Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fått skikkelig sansen for Lamb of God jeg. Noen skiver å anbefale?

6698852[/snapback]

Jeg synes definetivt As The Palaces Burn er den beste. Musikalsk så er det groovy og tiltider litt komplisert thrash det er snakk om. (Med hardcore-vokal.) Lydbildet er variert og mange av sangene er veldig fengende. Musikken er veldig rett i tryne. Lyrikken er også veldig bra(etter mitt syn), tar for seg politikk, moral og ting fra det mørke følelsespekteret. Knallproduksjon levert av Hevy Devy himself.

 

"Debuten", det vil si deres første plate under navnet Lamb of God(de gikk før under navnet Burn The Priest) er en skitten affære, i hvertfall produksjonswise. Mange HATER produksjonen, særlig basstrommene... andre elsker den. Lyrikken er barnslig(og imo dårlig) av typen "oohohhh jeg er tøff og hater masse!", men gjør egentlig lite da vokalen er så utydelig at man ikke får med seg en skit av hva han synger. Men den funker nå. Musikken er ikke så komplisert som de en gang skulle bli... men platen har noen fete og groovy sanger.

 

Ashes of the Wake, deres siste er en mer progga, komplisert og ikke minst: utilgjengelig affære. Eneste sangen med skikkelig catchy riff er 'Laid to Rest', resten er vanskelig å komme inn i. Her er det melidøs thrash for alle penga og den instrumentale titletracken står som et bevis på at dette bandet er mye mye mer enn 'your aveerage thrash metal band'. En hærlig rekke med melodiøse soloer av div. thrash-gitarister som flyter over fete thrash-riff. Politikk, moral og mørke følelser er igjen temaet, men jeg synes ikke heller her når de helt opp. Ikke mistforstå, genial plate... men etter "As The Palaces Burn" så ble det en skuffelse.

 

Gleder meg forøvrig som en unge til nyalbumet! :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
nå har jeg hørt på DHG - Vendetta Assassin 10 ganger, men er fremdeles usikker på hva jeg mener...

 

Outcast Villain legger seg nok langt bak 666 International, men det er ikke noe rart.

6699610[/snapback]

 

Kronet til Konge ownzor resten.

6699839[/snapback]

 

666 International gruser alt Dødheimsgard har lagd! En av mine all time favourites!

Lenke til kommentar
zip

6699715[/snapback]

Takk for bra svar :)

Jeg har vært litt uskikkleig og lastet ned en promoversjon av den nye skiva deres. Og jeg liker det jeg hører! Denne skal kjøpes da den kommer ut.

6699866[/snapback]

Litt rart egentlig, jeg sliter ofte med å skrive mye... og jeg hadde ikke så god tid, satt bare og ventet på at en kollegaen på jobb skulle hjem(jeg sitte rpå med'n) og så bare kom dette ut.

 

Det finnes promo ute? Lurer på om jeg og skal være litt uskikkelig... :hmm:

Skal en dømme utifra ene sangen jeg hørte fra dem(igjennom "ekte" kanaler :p) så er det good shit!

 

HAHAHAHA! JEG TROR JEG DØR! Er det virtkelig mulig å suge så jævelig!

 

http://youtube.com/watch?v=PfM1U74tMJw

6698444[/snapback]

Old, but classic.

 

 

Fy så grusomt. Jeg får vondt i hjertet av det der, det er voldtekt på sitt groveste. :(

Greit nok å synge falskt, men da må man overdrive det sykelig og være gal slik som Malakian. Hun var bare trist-falsk. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...