Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange typer jazz da. :)

 

Du har alt i fra sær fusion til, latinsk svingende jazz, til metal jazz til... ja... alt mulig rart.

 

Selv hører jeg nok mest på den metaliske typen, men mer "vanlig" svingende jazz med rytme sier jeg ikke neitakk til!

 

Vil anbefale David's True Story. De svinger! :wee:

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på jazz kan jeg kanskje spørre i denne tråden i stedet for å lage en ny trad...

 

Jeg tenker å finne noe jazzmusikk som jeg liker. Jeg liker jazzelementene i Atheist og Ulver. Slikt synes jeg er fengende. Om dette hadde vært ren jazz hadde jeg nok også likt det godt. Jeg liker imidlertid ikke tradjazz som Armstrong og slikt. Jeg er heller ikke så glad i blues og jazz som heller over i blues.

 

Noen forslag til artister som passer til denne beskrivelsen? Den er dessverre ikke så veldig spesifikk siden jeg ikke er helt inne i jazzen.

Lenke til kommentar

-Knuð, sjekk disse ut.

 

Miles Davis - Bitches Brew

 

The Mahavishnu Orchestra - The Inner Mounting Flame

 

Dette er de skivene som fikk meg til å begynne å høre litt på jazz etter et par fyllekuler med noen jazzvenner som skulle prøve å frelse meg.

Lenke til kommentar
Ac/Dc - Stiff Upper Lip Live er jaggu meg en bra dvd.

 

Nytelse å høre på riffmesterne, håper de kommer til Norge.

6137970[/snapback]

 

tar rimelig av på Let There Be Rock :!:

6138237[/snapback]

 

 

Ja fy fan. Angus står og jokker på gitaren i 5 minutter etter at sangen er ferdig, så forbanna fett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...