netopp skaffa Meddle..

Hører på den nå...

One of These Days.....(hørte netopp den, er på 2 nå)

Men den første sangen.......

Eg vil faktisk si at den første alene er verdt platen, har ikke hørt Echoes ennda nå da...

FY FAEN SÅ BRA!!! Helt fantastisk musikk! Eg visste at Pink Floyd var bra men dette overgikk mine våteste drømmer! :D

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Netopp skaffa Meddle..

Hører på den nå...

One of These Days.....(hørte netopp den, er på 2 nå)

Men den første sangen.......

Eg vil faktisk si at den første alene er verdt platen, har ikke hørt Echoes ennda nå da...

FY FAEN SÅ BRA!!! Helt fantastisk musikk! Eg visste at Pink Floyd var bra men dette overgikk mine våteste drømmer! :D

Ja du kan jo se avataren min.

One of these days er forresten bedre live in Pompeii. Og ja, du vokser på deg echoes.

Plater du har kjørt igjennom av Pink Floyd?

Lenke til kommentar

Eg har hørt igjennom og har i samlingen min:

PULSE

Dark Side of the Moon

Wish You Where Here

A Momentery Lapse of Reason (har barehørt igjennom den 3-4 ganger)

The Divison Bell (eg liker ikke produksjonen på denne, derfor liker eg mange av sangen som er på denne mye bedre på PULSE)

...that's it... :blush:

Hvis eg sier at den første sangen på Meddle er noe av det beste musikken eg har hørt, hvilke vil du anbefale som neste album da? :)

Lenke til kommentar

Animals! (Laaange sanger, sinnsykt bra..dreiv å grein som faen etter dogs. )

Atom Heart Mother (eksperimentel, ta denne etter animals.)

A Saucerful of secrets. Så får du et lite innblikk av the sanne Pink Floyd, om ikke Piper at the Gates of Dawn.

Makuler Momentary og Division Bell :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...