Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herre Jemini, nå har jeg hørt hele "Under The Black Raven's Wings" og det er faktiskt helt forjævlig, vokalen er fantastisk dårlig, Cradle Of Filth sin vokal er faktisk bedre, og det sier endel da jeg hater COF. Den latterlige kvinnevokalen og nu-metall riffene kunne de sikkert også spart seg for.

5936332[/snapback]

 

Intro lydene er litt røffe da :roll:

Lenke til kommentar

Sitter og hører på Novembre - Novembrine Waltz. Første gangen jeg hører noe av dette bandet, og må si at det så langt lover bra...

 

Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".)

Lenke til kommentar
Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".)

5936981[/snapback]

Saturnus, kanskje? Jeg regner med at Sunn O))) er åpenbar.

5937033[/snapback]

Vis du liker stoner doom, så er dette et par gode.

 

Så burde du høre:

Electric Wizard - Dopethrone

Bongzilla - Stash

Goatsnake - Trampled under hoof

Ufomammut - Snailking

Eyehategod - Take As Needed For Pain

 

Dette er album jeg har hørt da, og mener er bra. Ellers kan jeg også nevne at du burde sjekke ut noe av Earth.

 

Og kommende Sahg virker også lovende. Sahg på urort.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".)

5936981[/snapback]

Saturnus, kanskje?

Dette falt i smak. Takk. Det er slike ting jeg er på utkikk etter. Ikke ren doom, men mer melankolsk musikk som blander doom med death/gothic. :)

 

NP: Saturnus - The Fall of Nakkiel, FY SÅ NYDELIG!

Lenke til kommentar

Evoken - Quietus er ekstremt anbefalt. Det er nydelig, og kjempeseigt og sårt og trist på en gang. De blir ofte beskrevet som Funeral Doom.

 

http://www.evoken.com/

er websida deres, men den har bare en flashintro i påvente av ny plate+redesignet nettside. Men FOR en flashintro! Blir jo deppa allerede.

 

Her er for øvrig en artikkel om The History of Doom-metal:

 

http://www.doom-metal.com/history.html

Masse band som nevnes her du kan sjekke ut.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".)

5936981[/snapback]

Saturnus, kanskje?

Dette falt i smak. Takk. Det er slike ting jeg er på utkikk etter. Ikke ren doom, men mer melankolsk musikk som blander doom med death/gothic. :)

 

NP: Saturnus - The Fall of Nakkiel, FY SÅ NYDELIG!

5937883[/snapback]

Da faller nok Reverend Bizarre ganske sikkert i smak.

Lenke til kommentar
Sitter og hører på Novembre - Novembrine Waltz. Første gangen jeg hører noe av dette bandet, og må si at det så langt lover bra...

 

Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".)

5936981[/snapback]

 

Trivium muligens?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...