Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett. Kunne du også poste på baksiden?

Jeg har lyst til å lage en tsjorte med

Denne fremme:

post-22017-1155294003_thumb.jpg

Og denne bak:

post-22017-1155294209_thumb.jpg

 

EDIT: Testet siden nå, ser ut til at det funker. Fett.

 

Skal ikke se bort i fra at jeg bestiller en del der fra. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Om det ikkje har komme ein ny versjon, så er den RÆV. <-punktum.

6652817[/snapback]

Den er gitt ut en gang på VHS, og to ganger på DVD, den siste DVD-utgivelsen har annet cover og inneholder videoen til "Empty" (genial video). Vet ikke om lydkvaliteten er forskjellig på de to DVD'ene, men den nyeste DVD'en har hvertfall veldig kurrant lyd.

Lenke til kommentar

Du kan også ta en titt på Killswitch Engage - World Ablaze, som konkurerer hos meg om førsteplassen på dvdlista sammen med Iron Maiden - Rock in Rio. Og Rock in Rio er strålende!. Men det er World Ablaze også, så den anbefales på det absolutt sterkeste. Lyd, bilde, alt er utrolig bra. For ikke å snakke om sceneshowet som gutta i Killswitch utførte.

 

edit:

Jeg digger Emperor, men ville alikevel heller gått for Killswitch DVDen ;)

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Begynner å bli Emperor-frelst selv. :)

Hvis de imponerer meg på MotStøy så kjøper jeg muligens DVD-selv. :p

 

Det så meget rått ut, TLZ!

6654437[/snapback]

Blir genialt hvis jeg får det til ja...

 

Men ikke sikker på om jeg får den nederste til, den har muligens for liten/tynn tekst. =/

 

Hadde vært veldig kult though, digger det diktet av Björk. Er perfekt for et Björk-plagg det de er veeeldig representetivt for henne og musikken hennes.

Lenke til kommentar
Begynner å bli Emperor-frelst selv. :)

Hvis de imponerer meg på MotStøy så kjøper jeg muligens DVD-selv. :p

6654623[/snapback]

Det er godt. Emperor er imo det største innen blackmetal Norge noengang har fostrert. Greit, jeg synes Old Mans Child er bedre, men de har ikke i nærheten samme "kultstatus" som Emperor har.

 

edit:

Neitakk:

Det er en utrolig bra dvd. Og selv om du ikke liker Maiden, skal du være helt vekk for å ikke klare å se at kvaliteten på opptreden, scenshow, lyd og bilde er i en klasse høyere enn de fleste andre musikkdvder.

Og det sier vel sitt når jeg sier at du er den eneste jeg noengang har snakket med den om som klarer å presse fram negativitet om den. Jeg diskuterte den med faren din for en stund siden over msn, og han hadde et veldig mye bedre syn på den enn deg. Lær av din far neitakk ;)

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Hva med Darkthrone da? Vil påstå at de er det største metalbandet Norge noen gang har fostret.

6654663[/snapback]

De har nok større kultstatus enn Emperor ja.

 

Men Emperor er nok definetivt det største av de tidlige 90-talls black metal bandene. (Og de første som slo igjennom.)

 

(Joda, Dimmu Borgir er jo større igjen, men mange vil si at det var fordi de begynte å lage kommersielt tilpasset musikk.)

Lenke til kommentar
Hva med Darkthrone da? Vil påstå at de er det største metalbandet Norge noen gang har fostret.

6654663[/snapback]

(Joda, Dimmu Borgir er jo større igjen, men mange vil si at det var fordi de begynte å lage kommersielt tilpasset musikk.)

6654672[/snapback]

Darkthrone har ikke samme fanbase som Emperor.

 

Dimmu teller jeg ikke med. Greit de er større utenfor Norge enn de fleste andre black metal band, men de har fordreid alt av image og musikk så hinsides kvalitet at.. vel, jeg bare regner de ikke med lenger.

Lenke til kommentar
Så la Darkthrone murstenen hakket før Emperor også... Men murstenen for dem igjen ble jo lagt av helt andre band, dog ikke norske.

6654684[/snapback]

Darkthrone la vel ikke bare murstein de la et hus. (Huset er kjent som "black metal.") Liten tvil om at Darkthrone har definert "ekte" black metal.

 

Men Emperor ble større og ble skikkelig populære før dem. (Var det første black metal bandet som slo igjennom.)

 

Merk at jeg nå snakker stor som i "popularitet", og ikke nødvendigvis kvalitet.

 

(Kvalitet er og blir subjektivt uansett.... for min del så er Emperor myeeee bedre enn Darkthrone på det punktet. Uten at jeg egentlig har hørt nok på noen av dem til å bedømme. :p)

Lenke til kommentar

De bygget hus for norsk Black Metal ja, men band som Venom startet løpet mot sjangeren tross at det de spilte ikke minnet mye om dagens BM. Svenskene kan vi også takke for at det gikk som det gikk.

 

Men Emperor ble større og ble skikkelig populære før dem.

Innen visse miljøer. Vil tippe min mor ikke har hørt om dem, men det er stor fare for at hun har hørt om Dimmu Borgir.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
De bygget hus for norsk Black Metal ja, men band som Venom startet løpet mot sjangeren tross at det de spilte ikke minnet mye om dagens BM. Svenskene kan vi også takke for at det gikk som det gikk.

6654711[/snapback]

Joda, selvfølgelig. Venom(og det var vel noen andre i tillegg?) la grunnmuren. Men de norske bygget huset.

Lenke til kommentar

Venom skal visst ha lite med å black metal å gjøre, lite skal visst være inspirert av dem. Bare tatt navnet

 

When I started Burzum I hadn't even heard about Venom, so naturally Burzum is not - like some have claimed - influenced by Venom, in any way. When I drove home after "sword" fights, listening to music, I listened to a demo tape of Paradise Lost, released in 1989 or 1990 I think, Bathory's "Hammerheart" and "Blood. Fire. Death", the Old Funeral demo tape, called "Abduction Of Limbs" (...), Pestilence (a Dutch Death Metal band, as far as I remember) and some other underground Death Metal bands that I don't recall today, I listened to underground house and techno music (although only when I was alone, because metal people don't seem to like that kind of music) - and of course I listened to Burzum. The other guys liked Entombed and Morbid Angel, but I have never liked or listened to that. Nobody listened to Venom, by the way, but in late 1991 we began to listen to our old Celtic Frost, Destruction, early Kreator ("Pleasure To Kill" and "Endless Pain") and (the older) Bathory records as well, that we all saw as Thrash Metal, by the way. Entombed and other trendy Death Metal crap was forgotten by then. I know the guys in Emperor listened to Merciful Fate and King Diamond instead of, or perhaps in addition to, the bands I mentioned above, stuff they had listened to in the 1980ies, so there was no theory that You had to listen to this or that band. We listened to whatever we liked.

 

Men Bathory var jo inspirert av Venom og som du leser så lyttet de til Bathory, men likevel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...