Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*vifte med signert eksemplar av In the Nightside Eclipse*

5929166[/snapback]

OMGOMG! Gadd du virkelig å stå så lenge i kø for å få et par små signaturer, eller lurte du noen andre til å gjøre det? :p

5929198[/snapback]

1. Det er ferie.

2. Jeg har lite å gjøra.

 

Greit? :p

Sto ikke så lenge i kø uannsett.

Lenke til kommentar

Emperor var guddommelig bra faktisk. Overgikk alle mine forventninger. Jeg hadde sett for meg et sett fra de aller nyeste platene, og lite godt og gammelt. Jeg snakka med en kompis om det lenge før, at vi hadde så SYKT lyst å høre den låten live og at de nesten aldri har spilt den før (han hadde sett de flere ganger på 90-tallet)

 

Men tror du pokker ikke de dro igang showet med introen til In the Nightside eclipse, rett over i Into the Infinity of Thoughts! Yndlingssangen min! Holdt på å dø av lykke. Så bare dro de på med feite låter fra Nightside, Anthems, IX Equilibrium. Bare EN låt fra Prometheus, og det var den som ikke var "kjip".

Publikum var i hundre og ropte EMPE-ROR, EMPE-ROR mellom alle låtene.

De spilte til og med gamle Wrath of the Tyrants og Towards the Pantheon (den med May the Wolves start to rise again-verset). På Inno a satana dro Ihsahn oss igang med roping før låten, også over i Inno! A! (publikum ropte Satana) mange ganger. Sant, de spilte Elegy of Icaros og With Strength I burn også. Og Curse you All Men.

 

Husker ikke setlista, det kan man sikkert finne på Scream-forumet et sted. Jeg var bare i en "state of pure bliss" siden jeg kunne alle låtene på rams, og åpninga på showet var max for min del. Da kunne de nesten spilt resten av konserten på banjo, og jeg hadde likevel kost meg.

 

De gjorde 2 ekstranumre, I am the black wizards og selvsagt, Ye Entrancemperium, med allsang på Empirium Empirium-delen :)

Og de spilte faen meg i 1,5 time!

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hvis de kjører samme settet på hele denne miniturneen blir Wacken garantert en bra opplevelse for de som drar dit. Men det er veldig stort der, så lyden kan bli skikkelig bedriten for blackmetal band. På ekstranummeret hadde Ihsahn på den gamle skulderrustningen med pigger, hoho.

 

Prøve å huske låtene som ble spilt..(ikke i riktig rekkefølge)

 

(Fra Nightside Eclipse)

Intro+Into the infinity of thoughts

Towards the great Pantheon

Inno a Satana

I am the black wizards

 

(Fra Anthems....)

Thus spoke the nightspirit (allsang på Nightspirit, spirit, spirit-delen)

The Loss and Curse of Reverence

With strength I burn

 

(Fra IX...)

Curse you all men!

An Elegy of Icaros

Ye Entrancempirium

 

Og Wrath of the Tyrant fra første demoen + The Wordless Chamber fra Prometheus.

Tror det var alle.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...