Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og ja, jeg vet at lydkvaliteten skal være litt dårlig innom BM, men hvorfor egentlig?

6091802[/snapback]

Stemmning, det skal være skittent. Å ha god produksjon blir gjerne litt "glatt". (Men på en annen side så synes jeg Emperor - Thorns On My Grave er et godt eksempel på at man utnytter god produksjon til å skape et lydbilde med ekstra "punch" i.)

Lenke til kommentar

Grunnet at folk liker det kan jeg tenke meg? Blir akkurat det samme som punk og thrash som er to sjangre jeg også er veldig fan av, hører jeg punk, thrash- eller svart metall uten dårlig produksjon føler jeg at det blir veldig feil. Og si at musikk er kjedelig grunnet det ikke blir raskt nokk er jo selvfølgelig en smaksak. Selv synes jeg som oftest det er kjekkest med litt småsakte svartmetall med mye stemning i :)

 

Idag har jeg faktisk gått til innkjøp av to album jeg skammer meg for å ikke ha eid, Transilvanian Hunger og Never Mind The Bollocs, to fantastiske cder.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Som Fenriz (høres litt mere bad ut enn Gylve) sa i blackmetal-dokumentaren på Lydverket for noen år siden.

(quote er sikkert ikke ordrett da det er lenge siden jeg så den)

 

"Mange nyere BM-band bruker synth for å veve stemninger inn i musikken. Dem om det. De andre må gjerne lage bløtkake, men det er er VI som er brød. Det er vi som er kneipp."

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...