Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Tenkte mer på at du ville rose alt de gjorde selv om det ikke var noe. Trur ikke helt du klarer å se på det fra en annen vinkel enn som stor fan når du ikke klarer å se fra slike vinkler som viser at Iron Maiden er ett band osv, den vinkelen som viser forskjellige folk på instrumenter som lager musikk sammen.

6645073[/snapback]

Selv om jeg ikke liker Iron Maiden, klarer jeg fint å se at DVD-en med Rock in Rio er av bra lyd- og bildekvalitet. Det var dette som ble diskutert her, og det eneste man kan bli skuffet over i tilfelle remaster når man faktisk kjenner innholdet fra før av.

Lyd- og bilde-kvalitet er et objektivt faktum som ikke har noe med fanboyaktivitet å gjøre.

6645094[/snapback]

En fanboy kan da skryte at de har gitt ut den beste kvaliteten og sånn uten at det er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å hører på Agalloch - The Hawthorne Passage, og ca ved 7:40 høres det ut som de sier "Hvem er du?" "Jeg er døden". Ifølge metal archives er Agalloch amerikanske. Hørte jeg feil eller var det norsk.

6645097[/snapback]

Du hørte korrekt. Ødelegger litt stemningen, da det høres gangske latterlig ut. :wee:

Lenke til kommentar
Av alle diskusjonene du har vært med i om Iron Maiden er det sjelden du klarer lire fra deg noe positivt om bandet. Du dømmer de ned i grusen uansett og det virker veldig som at du har bestemt deg for hva du skal mene før du har sett eller hørt noe som helst.

6645108[/snapback]

Jeg diskuterer aldri Iron Maiden, jeg sier hva jeg mener om dem. Jeg liker ikke musikken deres, og det alle har da suverenitet til å mene hva de vil om musikk? Jeg finner ingenting positivt å si om bandet i forhold til min smak, men objektive fakta som at de har bra kvalitet på innspillingene sine, og at de har oppnådd anerkjennelse og blitt prisbelønt for det de driver med er noe helt annet.

 

Jeg har forrsten sett og hørt i et kvart århundre nå, og baserer alle meningene mine på erfaring. Forutinntatthet er ikke min greie ;)

Lenke til kommentar
En fanboy kan da skryte at de har gitt ut den beste kvaliteten og sånn uten at det er det.

6645117[/snapback]

Beste kvaliteten i forhold til hva? Hva det angår kvaliteten på Pulse kontra andre konsertutgivelser fra andre band har jeg ikke uttalt meg om. Jeg sammenligner Pulse med de andre tilgjengelige konsertugtivelsene fra Pink Floyd, og kan da konstatere at Pulse er den DVD-en som rommer beste gjengivelse av en Pink Floyd-konsert.

Lenke til kommentar
Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Og jeg har state-of-the-art-utstyr å se/høre den på, om det skulle være vesentlig. Det var etter min mening mer nerve og tilstedeværelse og musikalitet over The Wall fra Berlin i en dårlig TVNorge-sending i 1990. Til tross for Bryan Adams.

6644929[/snapback]

Hvorfor sier du da at du er skuffet over DVD-utgivelsen? Det er da oppriktig talt de samme sangene, det samme bandet og den samme konserten som har vært tilgjengelig for TV-publikum siden 1995. Forventet du en ny konsert da du så Pulse på DVD?

6645056[/snapback]

 

Det er da så absolutt ikke de samme sangene, det samme bandet eller den samme konserten. For det første var Roger Waters der, for det andre var D. Gilmour ikke der, for det tredje......eh....dust?

 

Blant de som var der: Bryan Adams, Paul Carrack, Thomas Dolby, Marianne Faithful, Cindy Lauper, Levon Helm (fra ikke ukjente The Band!), Garth Hudson (fra samme The Band), Joni Mitchell, Van Morrison, Sinead O'Connor mfl.

 

Og dette fra en fyr som forfatter en albumguide:Pink Floyd

6645109[/snapback]

Hva er det du babler om, har du drukket? Tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg.

 

Det jeg sier er at du kan ikke være skuffet over DVD-utgivelsen basert på det musikalske innholdet, da det er det samme som var på Pulse i VHS og laserdisk-versjon. Hvis du mener at Pulse er kjedeligere enn Roger Waters Berlinkonsert, så er jo det noe du har hatt muligheten til å se og mene siden Pulse kom ut første gang i 1995. Det eneste nye med Pulse-DVDen er at gjengivelsen er bedre, og det er da det elementet man kan si seg skuffet om, hvis det ikke er av tilfredstillende kavlitet på lyd og bilde.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Av alle diskusjonene du har vært med i om Iron Maiden er det sjelden du klarer lire fra deg noe positivt om bandet. Du dømmer de ned i grusen uansett og det virker veldig som at du har bestemt deg for hva du skal mene før du har sett eller hørt noe som helst.

6645108[/snapback]

Jeg diskuterer aldri Iron Maiden, jeg sier hva jeg mener om dem. Jeg liker ikke musikken deres, og det alle har da suverenitet til å mene hva de vil om musikk?

6645126[/snapback]

Selvfølgelig. Og jeg sier heller ikke at du har bestemt deg før du hører eller ser, bare hvordan det virker og har virket på meg. Men musikksmak varrierer fra person til person, og du skal få høre, se og gjøre hva du vil uten at jeg skal henge meg på deg. Greia er bare at om du bestemmer deg for at noe er dårlig, da blir det dårlig. Og ved å gjøre dette kan du miste ganske mange positive opplevelser med musikk.

Lenke til kommentar

Eneste jeg prøver å si, jeg hadde ikke tatt en anbefalling for seriøst fra en som driver en nettside om bandet f.eks. Ihvertfall ikke uten noen anelse om hva annet personen lytter til ellers (om det er ett mønster som jeg kan kjenne meg igjen i) ettersom den personen da ganske lett vil oppskryte det litt mer enn nødvendig ettersom personen er stor fan.

 

Sånn bare er folk, jeg og. Men men, nok fra meg.

Lenke til kommentar
Greia er bare at om du bestemmer deg for at noe er dårlig, da blir det dårlig. Og ved å gjøre dette kan du miste ganske mange positive opplevelser med musikk.

6645181[/snapback]

Jeg har ved flere høve spilt gjennom samtlige Iron Maiden-plater. Jeg har ved flere høve sett Rock in Rio. Dessverre har det ikke falt i smak til nå ;)

Lenke til kommentar
Eneste jeg prøver å si, jeg hadde ikke tatt en anbefalling for seriøst fra en som driver en nettside om bandet f.eks. Ihvertfall ikke uten noen anelse om hva annet personen lytter til ellers (om det er ett mønster som jeg kan kjenne meg igjen i) ettersom den personen da ganske lett vil oppskryte det litt mer enn nødvendig ettersom personen er stor fan.

 

Sånn bare er folk, jeg og. Men men, nok fra meg.

6645204[/snapback]

Du kan jo lese Pink Floyd-guiden min, og oppdage at jeg verken gir alle platene 10/10 eller skryter ting opp i skyene. Jeg gir der kommentarer som skal passe for alle. Blant annet hva som har verdi for fansen, og hva som kan ha verdi for dem som ønsker å stifte bekjentskap til bandet.

Hvordan skal forresten en som ikke kjenner alle platene og har mye kunnskap om et band, kunne komme med gode anbefalinger. Må påpeke at nettsiden jeg driver ikke er en fanboyside, men en informasjonsside.

Lenke til kommentar
Sitter å hører på Agalloch - The Hawthorne Passage, og ca ved 7:40 høres det ut som de sier "Hvem er du?" "Jeg er døden". Ifølge metal archives er Agalloch amerikanske. Hørte jeg feil eller var det norsk.

6645097[/snapback]

 

 

Eneste jeg prøver å si, jeg hadde ikke tatt en anbefalling for seriøst fra en som driver en nettside om bandet f.eks. Ihvertfall ikke uten noen anelse om hva annet personen lytter til ellers (om det er ett mønster som jeg kan kjenne meg igjen i) ettersom den personen da ganske lett vil oppskryte det litt mer enn nødvendig ettersom personen er stor fan.

 

Sånn bare er folk, jeg og. Men men, nok fra meg.

6645204[/snapback]

 

Hvem i heiteste helvette kan man da ta annbefalinger fra? Folk som bare liker et band litt? Eller misliker der?

Lenke til kommentar
Vel tar ikke deg som seriøs musikkentusiast når du ikke kan si at Maiden er ett band engang så bryr meg svært lite om hva du uttaler deg om ellers.

 

 

Har en svært dårlig dag så bare.........

6645246[/snapback]

Greit nok det, denne diskusjonen føler jeg ikke for å ta videre med deg. At noen prøver å finne såre punkt for å fyre opp under dem, tar jeg ikke særlig alvorlig. Men det virker som om noen prøver å få det til å virke som om jeg er en fanboy som tar kritikk av Pink Floyd ille opp. Det gjør jeg ikke, men jeg tar det at folk vrir på det som faktisk blir sagt, veldig ille opp...

Lenke til kommentar
Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Og jeg har state-of-the-art-utstyr å se/høre den på, om det skulle være vesentlig. Det var etter min mening mer nerve og tilstedeværelse og musikalitet over The Wall fra Berlin i en dårlig TVNorge-sending i 1990. Til tross for Bryan Adams.

6644929[/snapback]

Hvorfor sier du da at du er skuffet over DVD-utgivelsen? Det er da oppriktig talt de samme sangene, det samme bandet og den samme konserten som har vært tilgjengelig for TV-publikum siden 1995. Forventet du en ny konsert da du så Pulse på DVD?

6645056[/snapback]

Det er da så absolutt ikke de samme sangene, det samme bandet eller den samme konserten. For det første var Roger Waters der, for det andre var D. Gilmour ikke der, for det tredje......eh....dust?

 

Blant de som var der: Bryan Adams, Paul Carrack, Thomas Dolby, Marianne Faithful, Cindy Lauper, Levon Helm (fra ikke ukjente The Band!), Garth Hudson (fra samme The Band), Joni Mitchell, Van Morrison, Sinead O'Connor mfl.

 

Og dette fra en fyr som forfatter en albumguide:Pink Floyd

6645109[/snapback]

Hva er det du babler om, har du drukket? Tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg.

 

Det jeg sier er at du kan ikke være skuffet over DVD-utgivelsen basert på det musikalske innholdet, da det er det samme som var på Pulse i VHS og laserdisk-versjon. Hvis du mener at Pulse er kjedeligere enn Roger Waters Berlinkonsert, så er jo det noe du har hatt muligheten til å se og mene siden Pulse kom ut første gang i 1995. Det eneste nye med Pulse-DVDen er at gjengivelsen er bedre, og det er da det elementet man kan si seg skuffet om, hvis det ikke er av tilfredstillende kavlitet på lyd og bilde.

6645161[/snapback]

 

Jeg har ikke drukket annet enn Farris, og jeg har ikke sett PULSE-settet før nå. Derfor kan jeg si at jeg ikke synes det var mer enn ok, og at jeg syntes The Wall Berlin 1990 var bedre, med tanke på nerve, tilstedeværelse og musikalitet. Tar jeg ikke feil var den godeste Snowy White (ex Thin Lizzy) der også.

Selvfølgelig kan jeg være skuffet. Vær nå ikke helt nazi.

 

Og jeg så hele konserten fra Berlin på en bedriten Telefunken 26" med lyden på full guffe (provisorisk kobla til en gammel Nikko forsterker med Gamma høytalere), og med stua full av venner og bekjente. En aldeles fullkommen kveld.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke drukket annet enn Farris, og jeg har ikke sett PULSE-settet før nå. Derfor kan jeg si at jeg ikke synes det var mer enn ok, og at jeg syntes The Wall Berlin 1990 var bedre, med tanke på nerve, tilstedeværelse og musikalitet. Tar jeg ikke feil var den godeste Snowy White (ex Thin Lizzy) der også.

Selvfølgelig kan jeg være skuffet. Vær nå ikke helt nazi.

 

Og jeg så hele konserten fra Berlin på en bedriten Telefunken 26" med lyden på full guffe (provisorisk kobla til en gammel Nikko forsterker med Gamma høytalere), og med stua full av venner og bekjente. En aldeles fullkommen kveld.

6645285[/snapback]

For å si det slik:

 

Pulse kan anbefales for de som liker Pink Floyd. Årsaken er enkel: Det er den beste gjengivelsen av en konsert av bandet Pink Floyd som er tilgjengelig til dags dato. De som ikke liker Pink Floyd, kan fint styre unna Pulse, da det sannsynligvis ikke vil gi dem noe som helst.

 

Angående det du sier om at du ikke synes konserten er så godt: Pulse er gammelt nytt. DVD-utgivelsen er fortsat god, og en som liker Pulse-konserten vil derfor ikke bli skuffet da kvaliteten er bedre enn noe som har vært tilgjengelig tidligere.

At du ikke synes konsertene Pink Floyd gjorde i 1994 er særlig gode, er en helt annen sak enn at remastringen av Pulse er en skuffelse. Antar at poenget nå er tatt, og at ditt forsøk på å fyre meg opp ikke vinner hen ;)

Lenke til kommentar
Sitter å hører på Agalloch - The Hawthorne Passage, og ca ved 7:40 høres det ut som de sier "Hvem er du?" "Jeg er døden". Ifølge metal archives er Agalloch amerikanske. Hørte jeg feil eller var det norsk.

6645097[/snapback]

 

 

Eneste jeg prøver å si, jeg hadde ikke tatt en anbefalling for seriøst fra en som driver en nettside om bandet f.eks. Ihvertfall ikke uten noen anelse om hva annet personen lytter til ellers (om det er ett mønster som jeg kan kjenne meg igjen i) ettersom den personen da ganske lett vil oppskryte det litt mer enn nødvendig ettersom personen er stor fan.

 

Sånn bare er folk, jeg og. Men men, nok fra meg.

6645204[/snapback]

 

Hvem i heiteste helvette kan man da ta annbefalinger fra? Folk som bare liker et band litt? Eller misliker der?

6645241[/snapback]

 

Skulle det stå noe under quoten min? :p

Lenke til kommentar
blablabla og bla, dessuten bla bla og bla

 

Jeg ønsker ikke å fyre opp noen som helst. Men når noen absolutt skal forklare meg hvorfor jeg egentlig tar feil, må jeg ty til spissformuleringer. Jeg antar det flagret et aldri så lite misforståelsesspøkelse når det gjelder PULSE vs THE WALL Berlin, men det forandrer ikke det faktum at jeg syns PULSE er en skuffelse i forhold til (tja, kan vel diskuteres):verdensbegivenheten fra Berlin.

På alle måter.

God lyd og godt bilde? Tja....det kan vel Phil Collins også skryte av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...