Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ojj, jeg glemte helt å nevne videoen, gitt. Det er lagd en video av Til Rondefolkets Herskab. Enkelte har sett den før, *være misunnelig* men den skulle visstnok lastes opp på internettsida. I og med at det nå skal komme oppdateringer til sida, kan det kanskje hende at videoen kommer også. Dessuten kan det også hende at de slenger med videoen på det nye albumet, som sannsynligvis blir dobbelt. Det hadde vært gromt!

Lenke til kommentar

Drit i plugger, kjøp headset med hodebøyle og skumgummi. Det er langt fra så skadelig for hørselen som pluggene som ligger langt inni øret. Det blir ofte bedre lyd også, og du slipper å få ubehag i ørene etter litt tid. Det er min erfaring hvertfall. Et midt-på-treet Koss-sett f.eks. Du får headset der bøyla går bak nakken istedet for midt på hodet, så syns det nesten ikke heller. Sånne standardpropper får jeg skikkelig vondt i øret av etter en halvtimes tid.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Drit i plugger, kjøp headset med hodebøyle og skumgummi. Det er langt fra så skadelig for hørselen som pluggene som ligger langt inni øret. Det blir ofte bedre lyd også, og du slipper å få ubehag i ørene etter litt tid. Det er min erfaring hvertfall. Et midt-på-treet Koss-sett f.eks. Du får headset der bøyla går bak nakken istedet for midt på hodet, så syns det nesten ikke heller. Sånne standardpropper får jeg skikkelig vondt i øret av etter en halvtimes tid.

5912107[/snapback]

Jeg vet ikke, men jeg fikk følelsen av at han mente propper til å bruke på konserter.

Lenke til kommentar
Drit i plugger, kjøp headset med hodebøyle og skumgummi. Det er langt fra så skadelig for hørselen som pluggene som ligger langt inni øret. Det blir ofte bedre lyd også, og du slipper å få ubehag i ørene etter litt tid. Det er min erfaring hvertfall. Et midt-på-treet Koss-sett f.eks. Du får headset der bøyla går bak nakken istedet for midt på hodet, så syns det nesten ikke heller. Sånne standardpropper får jeg skikkelig vondt i øret av etter en halvtimes tid.

5912107[/snapback]

Det er forskjell på propper og plugger. Plugger er ikke så veldig skadelig, for de isolerer lyden, hvilket gjør at du ikke trenger å ha på så høy lyd. Propper, derimot, slipper mye lyd inn (og ut), som gjør at man gjerne har høyere lyd på. Vel, jeg vet ikke helt sikkert om man skiller propper og plugger på den måten, men det finnes i hvert fall plugger som isolerer, og dermed ikke fører til økt volum og større skader.

 

Men jeg er fullstendig enig med deg. Et par hodetelefoner er langt bedre. Selv har jeg Koss Titanium Pro 3aa. De isolerer godt, gir et godt lydbilde og har en god basseffekt.

Lenke til kommentar

Ohh sånn sett ja. Du får kjøpt bedre plugger enn sånne standard skumgummi-drit på alle musikkforretninger. Det er sånne gummiplugger med dB-filtre i.

Koster 250kr cirka.

Men jeg syns de blokkerer for mye av musikken når jeg er på konsert. Da gjenstår bare sånne kjempedyre der de tar avstøpning av ørene og lager perfekte plugger som bare passer deg. Band bruker ofte det på konserter.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Da gjenstår bare sånne kjempedyre der de tar avstøpning av ørene og lager perfekte plugger som bare passer deg. Band bruker ofte det på konserter.

5912201[/snapback]

 

Tror de ligger på rundt 1300,- ? Om man er på mye konserter, så vil i alle fall jeg si at det absolutt er verdt investeringen.

Starkey leverer et sett kalt ER15/ER25 (henholdsvis 15 og 25 dB demping). De kan man finne her. For å få en avstøpning, tar man kontakt med fastlegen, som da vil gi en rekvisisjon/anvisning til en radiograf som da kan ta selve avstøpningen. Og så, etter noen uker har man redningen for sarte øreganger i hånden :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...