Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Gudd. :)

Så "ekte" er jo berre et navn, det kunne like godt heitt småkakesmuler-blackmetal og fortsatt vere det samme. Det er berre ein betegnelse på den typen som forholder seg meir eller mindre til den "gode gamle oppskrifta" og som held på det samme soundet. (nei, sound er ikkje det samme som produksjon, hold kjeften påræ!)

Ikkje noko i vegen med å vere litt nyskapande, for all del. :)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah, prate til murvegger, dritgøy.

Black metal er egentelig ein ganske snever sjanger. Ser ut som ingen klarer å skjønne det. Blant anna òg kjennetegna av rett-fram riffing og trommer samt typisk antireligiøse tekstar.

Har Windir noko av dette? Neh. Du kan godt kalle det black metal, er ikkje feil det, men "true" (et til døden misbrukt uttrykk) - på norsk - "ekte" black metal er ein betegnelse på den typen som kom ut på seint 80/tidlig 90-tall som Darkthrone, Mayhem, Burzum osv. mao. den "opprinnelige" black metallen. Ein sjanger som Windir faktisk har ganske få liketstrekk med. Windir fant sin eigen stil og fulgte ikkje dei gamle "oppskriftene", ergo er det ikkje "true" eller "ekte" black metal. Noko eg faktisk òg prata med Stian Bakketeig om seinast i går medan han solgte meg ein dunk fruktkonsentrat. :)

5842598[/snapback]

hvis dette var myntet på meg, kan jeg berolige deg med at jeg ikke mente noe særlig med kommentarene mine...det var bare et forsøk på å utfylle den overveldende karakteristikken til skate4life en smule. jeg prøvde verken å henge ut black metal, deg eller bm-fans..

 

når det gjelder black metal vedgår jeg at jeg vet fint lite...må jeg det for å kunne kommentere at noe virker "tr00^^"? :/

Lenke til kommentar

Sondre: Nja, må jo nødvendigvis ikke det, men ser igrunn ikke at folkene her som hører på svartmetall eller lignende knoter seg inni rap tråder(bare som et eksempel) og slenger ut negative kommentarer om noe de ikke har peiling på, for jeg anser det hvertfall som negativt at folk skriver "tr00^^".

 

Dette var da bare et eksempel, nå regner jeg med og få dask på pungen av alle 775 representerte sjangerhorer her inne, og unnskylder på forhånd :)

 

NP: Dodheimsgard - Mournful, Yet and Forever

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...