Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hylo: Isj.

Synhpop er necro som faen!

Depeche Mode banet faen meg veien for Venom! Visste dere ikke det?

(Nei vilke diskutere! :p)

-----

Fra spøk til revolver: De nye Mayhem-platene er vel ikke det samme Mayhem som fra 90-tallet? De gav vel ikke ut så veeeeldig mange plater, men de få de gav ut hadde veldig mye å si? (Usikker her, bekreft/avbkrefte noen. :hmm:)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hva med det som skjedde med Faust, og Samoth og Tchort?

Og DMDS kom i 94, samtidig med ITNE.

6655220[/snapback]

DMDS er dog hakket vassere enn syth-poppen til Ishan og co. :)

6655232[/snapback]

1. Det skrives "Ihsahn".

2. Det sier du bare for å provosere.

3. Hvorfor gidder jeg å bry meg? :shrug:

6655269[/snapback]

1. Jeg driter i navnet på kødden.

2. Jeg skriver det for å diskutere, ergo si hva jeg mener. :)

3. Om du bryr deg, er det ditt lille problem. :)

Lenke til kommentar
neitakk:

1. Sjangeren heter thrash ;)

6655137[/snapback]

Poteto/Potato.

Joda, jeg glemte visst en h. Er ikke et ord jeg har for vane å skrive ofte.

2. På samme måte som musikken utvikler sjangerne seg og blir deffinert mer og mer. Og ved at den utvikler seg blir band som før var klassifisert som kun "heavy metal" plassert under f.eks speed eller thrash.

6655137[/snapback]

Hører jeg et ekko her?

Lenke til kommentar
Da kan jeg informere deg om at Emperor aldri har vært i nærheten av å spille synth-pop. Objektivt fakta.

6655292[/snapback]

Det høres ut som Depeche Mode med dårlig bm i bakgrunnen.

Hvis ikke du klarer å lese mellom linjene på den, begynner jeg å lure.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Da kan jeg informere deg om at Emperor aldri har vært i nærheten av å spille synth-pop. Objektivt fakta.

6655292[/snapback]

Tviler på at han faktisk mente at de spilte synthpop, men at de er mye "softere" enn mange andre bm-band pga det. (og ikke minst blander inn mye annet.

Eneste Emperor-skiven som er bortimot "ekte" black metal er vel debuten, det andre er post-black og symfonisk black. Emperor er et band som IKKE har brydd seg om å holde seg til røttene, og du og du så glad jeg er for det. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

6655292[/snapback]

6655301[/snapback]

Jeg vet du er ute etter å provosere meg, og det fungerer veldig godt.

Lenke til kommentar

6655292[/snapback]

6655301[/snapback]

Jeg vet du er ute etter å provosere meg, og det fungerer veldig godt.

6655326[/snapback]

Paranoid?

KEYBOARDET I EMPEROR ER ALT FOR HØYT MIXET, HVOR FAEN ER GITAREN? HVOR FAEN ER BASSEN? HVOR FAEN ER TYDELIG VOKAL?

Sånn, nå har jeg pressa det opp i ræva di også.

Lenke til kommentar
KEYBOARDET I EMPEROR ER ALT FOR HØYT MIXET, HVOR FAEN ER GITAREN? HVOR FAEN ER BASSEN? HVOR FAEN ER TYDELIG VOKAL?

6655332[/snapback]

Hørt på IX Equilibrium? Om du ikke hører gitar og tydelig vokal der, burde du ta en øresjekk sammen med neitakk(fordi han hører ekko ved å lese ting på forum)

6655339[/snapback]

Ja. :)

Lenke til kommentar
edit:

Neitakk:

Det er en utrolig bra dvd. Og selv om du ikke liker Maiden, skal du være helt vekk for å ikke klare å se at kvaliteten på opptreden, scenshow, lyd og bilde er i en klasse høyere enn de fleste andre musikkdvder.

Og det sier vel sitt når jeg sier at du er den eneste jeg noengang har snakket med den om som klarer å presse fram negativitet om den. Jeg diskuterte den med faren din for en stund siden over msn, og han hadde et veldig mye bedre syn på den enn deg. Lær av din far neitakk  ;)

6654645[/snapback]

Rock in Rio er oppskrytt. Det er så forbanna latterlig å se på den forbanna gitarrunkinga til Janick Gers og gitargutta der de står og ser latterlig power-metal ut og tror de er så jævla tøffe.. :!: Publikum er ganske dårlig også, tar vel bare omtrent av på Fear of the Dark...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...