Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så har Nightwish blitt båset som goth metal sammen med Lacuna Coil, Within Temptation, Theatre og Tragedy,osv fordi de har kvinnlig vokalist... noe som er rart med tanke på at de er svært forskjellige fra nevnte band. Nightwish er ganske standard power metall med symfonoi og kvinnevokal...

Du sier noe der ja. :p

Forøvrig. Liker du lydbildet til Withing Temptation sjekk ut Stream of Passion. De har også litt sånn goth-lydbilde, men selve komposjonen er mer progga. (Ayreon bakmannen har en stor finger i det stillet). Anbefales til alle som liker enten prog eller goth metal. :)

6244036[/snapback]

Shall do.

Speaking of Burzum.. Jesu død er jo også rimelig fet gitar på. Genial i sin enkelhet.

6244049[/snapback]

Alt av Burzum med gitar er fett. (Endel av det uten også.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av en eller annen grunn så har Nightwish blitt båset som goth metal sammen med Lacuna Coil, Within Temptation, Theatre og Tragedy,osv fordi de har kvinnlig vokalist... noe som er rart med tanke på at de er svært forskjellige fra nevnte band. Nightwish er ganske standard power metall med symfonoi og kvinnevokal...

6244036[/snapback]

Nåvel...

 

Dessuten har jeg oftere sett Nightwish sammenlignet med Evanesensnenscesene enn med de andre.

Lenke til kommentar

Evanescence er i hvertfall helt på tryne. De er mer.... eh... goth rock/nu metal aktige saker og ting. ENESTE som de har til felles er kvinnlige vokal, litt symfoni og at de begge er store blant smågoth.

 

Nåvel...

De har mye mye mye mer til felles med power metall band enn de har med goth metal band. Det pompøse lydbildet, den rare kombinasjonen av gladmelodier med triste tekster, drivende og galloperende trommer...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Sånn ca. her ligger den. Har vært der ein gong, stive priser men utvalget var bra.

6245395[/snapback]

CD-ene er ikke dyrere enn i andre musikkbutikker (jeg snakker ikke om nettbutikker). F.eks. Platekompaniet er minst like dyre. Dessuten har Sound Of Noise ofte tilbud på diverse skiver. Prisene på klærne kan være litt varierende, men skjortene pleier som regel å ha en fullt overkommelig pris.

Lenke til kommentar
4 "nye" cder i hus. I "-" fordi jeg hadde 2 av de på pcen fra før og en hadde jeg vanlig versjon av, men kjøpte limited ting med ekstra cd nå. Herlig musikk :love:

6249331[/snapback]

Ny Cd'er i -Nyhus-?

 

 

HE_HE LOL!!1

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...