Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva har en liten gjeng med tapere å gjøre med innføringen av Kristendommen som skjedde for tusen år siden?

 

Ingen tvang disse ungdommene til noe som helst. Her i Norge er det religionsfrihet, skjønner du.

6414275[/snapback]

Kanskje de vil rydde opp i landet. Selv om de er ganske små i forhold til landet.

Lenke til kommentar
Da kommer de ca 1000 år for seint. De burde heller ha rydda opp i hjernene sine før noe annet.

6414291[/snapback]

Folk kan tro hva de vil ja, men hadde ikke dette skjedd på den tiden så hadde ikke vi trodd det i dag. Alle som er kristne er det fordi de er oppvokst sånn. S Du får høre at det er det som er riktig og da blir du sånn. Er ikke så alt for mye valg når man blir "jernevasket".

 

De er nok ikke helt klare nei, men jeg har respekt for deres meninger. Men ikke nødvendigvis handlinger.

Lenke til kommentar
Folk kan tro hva de vil ja, men hadde ikke dette skjedd på den tiden så hadde ikke vi trodd det i dag. Alle som er kristne er det fordi de er oppvokst sånn. S Du får høre at det er det som er riktig og da blir du sånn. Er ikke så alt for mye valg når man blir "jernevasket".

 

De er nok ikke helt klare nei, men jeg har respekt for deres meninger. Men ikke nødvendigvis handlinger.

 

Men du har rivd deg ut av hjernevaskingen og trukket den konklusjonen at kirker ikke har noe gjøre i Norge?

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er oppdratt kristen, men jeg er ateist nå?

 

Synes du undervurderer mennesker når du tror de ikke kan bli noe annet enn opphavet sitt.

 

Har forøvrig sett eksempler på folk som kommer fra ateistiske(og kristenfiendlige familier) som har "gått over".

 

Men det skal sies at jeg ikke helt har sansen for kristendommen. Uansett, Odin og Tor er ikke så mye bedre, sånn sett...

Kristendommen har gitt verden mange positive ting, vel som negative. For min del så synes jeg det er utdatert og kan godt la's dø ut. (Men jeg gidder ikke å kjempe det...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Folk kan tro hva de vil ja, men hadde ikke dette skjedd på den tiden så hadde ikke vi trodd det i dag. Alle som er kristne er det fordi de er oppvokst sånn. S Du får høre at det er det som er riktig og da blir du sånn. Er ikke så alt for mye valg når man blir "jernevasket".

 

De er nok ikke helt klare nei, men jeg har respekt for deres meninger. Men ikke nødvendigvis handlinger.

6414378[/snapback]

Det blir for dumt å klage over noe som skjedde for 1000 år siden. Ærlig talt, disse folka hadde ingen god grunn til å gå bananas, annet enn at de var ute etter å gjøre noe dritt fordi det var "tøft" eller passa til deres image som skumle satanister. Jeg ble oppdratt i troen på Gud, men det var ikke snakk om hjernevasking. Det har det aldri vært. I noen tilfeller, kanskje, men tror du virkelig Tor og Odin hadde vært bedre?

Lenke til kommentar

Uansett, jeg tror mange overvurderer black metal på det ideologiske.

 

Det er bare opprør, de måtte finne noe nytt å opprøre mot. De tok kristendommen. Punken hadde allerede tatt staten liksom.

 

Jeg syns ikke det er for dumt, bare fordi det har gått 1000år så skal man bare finne seg i det? Er ikke så veldig mye man kan gjøre sånn alene heller.

6414487[/snapback]

Herregud da. Kristendommen har forandret seg radikalt. De fleste kristne i dag tar nok sterk avstand fra de grusome handlingene som er begått i religionens navn.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Ja, vi diskuterer jo hvor langt man er villig til å gå i støtte av en person så lenge man liker musikken hans.

6414542[/snapback]

Vel, når jeg forsaver han så har ikke det stort med at jeg liker musikken hans. Hadde jeg ikke vært kjent med musikken og derreter blitt kjent med personen så hadde jeg sikkert sagt det samme som dere sier. Sier ikke at dere ikke vet noe om han eller noe heller. Og jeg går ikke rundt hele tiden å irriterer meg over at det er så mange kirker rundt her eller noe hvis dere trur det.

Lenke til kommentar
Faktum er: Kirkebrenning suger. Det samme med satanisme. :)

6414538[/snapback]

Satanisme er ikke så ille som alle skal ha det til. Det finnes mange retninger selvsagt, men de ferreste satanister tror på en rød fyr med horn, de vil heller ikke alle andre vondt.

 

1. Satan represents indulgence instead of abstinence.

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams.

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit.

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates.

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek.

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires.

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all.

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification.

9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as he has kept it in business all these years.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...