Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å hører på Skyfire - Mind Revolution. Lenge siden jeg har hørt den nå. Mange kaller Skyfire en Children of Bodom klon, men Skyfire er jo bare så vanvittig mye bedre!

6109760[/snapback]

Jeg har prøvd meg på Kalmah, Norther, Children Of Bodom og Lords Of Decadence, men ingen falt i smak. Skyfire må være helt sinnsykt, utrolig, fantastisk, mirakuløst mye bedre og enda litt til, for at jeg skal gidde å sjekke det ut. :p

Lenke til kommentar

De fleste finske metalband høres ut som powermetal-med-scream-vokal-og-masse-synth. Mao. Children of Bodom.

Ingenting galt med dem, men at det er så mange kloner er irriterende.

Før var det bare to finsk band som gjaldt, Stratovarius og Sentenced, og de spilte helt forskjellig type metal. Stratovarius er regnet som gudene av neoklassisk powermetal, og CoB og klonene deres har kopiert MYE derfra. F.eks. harpsichord-synth sammen med gitar soloer, powermetal-rytmer osv.

Lenke til kommentar
Sitter å hører på Skyfire - Mind Revolution. Lenge siden jeg har hørt den nå. Mange kaller Skyfire en Children of Bodom klon, men Skyfire er jo bare så vanvittig mye bedre!

6109760[/snapback]

Jeg har prøvd meg på Kalmah, Norther, Children Of Bodom og Lords Of Decadence, men ingen falt i smak. Skyfire må være helt sinnsykt, utrolig, fantastisk, mirakuløst mye bedre og enda litt til, for at jeg skal gidde å sjekke det ut. :p

6109856[/snapback]

 

Liker egentlig ingen av de nevnte, men har ikke hørt Lords of Decadence. CoB har jo noen gode låter, men er ikke slik at jeg setter meg ned å hører på et helt album av dem...

 

Kan hende du liker Skyfire.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Ah, Emperor - IX Equilibrium. Kosemusikk som det lukter godt av!

6109817[/snapback]

Kose på slipcasen sin. :love:

6110777[/snapback]

Har endelig anskaffet 4.stk emperor skiver. På tide! Høyere kvalitet på musikken enn det her, skal du lete lenge etter :love:

 

Anthems to the Welkin

In The nightside Eclipse

IX Equilibrium

The Discipline of Fire

 

*elske på*

Lenke til kommentar
Ah, Emperor - IX Equilibrium. Kosemusikk som det lukter godt av!

6109817[/snapback]

Kose på slipcasen sin. :love:

6110777[/snapback]

Har endelig anskaffet 4.stk emperor skiver. På tide! Høyere kvalitet på musikken enn det her, skal du lete lenge etter :love:

 

Anthems to the Welkin

In The nightside Eclipse

IX Equilibrium

The Discipline of Fire

 

*elske på*

6110847[/snapback]

 

Kjøpt eller lasta ned?

Lenke til kommentar

Har selv hørt et album og noen låter, men det fanger meg aldri helt. :shrug:

Var en sang som fascinerte litt, men så har jeg ikke helt gitt dem sjangsen heller skal jeg inrømme.

 

Uansett, Muse ligner... bare at de er bedre. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...