KimNK Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Gudd. Så "ekte" er jo berre et navn, det kunne like godt heitt småkakesmuler-blackmetal og fortsatt vere det samme. Det er berre ein betegnelse på den typen som forholder seg meir eller mindre til den "gode gamle oppskrifta" og som held på det samme soundet. (nei, sound er ikkje det samme som produksjon, hold kjeften påræ!) Ikkje noko i vegen med å vere litt nyskapande, for all del. Endret 30. mars 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Gikk for et par dager siden til innkjøp av The Knife - Silent Shout Haken min ligger fremdeles på gulvet. Rett og slett et fantastisk album, beste så langt i 2006? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Bra skrevet Satrucci_, har endel ting du må få hørt. Kan slenge ut noe seinere om du er vil. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Bah, prate til murvegger, dritgøy.Black metal er egentelig ein ganske snever sjanger. Ser ut som ingen klarer å skjønne det. Blant anna òg kjennetegna av rett-fram riffing og trommer samt typisk antireligiøse tekstar. Har Windir noko av dette? Neh. Du kan godt kalle det black metal, er ikkje feil det, men "true" (et til døden misbrukt uttrykk) - på norsk - "ekte" black metal er ein betegnelse på den typen som kom ut på seint 80/tidlig 90-tall som Darkthrone, Mayhem, Burzum osv. mao. den "opprinnelige" black metallen. Ein sjanger som Windir faktisk har ganske få liketstrekk med. Windir fant sin eigen stil og fulgte ikkje dei gamle "oppskriftene", ergo er det ikkje "true" eller "ekte" black metal. Noko eg faktisk òg prata med Stian Bakketeig om seinast i går medan han solgte meg ein dunk fruktkonsentrat. 5842598[/snapback] hvis dette var myntet på meg, kan jeg berolige deg med at jeg ikke mente noe særlig med kommentarene mine...det var bare et forsøk på å utfylle den overveldende karakteristikken til skate4life en smule. jeg prøvde verken å henge ut black metal, deg eller bm-fans.. når det gjelder black metal vedgår jeg at jeg vet fint lite...må jeg det for å kunne kommentere at noe virker "tr00^^"? :/ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Gikk for et par dager siden til innkjøp av The Knife - Silent Shout Haken min ligger fremdeles på gulvet. Rett og slett et fantastisk album, beste så langt i 2006? 5843348[/snapback] Ihsahn - The Adversary Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Sondre: Nja, må jo nødvendigvis ikke det, men ser igrunn ikke at folkene her som hører på svartmetall eller lignende knoter seg inni rap tråder(bare som et eksempel) og slenger ut negative kommentarer om noe de ikke har peiling på, for jeg anser det hvertfall som negativt at folk skriver "tr00^^". Dette var da bare et eksempel, nå regner jeg med og få dask på pungen av alle 775 representerte sjangerhorer her inne, og unnskylder på forhånd NP: Dodheimsgard - Mournful, Yet and Forever Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 jeg anser det hvertfall som negativt at folk skriver "tr00^^". 5844629[/snapback] å. jeg trodde "tr00" var en selvironisk spøk som metalfolket brukte seg imellom.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Ihsahn - The Adversary 5844611[/snapback] Silent Shout knuser den på 1-2-3. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 å. jeg trodde "tr00" var en selvironisk spøk som metalfolket brukte seg imellom.. 5844694[/snapback] Ja, det er for så vidt det jeg har tolket det som også. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 "å. jeg trodde "tr00" var en selvironisk spøk som metalfolket brukte seg imellom" Seg imellom ja, men blir ikke det samme når noen som er negativ til sjangeren bruker det i hytt og gæver. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Dette forumet overdriver bruken av "tr00". Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Det er ikke det eneste som blir overdrevent, gitt (jfr. keke) Den skiva til The Knife var ganske grei. Anbefales av meg også. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Det er ikke det eneste som blir overdrevent, gitt (jfr. keke) 5845822[/snapback] Skjønner ikke hva du prater om Kekkekeke. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Vil bare takke Bitex og Ferr som indirekte fikk meg rota borti Diary of Dreams Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Lord of Chaos, film om norges black metal miljø (mayhem og bøshøm) på tidlig nittitallet? Kan vel bli spennende, vedder på at den blir feil men. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Blir gøy og se på. Blir sikkert veldig mye overdrivelse rundt det hele, akuratt som avisene fikk til. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Ja, kommer nok til å bli en Hellhammer look-a-like som sitter å spiller live show med beina til Euronymous som trommestikker osv Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Husker vi hadde Kennedy Games på ungdomsskolen og vi skulle nevne et band som begynte på s. Jeg nevnte Satyricon, men det ble ikke godkjent, ettersom ingen hadde hørt om dem! Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 ROCK'N'ROLL FISKEBÅLL, kjøttkaker og fårikål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg