McBitch Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Gleder meg sinnsjukt til plata og konsert i Vestlandshallen! 6436515[/snapback] Jeg frykter det verste angående lyden. Konsert i en stor hall kan aldri gå bra:( Må lage mosh pit da Når jeg var på metal kings(?) var det noen få (3stk:P) som hadde mosh-pit. Stod en gammel rocker på 40-50år å smilte, hehe. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Tja. Tematikken er fin, men bakgrunnen suger og all dybden bildet burde hatt er helt fraværende. Flatt som faen. Men det er fortsatt milevis bedre enn Dance of Death-coveret, som er GRUSOMT dårlig. Fysj. Terningkast? Vipper mellom 2 og 3. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Noen som vet om litt Power-orientert Heavy Metal som kan ligne Masterplan, Jorn og Falconer? 6436593[/snapback] Har ikke hørt noen av de bandene du nevner der, men Nevermore, Iced Earth og Kamelot er kanskje verdt å sjekke ut hvis du ikke vil ha sånn ultra cheesy Rhapsody/Dragonforce Power Metal Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Når vi nevner det, jeg sitter og hører på en fin plate fra et nytt brasiliansk powermetal-band. Det er absolutt ikke cheesy Dragonforce-metal. http://www.perpetualdreams.net/down.asp Sjekk de korte samplene, den lange er en ballade. Shadows and Lie er knall låt. Andre bra power-band er Angra og Shaman. (også fra Brasil). Sjekk ut platene Angels Cry og Holy Lands (evt Holy Live) fra Angra, og Ritual/Ritualive fra Shaman (det er den gamle vokalisten+trommisen+bassisten i Angra sitt nye band). Det nyeste Angra-albumet Temple of Shadows er også kjempebra, men med ny vokalist. Jeg likte den gamle (Andre Matos) bedre, han har mere særpreg. Spesiellt bør du få med deg låtene Carry On, Angels Cry, Streets of Tomorrow, Make Believe, Nothing To Say, Carolina IV (starter tregt men blir kjapp som f...) Edguy er også en sikker klassiker. De spiller ikke bare fort-fort-fort, men har størst vekt på bra melodier og refrenger. Vain Glory Opera er fin. Og en grei Best Of-samling er Burning Down The Opera (Live). Da får du låter fra hele karriereren. I samme gate men mere pompøst er Avantasia, soloprosjektet til vokalisten i Edguy. Og selvsagt, du har ikke hørt power metal før du har hørt selve bestefaren i genren, Helloween's Keeper of the seven Keys 1&2. Yngwie Malmsteen har også mye bra. Sjekk ut låtene Rising Force eller Facing the Animal f.eks. Eller enkelt og greit LIVE!! Endret 5. juli 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 nå gleder jeg meg værtfall til jeg skal i Valhall 21 november og se Maiden Live Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg også. Svartebørskarene selger "restbilletter" nå så det betyr vel at den er utsolgt. Best da. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) er det flere her enn meg og Bitex som skal på Maiden-konserten i Valhall 21 november? Endret 5. juli 2006 av Spazz Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 *løpe rundt og rope "jeg skal, jeg skal, jeg skal, jeg skal!"* Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal i alle fall Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal ikke *mimre om en fordums tråd* Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Ahahaeaehaeah, den tråden var best evar. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Og selvsagt, du har ikke hørt power metal før du har hørt selve bestefaren i genren, Helloween's Keeper of the seven Keys 1&2. LIVE!! 6437657[/snapback] Det er absolutt å anbefale! Bestefaren er jo Kai Hansen da, ikke Helloween Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Har ikke hørt de to første. Men skal du høre på bra power er det gammel Hellowen eller Gamma Ray som duger 6436818[/snapback] Takk, disse to kjenner jeg. Det var for øvrig ikke power jeg var ute etter - i hvert fall ikke ren power. Jeg er mer ute etter heavy metal av typen som grenser over i power. Noe à la Jorn, Masterplan og Falconer. Har ikke hørt noen av de bandene du nevner der, men Nevermore, Iced Earth og Kamelot er kanskje verdt å sjekke ut hvis du ikke vil ha sånn ultra cheesy Rhapsody/Dragonforce Power Metal 6437294[/snapback] Jeg kjenner disse også. Horror Show-skiva av Iced Earth kunne vært en anbefaling, siden den står litt nærmere heavy metalen. Når vi nevner det, jeg sitter og hører på en fin plate fra et nytt brasilianskpowermetal-band. Det er absolutt ikke cheesy Dragonforce-metal. http://www.perpetualdreams.net/down.asp Sjekk de korte samplene, den lange er en ballade. Shadows and Lie er knall låt. Andre bra power-band er Angra og Shaman. (også fra Brasil). Sjekk ut platene Angels Cry og Holy Lands (evt Holy Live) fra Angra, og Ritual/Ritualive fra Shaman (det er den gamle vokalisten+trommisen+bassisten i Angra sitt nye band). Det nyeste Angra-albumet Temple of Shadows er også kjempebra, men med ny vokalist. Jeg likte den gamle (Andre Matos) bedre, han har mere særpreg. Spesiellt bør du få med deg låtene Carry On, Angels Cry, Streets of Tomorrow, Make Believe, Nothing To Say, Carolina IV (starter tregt men blir kjapp som f...) Edguy er også en sikker klassiker. De spiller ikke bare fort-fort-fort, men har størst vekt på bra melodier og refrenger. Vain Glory Opera er fin. Og en grei Best Of-samling er Burning Down The Opera (Live). Da får du låter fra hele karriereren. I samme gate men mere pompøst er Avantasia, soloprosjektet til vokalisten i Edguy. Og selvsagt, du har ikke hørt power metal før du har hørt selve bestefaren i genren, Helloween's Keeper of the seven Keys 1&2. Yngwie Malmsteen har også mye bra. Sjekk ut låtene Rising Force eller Facing the Animal f.eks. Eller enkelt og greit LIVE!! 6437657[/snapback] Jeg skal sjekke ut Perpetual Dreams. De andre du har nevnt kjenner jeg. Angra er greit, men det kan bli litt kjedelig. Det er også for power-fokusert. Ang. Edguy kunne Hellfire Club-skiva vært en anbefaling, selv om den er litt for power-fokusert den og. Jeg liker kun de to siste albumene fra bandet, og Hellfire Club er klart best. Noen andre som vet om slik musikk jeg er på jakt etter. Noe som kan ligne på Masterplan, Jorn og/eller Falconer? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Tja, hva syns du om dette? Symphorce. http://home.online.no/~tom-rf/Symphorce-Unbroken.mp3 Ganske ukjent, tysk mid-tempo powermetal. Null synth. Han har ganske mørk vokal, som ligner litt på Falconer. Refrenget er veldig stilig. Heftig stemme på han her. Ellers har man jo norske Guardians of Time, også veldig bra. Spesiellt låten Endless society fra Machines of Mental Design. Axel Rudi Pell bør du kanskje sjekke ut, det er av typen tysk gitarhelt som har hatt et dusin vokalister i bandet sitt gjennom årene. Men han lager mye feit musikk. Alt av Ayreon bør du også sjekke ut, spesiellt The Human Equation. En annen godbit fra ifjor er Evil Masquerade - Welcome to the Show (kåret til beste nykommer 2005 i mange magasiner). De digger å blande inn biter fra klassiske verk helt uventet i låtene sine (men ikke på Rhapsody sin uberpompøse måte) Endret 5. juli 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Åå Johnny Cash er bra! Get Rhytm, Hey Porter, Folsom prison blues, I got stripes, Jackson osv Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Tja, hva syns du om dette? Symphorce. http://home.online.no/~tom-rf/Symphorce-Unbroken.mp3 Ganske ukjent, tysk mid-tempo powermetal. Null synth. Han har ganske mørk vokal, som ligner litt på Falconer. Refrenget er veldig stilig. Heftig stemme på han her. Ellers har man jo norske Guardians of Time, også veldig bra. Spesiellt låten Endless society fra Machines of Mental Design. Axel Rudi Pell bør du kanskje sjekke ut, det er av typen tysk gitarhelt som har hatt et dusin vokalister i bandet sitt gjennom årene. Men han lager mye feit musikk. Alt av Ayreon bør du også sjekke ut, spesiellt The Human Equation. En annen godbit fra ifjor er Evil Masquerade - Welcome to the Show (kåret til beste nykommer 2005 i mange magasiner). De digger å blande inn biter fra klassiske verk helt uventet i låtene sine (men ikke på Rhapsody sin uberpompøse måte) 6441843[/snapback] Jeg skal sjekke ut de du nevnte. Symphorce falt ikke helt i smak, men det var litt nærmere det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Noen her som har vært borti i denne shoppen ? Fant begger Urfaust skivene der til en billig penge, så dette så kjekt ut. Endret 5. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Hehe. Var ikke før to dager siden jeg fant ut at det var masse musikk videoer / live på youtube og google! Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Hehe. Var ikke før to dager siden jeg fant ut at det var masse musikk videoer / live på youtube og google! 6442870[/snapback] Fant det ut nylig jeg også ------------ Decapitated - Organic Hallucinosis Visste ikke at disse kara fra Polen herja så brutalt. Verdt å sjekke ut dette albumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg