Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
H4ngm4N: Både progressiv og avantgarde betyr jo bare å være nyskapende.... så det blir det samme hva du kaller det. :shrug:

5926863[/snapback]

Hvis det hadde betydd det samme hadde det vel neppe eksistert to begreper om det. Men de flyter litt over hverandre, ja. Aner ikke hva som er mest riktig jeg. Ikke bryr jeg meg så veldig heller. (Selv om det ofte kan virke sånn. :green: )

5926955[/snapback]

Grunnen til at begrepet avantgarde har kommet er at progressiv har mistet sin egentlig betydning. Den betyr ikke lenger progressiv, den er nesten blitt mer regressiv. Den betyr ganske enkelt "herme mest mulig etter gamle proggen, enten det er snakk om 70tallsprog eller nyere prog metal".

 

Peccatum, Solefald, osv er PROGRESSIVE men stilen deres ligner ikke på det 70s proggerne skapte og derfor vil ikke folk erkjenne den stilen som progressiv(siden den ironisk nok er for progressert) og derfor kom et "nytt" utrykk som betyr nøyaktig det samme som prog en gang betydde. Avant Garde.

 

Nyskapelse. Egentlig er det helt idiotisk at det ble 2 forskjellige navn på det...

 

Liker manowar eller ikke. Joey DiMao er en av de beste bassistene jeg noen gang har hørt. Sting of the Bumblebee er et godt eksempel.

5927135[/snapback]

Han er en god bassist, det skal han ha.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
^^ jaaa...  Sting of the Bublebee - Manowar.. fantastisk låt. Må nesten legge til et bilde også. Beskriver liksom hvor vakker musikken til Manowar er:

 

080503_mano03.jpg

5927073[/snapback]

 

Kem er kølla i midten? Manowar er fint på plate, er litt usikker live..

Kan bli litt mykje "kick ass" og "heavy f*cking metal" vil eg tru. ;)

 

Np: Bridge Of Death

Lenke til kommentar
Og jeg som alltid trodde at progressiv refererte til rytmemønsteret i musikken.

5927675[/snapback]

Hihi, det trodde jeg om progressiv en gang og, men hvis jeg ikke tar helt feil så stemmer det du sier for progressiv trance. Men så har progressive trance fint lite med progressiv rock å gjøre da...

 

(En eller annen som har peil på trance kom og støtt evt. rett meg her...)

Lenke til kommentar
Jeg er på randen til å gråte når jeg leser om Emperor-konserten på Scream-forumet. :cry:

5928163[/snapback]

Okey? :dontgetit:

 

Ed Hunter:

Manowar er gode live, bare se på noen av live dvdene deres. Men de prøver litt for hardt. Musikalskt stemmer alt, men snakkingen mellom sangene blir litt "barneskole". Kan sammenlignes litt med "pappaen min er sterkere enn pappaen din", bare at det handler om metal.

 

Og ja, jeg lurte også på hvem feiten i midten av det bildet var..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...