Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv er jeg nøytral. Bryr meg ikke noe særlig om noen kirker blir brent, så lenge det ikke skader uskyldige.

Hva med stavkirker?

Ganske idiotisk egentlig. De syter om at kristendomme tok vekk vikingkulturen, så brenner de ned noen få av sporene vi har ettter de bare fordi det er en kristen instutisjon.

Lenke til kommentar
Angående kirkebrenning er jeg for eller imot.

Virkelig? :ohmy: Jøss, hadde aldri fallt meg inn at du enten var for eller imot.

:tease:

Selv er jeg nøytral. Bryr meg ikke noe særlig om noen kirker blir brent, så lenge det ikke skader uskyldige.

6414956[/snapback]

Skreiv feil, skulle skrive verken. Så dvs nøytral.

Lenke til kommentar

Hva med stavkirker?

Ganske idiotisk egentlig. De syter om at kristendomme tok vekk vikingkulturen, så brenner de ned noen få av sporene vi har ettter de bare fordi det er en kristen instutisjon.

Ja, enig. Stavkirker er jo fine å se på. :)

Skreiv feil, skulle skrive verken. Så dvs nøytral.

Hehe, skjønte det. ;)

Jeg snakker om helt vanlige kirker, noe som Nidarosdomen ikke er.

6415032[/snapback]

Hva er vanlige kirker? Hva om kirka idiotene brenner ned betyr noe spesielt for mange, men er "ny"?

Da har de som satte fyr på kirken lyktes. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke bruker en Joule energi på å tenke på de "etterlatte"...

Lenke til kommentar
Har man hørt på blackmetl endel år så får man som regel anti-kristlige holdninger, ( kanskje barnslig) men sant.

6415085[/snapback]

Ting påvirker jo.

Uansett, tror det er lurt å være bevisst på hva man hører på. Jeg er litt anti-kristen, men slike holdninger har jeg fått før jeg hørte på black metall. Har forøvrig ikke blitt noe kristen av høre mye på fks. Extol.

Men ble kommunist en periode av Rage Against The Machine. Div. metallband har gjort meg svært individualistisk i tankegangen. Björk vekket den håpløse romantikeren i meg.

Uansett, en bør være bevisst på hva en tar inn over seg.

Ang. kirker:

Jeg ville forøvrig ikke brydd meg om kristendommen forsvant, men ville brydd meg om noen brant med kirkene:

1. Samler bare de kristne ennda mer, skaper liv i menigheter som kanskje ellers er døde

2. Er brudd på respekt for eiendom. (Som forøvrig er et prinsipp satanister setter høyt.)

3. Hvis det er en fin kirke så ødelegger det kultur. (Stavkirker fks.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg ble anti-kristen før jeg begynte å høre på black metal. Jeg har gått barne- og ungdomskole på Steinerskolen, som er en kristen skole, med stort sett kristne lærere, og lærte masse om f.eks. det gamle testamentet og masse andre historier, og skjønte fort hva slags tull alt dette var.* Begynte ikke før i 8. å høre på black metal, dvs. Dimmu Borgir.

*Hvis du skal begynne å argumentere mot dette så start en egen tråd i PRS. :)

Lenke til kommentar
Jeg ble anti-kristen før jeg begynte å høre på black metal. Jeg har gått barne- og ungdomskole på Steinerskolen, som er en kristen skole, med stort sett kristne lærere, og lærte masse om f.eks. det gamle testamentet og masse andre historier, og skjønte fort hva slags tull alt dette var.* Begynte ikke før i 8. å høre på black metal, dvs. Dimmu Borgir.

*Hvis du skal begynne å argumentere mot dette så start en egen tråd i PRS. :)

6415189[/snapback]

Jeg skrev selv at jeg ble i mot kristendom før jeg hørte på black metall. Går selv på kristenskole og har fått litt mostand mot (i hvertfall konservativ) kristendom her.

Forøvrig, ironisk nok så var det en kristen kamerat som introduserte meg til black metal. (Vel, black metal og black metal... var nye Dimmu.)

Lenke til kommentar

Har nå sittet en god stund å lett etter et program eller webside der det finnes en database for CD'er, LP-plater osv, slik at jeg kan sette opp samlingen min på en fin og pen måte uten å måtte bruke 450 kroner på et program (da kjøper jeg heller nye cd'er for de pengene). Husker jeg hadde linken til en side der jeg kunne registrere meg og sette opp oversikten over platesamlingen, men kan dessverre ikke huske den.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
Så du forsvarer mord, brannstifteri og ran? Bare pga litt depressiv svartmetall? Jesus H. Kristus, ikke rart det er krig her i verden med sånne zealots :p

6414122[/snapback]

Forsvarer ikke mord, jeg forsvarer selvforsvar. Alle i miljøet (alle i Mayhem osv) visste at det var enten han eller Varg som måtte gå. Brannstifteri, nei. Men norge er forgiftet med kirker. Jeg er ikke satanist, syns det er like teit som kristendommen. Men er mye mer fasinert av "satan" og det onde osv. Har ikke forsvart ran heller jeg, sa bare at det han gjorde når han rømte er ikke eksempel på hva han vil gjøre som en fri mann.

6414157[/snapback]

Hva har "det onde" å gjøre med satanisme?

Btw, de som sier han skal bli inne til han dauer, jah, det er billig. Tenkt på at det kaaanskje gagner samfunnet om han slipper ut, så slipper vi bruke penger på å holde han innesperret?

Edit: Jeg har ikke fått noen særlig endrete holdninger etter jeg begynte å høre på svart metall, men jeg er blitt mer bevisst til holdningene mine. De 9 sataniske regler passer mitt syn utrolig bra, men foreløpig ikke bra nok til at jeg kan kalle meg en satanist.

Forøvrig så bør alle som uttaler seg om satanisme lære seg hva det er for noe.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...