Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at Ihsahn - The Adversary er progressiv eller avant-garde (greier ikke helt å bestemme meg :p) ekstrem/heavy metal. Noen partier er ekstreme og andre er ikke. Han er enkelt og greit innom for mange sjangre på den skiva til at det finnes en sjanger som kan dekke den alene.

 

Det bildet, når er det fra? :dribble:

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Jeg takler ikke Tool jeg. Noen som kan forklare meg hva som appelerer så, med musikken deres?

5926487[/snapback]

Vi kan si met elitistisk tone at dere som ikke liker Tool ikke forstår musikken og er uintelligente og ukultiverte.

:green:

5926498[/snapback]

Tool kan aldri måle seg med Manowar uansett.

Lenke til kommentar
Jeg takler ikke Tool jeg. Noen som kan forklare meg hva som appelerer så, med musikken deres?

5926487[/snapback]

Vi kan si met elitistisk tone at dere som ikke liker Tool ikke forstår musikken og er uintelligente og ukultiverte.

5926498[/snapback]

Raawwwr, sexy uttale :)

 

Noen som ønsker å komme med et litt mer seriøst svar?

Lenke til kommentar

Kan nok ikke komme med et "seriøst" svar på hva som appelerer med musikk til Tool. Er personlig ikke en stort fan av de. Men de skal ha at de lager musikk ingen andre lager maken til. Er ganske så originalt. Men spør du meg kan musikken bli litt langtekkelig til tider. De har mange fete riff, mye digg symbal spilling av trommeslageren og vokalisten er ikke så værst til å synge. Men det hjelper ikke når alt dette spilles om igjen litt for mange ganger etter min smak.

 

Og når var det Tool ble et kultivert band ?

Endret av manamind
Lenke til kommentar

-Nyhus-, Tool er et love/hate band. Enten så liker du de progressive tonene som kommer ut av høytaleren du hører på, eller så hater du de.

 

Tool er veldig individuelt. Du finner ting du liker i bandet, som andre ikke hører så mye på, har jeg fått det for meg. Kan gjerne liste opp et par sanger du burde høre, om du vil jeg skal det.

Lenke til kommentar

manamind: Spilles om igjen for mange ganger? Jeg synes ikke Tool er repetive, snarere tvert i mot. (Hvis en sammenligner med gjennomsnittlig rock/metalband)

 

Men de er et band som krever litt talmodighet, måtte høre på de et par ganger før de funka for meg. (LIkte de ikke helt med det første, men noe drev meg til å høre på dem..)

 

Det med at de er kultiverte er bare noe kødd jeg skrive, MEN det finnes plenty av pretensiøse Tool-fans som av en eller annen grunn mener at musikken fra objektivt sted er "høyere" enn annet. Rare greier.

 

H4ngm4N: Både progressiv og avantgarde betyr jo bare å være nyskapende.... så det blir det samme hva du kaller det. :shrug:

Lenke til kommentar

TLZ: Har hørt litt på de opp gjennom årene, og skal innrømme at Tool har falt mer og mer i smak etterhvert som jeg har hørt mer på dem. Men noe "favoritt" band blir det vel aldri.

 

Det med at de er kultiverte er bare noe kødd jeg skrive, MEN det finnes plenty av pretensiøse Tool-fans som av en eller annen grunn mener at musikken fra objektivt sted er "høyere" enn annet. Rare greier.

 

Hmm.. ja fans pleier å være objektive om bandet sitt :roll: . (kan til nød si meg enig i påstanden om man sammenliger de med Manowar :mrgreen: )

Endret av manamind
Lenke til kommentar
H4ngm4N: Både progressiv og avantgarde betyr jo bare å være nyskapende.... så det blir det samme hva du kaller det. :shrug:

5926863[/snapback]

Hvis det hadde betydd det samme hadde det vel neppe eksistert to begreper om det. Men de flyter litt over hverandre, ja. Aner ikke hva som er mest riktig jeg. Ikke bryr jeg meg så veldig heller. (Selv om det ofte kan virke sånn. :green: )

 

Satrucci_: :!:

Lenke til kommentar
-Nyhus-, Tool er et love/hate band. Enten så liker du de progressive tonene som kommer ut av høytaleren du hører på, eller så hater du de.

 

Tool er veldig individuelt. Du finner ting du liker i bandet, som andre ikke hører så mye på, har jeg fått det for meg. Kan gjerne liste opp et par sanger du burde høre, om du vil jeg skal det.

5926814[/snapback]

Tlz, det her er slik du skal svare! Bøy deg i støvet til the hylo-master.

Og jatakk, det ville være fint om du lister opp noen låter :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...