Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med denne. De synger kanskje surt, men ikke falskt. Eller, axl har jeg ikke sett noe live av annet enn opptak fra slutten av 80.tallet, så han vet jeg ikke om. Men Bruce synger faktisk ikke surt.

 

edit:

Eyvindr:

Jeg har aldri ment å si at Bruce aldri noen gang har sunget falskt. Det har han garantert. Men dere går så langt som å si at vokalene på studioalbumene er falske. Og den blir for dum.

6640335[/snapback]

Surt = Falskt?

 

:yes:

Lenke til kommentar
Surt = Falskt?

6644341[/snapback]

Eksempel.

Godterier. La oss si at surt godteri tilsvarer sur synging. Det smaker fortsatt godt, selv om det ikke er helt slik det skal være(søtt). Hadde det smakt høgg derimot, ville det vært falskt.

 

edit:

Men nå gidder jeg ikke ta denne diskusjonen lenger. Folk kan synes hva de vil om Maiden og Bruce sine vokaler, så lenge jeg får nyte musikken deres ifred.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

I mitt band:

 

"fy for i innerste hæstrævva så falskt du synger!"

"fy for i innerste hæstrævva så surt du synger!"

 

Samme greia, og utsagnet resulterer i akkurat samme mengde deng fra en vokalist som er omtrent 20 cm høyere og 10 kg tyngre, uansett hvilket ord jeg bruker.

 

Derfor sier jeg alltid: "fy for i innerste hæstrævva så bra du synger!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deng blir det uansett, han kjenner meg altfor godt.......

Lenke til kommentar
Eller høre på David Gilmours slitne vokalforsøk på "bootlegging the bootleggers" fra PULSE.....

6644768[/snapback]

Jeg tar til takke med Gilmours vokal ja. Det er ikke et forsøk, det er slik han synger. Neppe en stemme man kan slå gjennom i Idol med...

6644794[/snapback]

 

Mhm...jaddah...

 

Forresten, er det flere enn meg som er en smule skuffet over PULSE-DVD'en?

Jeg mener, konserten er sånn noenlunde ok, men jeg hadde ærlig talt større forventninger til ekstramaterialet. Retrospektive intervjuer, feks.

Antiklimaks, spør dere meg. 10- 12 år, og så dette?

Og om dere ikke spør meg, svarer jeg allikevel Antiklimaks.

Lenke til kommentar

Nei, Pulse-DVDen er den absolutt beste konsertutgivelsen som er tilgjengelig til dags dato av Pink Floyd. Ingen andre Pink Floyd-konserter er så veldokumenterte på lyd- og bildekvalitet som denne; det er gjort en god jobb med å remastre opptaket. Kanskje du bør se den på et dyrere utstyr hvis du ikke fikk samme inntrykk som meg. Konserten for seg selv er jo ikke noe nytt. Den har de fleste sett før, og det var altså ikke noe å bli skuffet av da vi visste hva som var ventet. Da er det bare en ting man kan bli skuffet av, og det er ekstramaterialet. Men jeg synes da det var mye ekstra, men det er da for all del ikke det vesentlige. Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Og jeg har state-of-the-art-utstyr å se/høre den på, om det skulle være vesentlig. Det var etter min mening mer nerve og tilstedeværelse og musikalitet over The Wall fra Berlin i en dårlig TVNorge-sending i 1990. Til tross for Bryan Adams.

Lenke til kommentar
Eller høre på David Gilmours slitne vokalforsøk på "bootlegging the bootleggers" fra PULSE.....

6644768[/snapback]

Jeg tar til takke med Gilmours vokal ja. Det er ikke et forsøk, det er slik han synger.

6644794[/snapback]

Slik er det da med alle vokalister. Og ja, forsjell på musikk og godterier, men det var slik jeg tenkte på "surt". Altså ikke helt bra, men ikke falskt heller.

Lenke til kommentar
Nå er neitakk fanboy så ta det med en 5kg sekk salt.

6644928[/snapback]

Jeg redigerte innlegg, da jeg så at det kunne misforstås. Den beste gjengivelsen av en Pink Floyd-konsert. Det har ingenting med å være fanboy og gjøre. Jeg klarer å gi et objektivt syn selv om jeg liker Pink Floyd godt. Pulse er forresten fra en periode jeg ikke liker, men det forandrer ikke på det faktum at kvaliteten på remasterversjonen av Pulse er eksepsjonelt god. Jeg vil så absolutt ikke bli sammenlignet med fanboys som skriker "Coldplay er best azz, alt annet suger". Så det med 5 kg salt går ikke hjem hos denne karen du ;)

Lenke til kommentar
Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Og jeg har state-of-the-art-utstyr å se/høre den på, om det skulle være vesentlig. Det var etter min mening mer nerve og tilstedeværelse og musikalitet over The Wall fra Berlin i en dårlig TVNorge-sending i 1990. Til tross for Bryan Adams.

6644929[/snapback]

Hvorfor sier du da at du er skuffet over DVD-utgivelsen? Det er da oppriktig talt de samme sangene, det samme bandet og den samme konserten som har vært tilgjengelig for TV-publikum siden 1995. Forventet du en ny konsert da du så Pulse på DVD?

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at du ville rose alt de gjorde selv om det ikke var noe. Trur ikke helt du klarer å se på det fra en annen vinkel enn som stor fan når du ikke klarer å se fra slike vinkler som viser at Iron Maiden er ett band osv, den vinkelen som viser forskjellige folk på instrumenter som lager musikk sammen.

 

 

Jeg er trøtt ikke bøs.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på at du ville rose alt de gjorde selv om det ikke var noe. Trur ikke helt du klarer å se på det fra en annen vinkel enn som stor fan når du ikke klarer å se fra slike vinkler som viser at Iron Maiden er ett band osv, den vinkelen som viser forskjellige folk på instrumenter som lager musikk sammen.

6645073[/snapback]

Selv om jeg ikke liker Iron Maiden, klarer jeg fint å se at DVD-en med Rock in Rio er av bra lyd- og bildekvalitet. Det var dette som ble diskutert her, og det eneste man kan bli skuffet over i tilfelle remaster når man faktisk kjenner innholdet fra før av.

Lyd- og bilde-kvalitet er et objektivt faktum som ikke har noe med fanboyaktivitet å gjøre.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke liker Iron Maiden, klarer jeg fint å se at DVD-en med Rock in Rio er av bra lyd- og bildekvalitet. Det var dette som ble diskutert her, og det eneste man kan bli skuffet over i tilfelle remaster når man faktisk kjenner innholdet fra før av.

Lyd- og bilde-kvalitet er et objektivt faktum som ikke har noe med fanboyaktivitet å gjøre.

6645094[/snapback]

Av alle diskusjonene du har vært med i om Iron Maiden er det sjelden du klarer lire fra deg noe positivt om bandet. Du dømmer de ned i grusen uansett og det virker veldig som at du har bestemt deg for hva du skal mene før du har sett eller hørt noe som helst.

 

Så nei, jeg tror ikke du alltid har et objektivt-syn på ting og spesielt ikke Iron Maiden. Hvordan du er med andre band vet jeg ikke, selv om jeg ble grådig imponert over Cannibal Corpse anmeldelsen din før i år, hvor du viste at du klarer å være objektiv om du bare vil.

 

edit:

Det kom feil ut, jeg tror ikke du har et objektivt syn på alt.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Det er konserten som er vesentlig, og resultatet var overveldende.

6644879[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Og jeg har state-of-the-art-utstyr å se/høre den på, om det skulle være vesentlig. Det var etter min mening mer nerve og tilstedeværelse og musikalitet over The Wall fra Berlin i en dårlig TVNorge-sending i 1990. Til tross for Bryan Adams.

6644929[/snapback]

Hvorfor sier du da at du er skuffet over DVD-utgivelsen? Det er da oppriktig talt de samme sangene, det samme bandet og den samme konserten som har vært tilgjengelig for TV-publikum siden 1995. Forventet du en ny konsert da du så Pulse på DVD?

6645056[/snapback]

 

Det er da så absolutt ikke de samme sangene, det samme bandet eller den samme konserten. For det første var Roger Waters der, for det andre var D. Gilmour ikke der, for det tredje......eh....dust?

 

Blant de som var der: Bryan Adams, Paul Carrack, Thomas Dolby, Marianne Faithful, Cindy Lauper, Levon Helm (fra ikke ukjente The Band!), Garth Hudson (fra samme The Band), Joni Mitchell, Van Morrison, Sinead O'Connor mfl.

 

Og dette fra en fyr som forfatter en albumguide:Pink Floyd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...