Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I'm back, bitches.

 

*Catching up*

Noen som liker Gorgoroth plata "Incipit Satan"? Jeg begynner å få sansen for den. Har ikke hørt så mye på de andre, da... Uansett, jeg driter i om tekstene er sataniske e.l, hører ikke va han synger alikevel, men musikken er kul. :wee:

Incipit Satan er dritfet.

Incipit Satan er den absolutt beste av nyare Gorgoroth. (Dvs. etter at Gaahl joina.)

:yes:

Men gammelnorsk er vel mer et navn på norrønt språk - og det er det i alle fall ikke.

Det stemmer. Mange som blander dansk-norsken/de norske dialektente under dansketiden med gammelnorsk.

Noen her som har hørt noe av Dark Army.

Har hørt den låta som heter "Dark Army". Ganske fet.

The Leper Affinity  :love:

"If you don't headbang to this next one, your a fucking pussy. This is: The Leper Affinity" :dribble:

 

Det tok så jævlig av. :love:

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg noe Progressive rock? Noe ala Opeth's progrock side. Liker vakre melodier og fiffig gitarspill med gjerne 2 eller fler gitarer samtidig hvis dere skjønner. Opeth låter som jeg tenker på her er for eks "Hope Leaves".

6625634[/snapback]

 

Camel, Pink Floyd, King Crimson og Sörskogen (har bare en sang som heter Mordet I Grottan, men den er drit bra!)

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg noe Progressive rock? Noe ala Opeth's progrock side. Liker vakre melodier og fiffig gitarspill med gjerne 2 eller fler gitarer samtidig hvis dere skjønner. Opeth låter som jeg tenker på her er for eks "Hope Leaves".

6625634[/snapback]

Rush.

 

Får nesten lyst til å kalle dem tidlig prog metal da lydbildet da de har nok av riff og vokal som går lyst(Rush har inspirert mange mange metallband), men hvis jeg gjør det så skyter vel prog rockerene meg... Hvis jeg ikke tar feil så har vel Opeth noen melodier som er Rush's som "tribute". :)

 

Uansett, skaff deg Rush - 2112. Fantastisk album!

 

Lydklipp: http://www.progarchives.com/Progressive_ro...?cd_id=3070#mp3

 

Klikk på "(1991, Chronicles) 2112- Overture..." for å høre litt av 2112.

 

Ellers så vil jeg anbefale Riverside. Polsk prog rock, tar inspirasjon fra blant annet Pink Floyd og Opeth. Relativt rolige greier, har noen metallpartier av og til.

 

Lydklipp: http://www.progarchives.com/Progressive_ro...?cd_id=6315#mp3

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå, har nettop hørt igjennom Secht, og seriøst, jeg klarer å lage mer spennende musikk, med en triangel.

 

Er dette seriøst på noen slags måte? Ble det laget i sterk syre rus? Måtte Vrangsinn og Dirge Rep true de andre på livet for at de skulle være med? Har Carpathian Forest en bassist på 14 år? Hadde de problemer å skrive tekst, så derfor tokk de teksten(og inspirasjon) fra Lee av Tenacious D og byttet Lee med Satan? Er satan partiet laget for å lure frem et barnesmil? Hvem ble dårlig etter 10 min innspilling egentlig? Og hvem satt dritafull i amfetamin rus og fant sampler til slutten? Og når ble tweaking av stemmer ondt? Rundt 27 snakker eg det lammeste forsøket på å lage "ond" musikk noengang... somebody, shoot me.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...