Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg "hører" var Norge mye bedre før, og utlandet bedre nå om dagen.

5977969[/snapback]

4,5 mill vs 6 mrd.

 

gl hf

5978003[/snapback]

Hehe, jepp. Vil bare bemerke at det er så mange som går rundt og sier "yaeah true norwegian black metall arrr" Og sier at Norge er best innen black metal. Land som Finland, USA, Frankrike, Ukreina, Tyskland etc har mye bra å tilby. Klart det kommer endel bra fra Norge fortsatt, men ikke merkverdig nok til å sette Norge så veldig høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele dette Norwegian black metal er best osv har vel med det som skjedde tidlig på nittitallet. Tviler på at Norge hadde vært like kjent på black metal om det ikke hadde hendt.

 

Det bm hysteriet fra da henger liksom enda igjen, men det er jo langt fra det samme nå.

5978204[/snapback]

Jepp, det har jo også vært til hjelp får og få spredd engasjemang for black metal i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Edit: F.eks krig og natur er jo vanlige temaer innen black metal. Sier du f.eks at siste Keep of Kalession, eller Emperor - Anthems to the Welkin Dusk ikke er black metal?

5976495[/snapback]

Det ene utelukker ikke det andre. Det er ikke noe problem å ha tekster om natur/krig/elitisme eller hva det nå skulle være, men det antikristne budskapet må være på plass. Ihsahn var/er selverklært satanist og sosialdarwinist og man kan trygt si at Kalessin-gjengen ikke er av den fromme typen. Om du ikke finner sataniske/antikristne tekster i Anthems-plata så bør du jammen lese de en gang til. Har ikke lest tekstene til Armada, men hører da enkelte utbrudd av typen "CHRISTIAN BLOODAARGH!11"

Anthems.. er ikke mer satanistisk enn Ringenes Herre. Ang. Armada kan jeg ikke si at jeg husker å ha lest noe antikristent, men har bare lest igjennom bookleten en gang. Noe gjennomgående tema er det ihvertfall ikke.

Eller bare si ekstrem metall.

Likegreit egentlig, synes strengt tatt det er meningsløst å sjangersette noe som ikke har med selve musikken å gjøre.

 

Hva med Anoerxia Nervosa? De har for det første symfoni og mye annet. Ikke black metal de heller da? De har jo massevis av black metall-riff, vokal og trommeloming. Holder ikke det?

Immortal er black metal. (Kan dog skjønne at noen setter spørsmålstegn ved de siste utgivelsene, men jeg mener det ligger nærmest black metal.) Anorexia Nervosa er symfonisk black metal.

Lenke til kommentar
Norsk Black Metal er forsatt best, men har ikke kommet mange nye band på en stund som jeg har likt, disse "Hordene" fra Øst europa er som oftest ganske kjedelig synes jeg.

5977751[/snapback]

Tvangeste! :tease:

 

Neida, men Drudkh er faktisk et av de bedre, selv om jeg ikke skal starte noen diskusjon om hvorvidt det er sann svartmetall, holocaustmetall, værmeldingsmetall eller bare ekstremmetall. Men de ligger vel rundt der et sted.

 

Edit: Arrr! 1349 poster. :tease::tease:

Endret av -Knuð
Lenke til kommentar

Gorgoroth har ein del bra de ja. Noen som fekk med seg eskapden de presterte i Krakow,Polen? Showet blei vist på riksdekkende fjernsyn å greier. Scenen var et rein hellvette,opp-ned kors med naken/letter kledde damer,griseblod å du store jemini.

 

Var visst ett jævla kaos for managaren deres i etterid;)

Lenke til kommentar
Gorgoroth har ein del bra de ja. Noen som fekk med seg eskapden de presterte i Krakow,Polen? Showet blei vist på riksdekkende fjernsyn å greier.  Scenen var et rein hellvette,opp-ned kors med naken/letter kledde damer,griseblod å du store jemini.

 

Var visst ett jævla kaos for managaren deres i etterid;)

5979076[/snapback]

Ja, har lest om dette. Noen som har video? :)

 

edit:

Gorgoroth tv etellerannet from krakow

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Gorgoroth har ein del bra de ja. Noen som fekk med seg eskapden de presterte i Krakow,Polen? Showet blei vist på riksdekkende fjernsyn å greier.  Scenen var et rein hellvette,opp-ned kors med naken/letter kledde damer,griseblod å du store jemini.

 

Var visst ett jævla kaos for managaren deres i etterid;)

5979076[/snapback]

Haha, sauehoder og det som var. Ene dama som hang ble sendt på sykehus fordi hu fikk for mye blod i hodet, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...