Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Brukbar skive det. Psyklon Aeon, Core Solution og An Electric Manner er knallgode låter, resten blir litt anonymt.

5837131[/snapback]

Synes hele albumet er fett jeg, men Tidfall-skiva er nok hakke kvassere.

 

EDIT:

Er det foresten noen skal skal ha/har det nye Rob Zombie albumet?

Personlig mistet jeg interessen når det kommer til Rob for lenge siden, men det kunne jo være morsomt å høre meningene til folk her.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windir. :hmm:

 

 

 

Tro meg, jeg har prøvd opp til flere ganger, men jeg klarer ikke å begripe hva som er så fantastisk med det bandet? Det her er ikke ment som drittslenging; jeg bare "skjønner" ikke hva det er som gjør det særegent.

 

Jeg vet jo at det er mange som er veldig glade i Windir her, og det hadde vært moro om dere kunne opplyst meg. :)

Lenke til kommentar
Alle kan ikke like alt, sånn er det.

 

 

5842227[/snapback]

 

 

Det er jo forsåvidt greit, men hadde jeg blitt "utfordret" på en av mine favorittband, så skulle jeg (forhåpentligvis) vært i stand til å formidle hva som gjør de spesielle for meg :)

 

 

Hva er det Windir rører ved?

Er det aggresiviteten? Fortellerkunsten? Måten de frembringer sinnstemninger?

 

Blir litt keitete dette, og det _er ikke_ for å rakke ned på Windir.

Jeg bare skjønner ikke "greia"

Endret av TAAB
Lenke til kommentar

For meg er det flyten i musikken til Windir som er fengende. Det er så hardt men allikevel folkeaktig. Akkompagnert av den stemmen blir det overveldende og frysningene kryper over ryggen ved hvert eneste toneskifte. Windir er ikke favorittbandet mitt, og er ikke super glad i svartmetall. Men jeg må ærlig innrømme at de lagde nydelig musikk.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Bah, prate til murvegger, dritgøy.

Black metal er egentelig ein ganske snever sjanger. Ser ut som ingen klarer å skjønne det. Blant anna òg kjennetegna av rett-fram riffing og trommer samt typisk antireligiøse tekstar.

Har Windir noko av dette? Neh. Du kan godt kalle det black metal, er ikkje feil det, men "true" (et til døden misbrukt uttrykk) - på norsk - "ekte" black metal er ein betegnelse på den typen som kom ut på seint 80/tidlig 90-tall som Darkthrone, Mayhem, Burzum osv. mao. den "opprinnelige" black metallen. Ein sjanger som Windir faktisk har ganske få liketstrekk med. Windir fant sin eigen stil og fulgte ikkje dei gamle "oppskriftene", ergo er det ikkje "true" eller "ekte" black metal. Noko eg faktisk òg prata med Stian Bakketeig om seinast i går medan han solgte meg ein dunk fruktkonsentrat. :)

 

-------

Neste gang nokon seier "Tr00!1" her begynner eg å kutte meg. ='(

Ha litt kjennskap til det du prater om/rakker ned på, det er alt eg ber om.

 

Er drit-forbanna-lei av alle som skal lire av seg "omg so tr00!!11! lol" kvar gang eg nevner ei Darkthrone-låt. Eg er for min del glad for at enkelte band klarer å holde ved like ein sjanger slik den opprinnelig var og faktisk klare det uten at ein blir lei på 1-2-3. Sjølv om ein høyrer på "ekte" black metal og kanskje påpeiker at eit band slettes ikkje er det, betyr ikkje det at ein ikkje kan høyre på anna musikk, men berre sitter inne på rommet sitt i liksminke med lyset avslått. Virker som om ein eller annan utan kjennskap til sjangeren, eller ein som berre likar å tru at han har det skal komme med "haeah, tr00!1" bemerkninger i hytt og kanon kvar gang nokon diskuterer et black metal-band. Omg gidd ffs, plz.

 

Ja, oldschool BM er ein av favorittsjangrane mine, men akkurat no høyrer eg på Diana Krall. OmG ich b1n Soe uNtR0OuE!!1

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

omg so tr00!!11! lol

 

 

 

:green:

 

 

For min del synes jeg "ekte black metal" blir (for det meste) boooring. Men jeg lurer på en ting, hva skal man kalle black metal som ikke er black metal? Uekte black metal?

 

Mye mer praktisk å bare kalle de bandene som har den del likhetstrekk(du må være enig i at "untru" bm deler en goood del med "true" bm) for det samme?

 

 

Kan være litt enig at denne "omg tr00" greien har gått litt langt, men det er noe jeg liker å nevne de gangene noen som (åpenbart) tar dette med trueness aaaalt for seriøst.

Lenke til kommentar

Kall Windir og Dimmu black metal for min del, er jo ikkje feil det. :)

Men "ekte" er det jo ikkje, det eg ville fram til. Så å f.eks kalle Windir for "true BM" blir jo åpenbart feil. Blir jo som å kalle Beatles for tyggispop, berre fordi det er pop, catch my drift? (Var veldig knotete forklart over her, skylder på lite søvn.=P)

Lenke til kommentar

Kan jo bare nevne det at vår alles kjære Terje ”Valfar” Bakken, ikkje likte at musikken til Windir blei kalla svart metall, pga. alt det negative den musikken hadde blitt assosiert med :)

 

Forøvrig er Windir ein av favorittane mine, fantastisk og fengende musikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...