Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Sitter å hører på Agalloch - The Hawthorne Passage, og ca ved 7:40 høres det ut som de sier "Hvem er du?" "Jeg er døden". Ifølge metal archives er Agalloch amerikanske. Hørte jeg feil eller var det norsk.

6645097[/snapback]

Du hørte korrekt. Ødelegger litt stemningen, da det høres gangske latterlig ut. :wee:

6645118[/snapback]

 

ikke hvis dere har sett filmen det er tatt fra, nemlig det syvende seglet, en gammel svensk film

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gidder da ikke å høre gjennom et helt album når de enkeltsangene jeg har hørt har gitt meg mindre enn en bøtte med drit.

6645620[/snapback]

Vel jeg ser som regel på Agalloch album som en sang, det er en helhet, hver låt gir noe og tilsammen blir helheten fullkommen. Hør hele Pale Folklore, den er litt hardere og.

Lenke til kommentar

Ang. Agalloch "Jeg er døden"-greien.

 

Det høres sikkert knallkult ut for ikke-norske folk. :p

 

 

Hvem i heiteste helvette kan man da ta annbefalinger fra? Folk som bare liker et band litt? Eller misliker der?

Hvem som helst. Det blir akkurat som i diskusjoner, er ikke HVEM som sier noe, men HVA de sier. Han som anbefaler bør beskrive musikken slik at de som får den kan bedømme om det er noe som er verdt å sjekke ut.

 

neitakk: Musikk er mer enn lydkvalitet og andre ting. Sikkert mange som ikke vil sette PULSE så høyt som deg....det må de da få lov til?

 

(Men selv så tror jeg faktisk PULSE er den beste konsert-DVD'n jeg har sett. Samme hvilket band.)

Lenke til kommentar
men det forandrer ikke det faktum at jeg syns PULSE er en skuffelse i forhold til (tja, kan vel diskuteres):verdensbegivenheten fra Berlin.

På alle måter.

God lyd og godt bilde? Tja....det kan vel Phil Collins også skryte av.

6645447[/snapback]

Ja, men hvis Pulse er en skuffelse så er det utrolig gammelt nytt, skjønner du ikke det? Du snakker som om Pulse ble utgitt første gang i år, men det var bare en relansering.

 

Se quoten:

Forresten,  er det flere enn meg som er en smule skuffet over PULSE-DVD'en?

Jeg mener, konserten er sånn noenlunde ok, men jeg hadde ærlig talt større forventninger til ekstramaterialet. Retrospektive intervjuer, feks.

Antiklimaks, spør dere meg. 10- 12 år, og så dette?

Og om dere ikke spør meg, svarer jeg allikevel Antiklimaks.

6644863[/snapback]

hvor jeg svarte

Nei, Pulse-DVDen er den absolutt beste konsertutgivelsen som er tilgjengelig til dags dato av Pink Floyd. Ingen andre Pink Floyd-konserter er så veldokumenterte på lyd- og bildekvalitet som denne; det er gjort en god jobb med å remastre opptaket. Kanskje du bør se den på et dyrere utstyr hvis du ikke fikk samme inntrykk som meg. Konserten for seg selv er jo ikke noe nytt. Den har de fleste sett før, og det var altså ikke noe å bli skuffet av da vi visste hva som var ventet. Da er det bare en ting man kan bli skuffet av, og det er ekstramaterialet. Men jeg synes da det var mye ekstra, men det er da for all del ikke det vesentlige. Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

Hvor passer fanboy-argumenteringen inn?

 

neitakk: Musikk er mer enn lydkvalitet og andre ting. Sikkert mange som ikke vil sette PULSE så høyt som deg....det må de da få lov til?

Lurer på om folk leser hva jeg skriver, av og til. Ikke et eneste sted i løpet av denne diskusjonen har jeg kommet med min subjektive mening om musikken på Pulse er bra eller ikke. Ikke har jeg sagt hvor høyt jeg setter Pulse i forhold til andre utgivelser.

 

Vil presisere et par ting:

 

1: Jeg snakker om Pulse relativt i forhold til andre Pink Floyd-utgivelser.

2: Jeg har ikke sagt noe om hvordan Pulse er i forhold til andre artister/bands utgivelser.

 

Det eneste jeg har sagt, er at Pulse er den konsertDVD-en av Pink Floyd som har best lyd- og bildegjengivelse. Det kommer da faen ikke an på om folk har lov til å like det eller ikke, TLZ? Det har da overhodet ingenting med Phil Collins og gjøre, og det har heller ingenting med Roger Waters Berlinkonsert å gjøre.

 

Makan til stråmannbruk :mad:

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Det at du liker en spesiell musikkartist/gruppe er kjempeflott det. Det er først når du ikke vil godta artistens/gruppens svakheter, at det begynner å lukte fan-boy.

 

Mitt soleklare favorittband er Led Zeppelin, men de var ikke perfekt de heller. Greitnok, de revolusjonerte musikkverden, med sin harde musikk, sitt utsøkte trommespill og glimrende gitarriff og soloer. Vokalen er etter mitt synspunkt Zeppelins svakeste side, for Plant synger ikke alltid rent, bare hør på førsteplaten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...