kaiern Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Herregud så jævla fantastisk Ulver - Perdition City er Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness er også relativt fantastisk. Doom/prog/metal hærlighet av en sang på 60 minutter. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Vokalen på den suger så grenselaust ræv! RÆV RÆV RÆVA! Ellers er den ok. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Herre Jemini, nå har jeg hørt hele "Under The Black Raven's Wings" og det er faktiskt helt forjævlig, vokalen er fantastisk dårlig, Cradle Of Filth sin vokal er faktisk bedre, og det sier endel da jeg hater COF. Den latterlige kvinnevokalen og nu-metall riffene kunne de sikkert også spart seg for. 5936332[/snapback] Intro lydene er litt røffe da Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sitter og hører på Novembre - Novembrine Waltz. Første gangen jeg hører noe av dette bandet, og må si at det så langt lover bra... Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) 5936981[/snapback] Saturnus, kanskje? Jeg regner med at Sunn O))) er åpenbar. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) 5936981[/snapback] Saturnus, kanskje? Jeg regner med at Sunn O))) er åpenbar. 5937033[/snapback] Vis du liker stoner doom, så er dette et par gode. Så burde du høre: Electric Wizard - Dopethrone Bongzilla - Stash Goatsnake - Trampled under hoof Ufomammut - Snailking Eyehategod - Take As Needed For Pain Dette er album jeg har hørt da, og mener er bra. Ellers kan jeg også nevne at du burde sjekke ut noe av Earth. Og kommende Sahg virker også lovende. Sahg på urort. Endret 17. april 2006 av lanez-nor Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Gah, den ene sangen jeg har hørt av Ufomammut var skummelt kjedelig! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ufomammut eier. 5937279[/snapback] Neinz! Kjedelig! Heino eier Ufo anytime! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Crowbar er deilige saker! <3 Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) 5936981[/snapback] Saturnus, kanskje? Dette falt i smak. Takk. Det er slike ting jeg er på utkikk etter. Ikke ren doom, men mer melankolsk musikk som blander doom med death/gothic. NP: Saturnus - The Fall of Nakkiel, FY SÅ NYDELIG! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Evoken - Quietus er ekstremt anbefalt. Det er nydelig, og kjempeseigt og sårt og trist på en gang. De blir ofte beskrevet som Funeral Doom. http://www.evoken.com/ er websida deres, men den har bare en flashintro i påvente av ny plate+redesignet nettside. Men FOR en flashintro! Blir jo deppa allerede. Her er for øvrig en artikkel om The History of Doom-metal: http://www.doom-metal.com/history.html Masse band som nevnes her du kan sjekke ut. Endret 17. april 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hørt noen covere Evoken har laget, seige saker. Liker spesielt Strange World (Iron Maiden Cover) Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) 5936981[/snapback] Saturnus, kanskje? Dette falt i smak. Takk. Det er slike ting jeg er på utkikk etter. Ikke ren doom, men mer melankolsk musikk som blander doom med death/gothic. NP: Saturnus - The Fall of Nakkiel, FY SÅ NYDELIG! 5937883[/snapback] Da faller nok Reverend Bizarre ganske sikkert i smak. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Noen som har hørt noe særlig på det nyeste albumet til Joe Satriani, Super Colossal ? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Såg musikkvideon til tittelsangen, ble ikke så veldig imponert. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ikke imponert jeg heller. Enten så er det litt Yngwie Malmsteen, sweeping låter. Eller så er det harmonica låter, hvor alt av gitar spill er vakkert, men kjedelig. Eneste låten som er grei er, Made of Tears Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Evoken - Quietus er ekstremt anbefalt. Det er nydelig, og kjempeseigt og sårt og trist på en gang. De blir ofte beskrevet som Funeral Doom. http://www.evoken.com/ er websida deres, men den har bare en flashintro i påvente av ny plate+redesignet nettside. Men FOR en flashintro! Blir jo deppa allerede. Den flashintroen ga mersmak. Må skjekkes ut! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sitter og hører på Novembre - Novembrine Waltz. Første gangen jeg hører noe av dette bandet, og må si at det så langt lover bra... Har nemlig bestemt meg for å utforske litt mer doom metal-aktige saker. Noen som har noen anbefalinger? (Utenom Black Sabbath, Katatonia, Candlemass og de andre "åpenbare".) 5936981[/snapback] Trivium muligens? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg