Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen bra nettbutikker med metalmerch. Gjerne utenlandsk.

6594590[/snapback]

http://www.pervertedtaste.de/

http://shop.nuclearblast.de/index.php?setlang=en

6596219[/snapback]

Takker så meget Knuð! Akkurat når jeg så innlegget ditt hadde jeg allerede bestilt hos www.rockabilia.com. Meget bra utvalg må jeg si. Nuclearblast hadde ikke det lille ekstra jeg hadde lyst på heller så da var det ikke så farlig. Har veldig lyst på Fragments of umbecoming, Machinemade God og Neaera t-skjorte, men tror bare jeg får kjøpt disse rett fra bandet selv.

Edit: Foresten, er det ingen her inne som liker metalcore, hardcore og death? Synes bare det diskuteres heller dyster metal her ;)

Endret av Øssa
Lenke til kommentar

Sick Of It All har jeg faktisk sett live, på Quart 03. Var bra live. Har noen plater av de, er helt greit.

Edit: Foresten, er det ingen her inne som liker metalcore, hardcore og death? Synes bare det diskuteres heller dyster metal her

Edit: Jo, glad i hardcore, metalcore og screamo, faktisk. Men er virker ikke som om det er det store miljøet for det her på forumet.

Om du liker screamo bør du sjekke ut Amanda Woodward, fransk band som sparker rimelig bra! :)

Endret av aero^^
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er dårlig respons på hardcore kommer av at trådene fort sklir ut i sjangergnåling av emo og whatnot av personer som ikke har snøre, samt trumfing av "sikkerstikk" som Refused etc (inntrykket mitt iallfall, så ta det med en klype salt)

nå er det et rimelig sprik mellom Antibatong og sick of it all, men hvis du er åpen for noe nytt så kan jeg anbefalle i hytt og pine om ønskelig

følgende radioblog kan være et utgangspunkt. et stort sprik i stil og kvalitet her også såklart, men finner du noe du liker så er det enklere å anbefalle videre

siden det inndirekte kom opp så kan det nevnes at Assitot Mort har innalv med Amanda woodward

og dersom aero liker fransk emo, så er det mye å ta av der også. franske hardcore er et eget fenomen...

Lenke til kommentar
AntiBatong fra Bodø og Sick Of It All hovedsaklig, er ikke mye inni sjangeren, og har prøvd å ta det opp på forumet her, men har fått veldig dårlig respons. Har du noen hardcore band å anbefale?

6599182[/snapback]

Min sjanger er hovedsakelig Metalcore, men jeg Har da noen band å anbefale. Liker litt posthardcore -band som Champion og Comeback kid. Ellers liker jeg Underoath, The Agony Scene, Figure four, Full blown chaos og Sinai beach.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er dårlig respons på hardcore kommer av at trådene fort sklir ut i sjangergnåling av emo og whatnot av personer som ikke har snøre, samt trumfing av "sikkerstikk" som Refused etc (inntrykket mitt iallfall, så ta det med en klype salt)

Kan godt være, har ikke lagt merke til det i så stor grad. Uansett er de tendensene overalt her.

og dersom aero liker fransk emo, så er det mye å ta av der også. franske hardcore er et eget fenomen...

6599369[/snapback]

Jepp. Utrolig mye bra der. Selv om jeg ikke er så stødig på fransken at det gjør noe. :p Aghast og Mihai Edrisch, for eksempel.

Noen som har hørt noe av Envy? Har hørt at det er bra, men ikke fått handla inn noen cd'er av de enda..

Lenke til kommentar

@aero: envy har gitt ut nytt album "insomniac doze" nå i år, men jeg har ikke fått kloa i det enda. de flesta andre utgivelsene er tilgjengelig på cd fra diverse distroer, dog en kjapp scan av de norske kom opp uten resultat...de har riktignok på tiger, men prisene er latterlige

www.level-plane.com har flest utgivelser, men det kan være bedre å handle fra nikita hos novarecordings.net, det vil gå kjappere iallfall.

dersom du er inne i en japansk periode så kan du også sjekke f.eks Endzweck og Naiad også

Lenke til kommentar

nå er det et rimelig sprik mellom Antibatong og sick of it all, men hvis du er åpen for noe nytt så kan jeg anbefalle i hytt og pine om ønskelig

følgende radioblog kan være et utgangspunkt. et stort sprik i stil og kvalitet her også såklart, men finner du noe du liker så er det enklere å anbefalle videre

siden det inndirekte kom opp så kan det nevnes at Assitot Mort har innalv med Amanda woodward

6599369[/snapback]

Fransk som i franske tekster eller at de kommer fra frankrike?

Lenke til kommentar
@aero: envy har gitt ut nytt album "insomniac doze" nå i år, men jeg har ikke fått kloa i det enda. de flesta andre utgivelsene er tilgjengelig på cd fra diverse distroer, dog en kjapp scan av de norske kom opp uten resultat...de har riktignok på tiger, men prisene er latterlige

www.level-plane.com har flest utgivelser, men det kan være bedre å handle fra nikita hos novarecordings.net, det vil gå kjappere iallfall.

dersom du er inne i en japansk periode så kan du også sjekke f.eks Endzweck og Naiad også

6601189[/snapback]

Så på Play også, men fant ikke noe.

Takk for tips, blir vel pokka nødt til å sjekke ut de også. :]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...