Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg postet en del av Verdis Requiem her tidligere, men det var tydligvis bare Satrucci som la merke til det, så jeg tok den ned igjen. Kan ta den opp litt senere hvis du vil. Den er i alle fall skikkelig tøff :wee:

 

Ellers må jeg nevne Dvoraks 9. symfoni.

 

Andre favoritter er Beethovens 9., Mozarts Requiem, De Fire Årstider av Vivaldi, Peer Gynt av Grieg, 1812 Overtyren og Svanesjøen av Tsajkovskij

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On Topic: Hva synes dere om Radiohead?

6725907[/snapback]

det er favorittbandet mitt...tror jeg.

 

angående klassisk: chopin og beethoven er mine favoritter. generelt er jeg tilhenger av den roligere delen av sjangeren (i den grad man kan forenkle klassisk musikk til én sjanger).

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Klassisk musikk kan faktisk være utrolig stilig hvis man finner det rette. Det er jo en jungel der så de er vanskelig å finne, men jeg har funnet et par skikkelig stilige eller skikkelig skumle .... verk.

Liker best Grieg når det kommer til klassisk musikk. Musikken til Peer Gynt og A-mollskonserten er mesterverk!

Det var synd. Du skjønner, har fått en oppgave som går ut på å finne litt klassisk musikk og sammenligne de forskjellige typer klassisk musikk. Men men, får la metallhodene holde på.

Mange metallband som er veldig sterkt inspirert av klassisk musikk. Emperor, Limbonic Art (det gamle), Dimmu Borgir, Symphony X, Rhapsody osvosv... Les mer på Symphonic Metal @ Wikipedia :)

Lenke til kommentar

OffTopic: Heilage svarte muskudunder nå er jeg lei. Tror jeg har sotte med de fire samme linjene i den nyeste teksten min i en og en halv time. Får de faen ikke til å bli slik jeg vil, MONGO!

 

OnTopic:

OMG lizm NecroBrothers er FETT! *opp med tomlene tre ganger!*!010101!

 

Litt mer On Topic:

Nye til Myrkgrav høres ut som det kan bli bra.. går ann å laste ned en medley fra det nye albumet på hjemmesiden. Tjohei og hoppsann.

Lenke til kommentar
Hvorfor lage en nummer 2 når man har en nummer 1? Vis dere vil ha en bedre tråd så heller legg til nye regler til i førstepost og følg disse.

 

Edit: Reng deng diggedi deng di deng reggedy deng di deng

6727422[/snapback]

For av erfaring så er folk litt mere innstilt på å gjøre en ny "innsats" siden det er laget en ny thread og ikke alle som orker å lese nye reglene osv osv.

 

Men det ser dere selv :)

Lenke til kommentar
Hvorfor lage en nummer 2 når man har en nummer 1? Vis dere vil ha en bedre tråd så heller legg til nye regler til i førstepost og følg disse.

 

Edit: Reng deng diggedi deng di deng reggedy deng di deng

6727422[/snapback]

For av erfaring så er folk litt mere innstilt på å gjøre en ny "innsats" siden det er laget en ny thread og ikke alle som orker å lese nye reglene osv osv.

 

Men det ser dere selv :)

6728166[/snapback]

Husker når jeg fikk nye skriveblokker på skolen. Bestemte meg for at denne skal jeg skrive pent i. Første siden ble kjempefin, derifra så klarte jeg så vidt å lese hva jeg selv skrev.

 

Samme vil skje her, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på Deep Purple her? Hvilke skiver er best? (Gi gjerne en liten beskrivelse.) :)

6727796[/snapback]

Machine Head er det desidert beste studioalbumet ja, med klassikere hiter som Highway Star (eneste planlagte solo av Blackmore), Maybe I'm a Leo, Never Before, Smoke on The Water, Lazy og Space Truckin'. (med andre ord, 6 av 7 låter)

 

Ellers er jo deres livealbum fantastisk: Made in Japan :)

Lenke til kommentar
Hvorfor lage en nummer 2 når man har en nummer 1? Vis dere vil ha en bedre tråd så heller legg til nye regler til i førstepost og følg disse.

 

Edit: Reng deng diggedi deng di deng reggedy deng di deng

6727422[/snapback]

For av erfaring så er folk litt mere innstilt på å gjøre en ny "innsats" siden det er laget en ny thread og ikke alle som orker å lese nye reglene osv osv.

 

Men det ser dere selv :)

6728166[/snapback]

Husker når jeg fikk nye skriveblokker på skolen. Bestemte meg for at denne skal jeg skrive pent i. Første siden ble kjempefin, derifra så klarte jeg så vidt å lese hva jeg selv skrev.

 

Samme vil skje her, om du skjønner.

6728176[/snapback]

 

Jeg skjønner hvertfall deg, men er jo alltid vært å prøve :)

 

Edit:

 

Tror ærlig talt at Metallica - (Anesthesia) Pulling Teeth er noe av det feiteste som noengang har blitt spilt på bass. Og den feite sounden itillegg, herregud.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på Deep Purple her? Hvilke skiver er best? (Gi gjerne en liten beskrivelse.) :)

6727796[/snapback]

Machine Head er det desidert beste studioalbumet ja, med klassikere hiter som Highway Star (eneste planlagte solo av Blackmore), Maybe I'm a Leo, Never Before, Smoke on The Water, Lazy og Space Truckin'. (med andre ord, 6 av 7 låter)

 

Ellers er jo deres livealbum fantastisk: Made in Japan :)

6728193[/snapback]

Faktisk er bananas fra 2003 verdt å sjekke ut også

 

---------------

Hører igjennom Synchestra nå :w00t:

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på Deep Purple her? Hvilke skiver er best? (Gi gjerne en liten beskrivelse.) :)

6727796[/snapback]

Machine Head er det desidert beste studioalbumet ja, med klassikere hiter som Highway Star (eneste planlagte solo av Blackmore), Maybe I'm a Leo, Never Before, Smoke on The Water, Lazy og Space Truckin'. (med andre ord, 6 av 7 låter)

 

Ellers er jo deres livealbum fantastisk: Made in Japan :)

6728193[/snapback]

Faktisk er bananas fra 2003 verdt å sjekke ut også

 

---------------

Hører igjennom Synchestra nå :w00t:

6728471[/snapback]

 

In Rock er bra også :)

Lenke til kommentar
Oh gawd. Det der er noko av det flataste og mest uengasjerande eg har høyrt på lenge. :-|

6723567[/snapback]

I second that statement.

 

Backstage har blitt kjedelig. Bare drit og møkk her nå.

6724130[/snapback]

Definer drit og møkk plz.

6724799[/snapback]

Okay. :)

 

Bare jamring, syting og anbefalninger av band. Jeg savner diskusjoner. Jeg savner den tettheten og sammenholdet som det var i denne tråden før. - Happy?

 

 

Tror ærlig talt at Metallica - (Anesthesia) Pulling Teeth er noe av det feiteste som noengang har blitt spilt på bass. Og den feite sounden itillegg, herregud.
Ehe. Kremt.

 

Stikkord: Primus - DMV, Cryptopsy - Phobophile, Tool - 46&Two, The Doors - Break on Through og tilslutt, Necrophagist - Only Ash Remains. Klassiske, gode basspor.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...