Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vi har kommet til konklusjonen at det står ca til hver enkelt om de skal dømme grindcore som metal? Høres koselig ut :)

 

edit:

Opeth, rart det at de har holdt på lenge også PLUTSELIG får de ett par tonn med fans fra ingensteder

Ja, har tenkt på det jeg også. Men det er fint at band med en viss kvalitet får komme til toppen også da.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Opeth, rart det at de har holdt på lenge også PLUTSELIG får de ett par tonn med fans fra ingensteder  :hmm: .

5718667[/snapback]

 

Så man kan ikke oppdage nye band? hm.. :hmm:

5719359[/snapback]

Har jeg sagt det??

 

 

Hva var det som ga dem oppmerksomhet egentlig? Var det en spesiell plate de ga ut som gjorde at folk oppdaget dem?

Lenke til kommentar
Opeth, rart det at de har holdt på lenge også PLUTSELIG får de ett par tonn med fans fra ingensteder  :hmm: .

5718667[/snapback]

 

Så man kan ikke oppdage nye band? hm.. :hmm:

5719359[/snapback]

Har jeg sagt det??

 

 

Hva var det som ga dem oppmerksomhet egentlig? Var det en spesiell plate de ga ut som gjorde at folk oppdaget dem?

5719867[/snapback]

 

De har jo vært populære lenge da.. men kan hende Ghost Revieres gjorde så fler fikk opp øynene for gruppa.

 

Jeg personlig hørte på Opeth før den skiva kom.

Lenke til kommentar

Når fikk Opeth et par tonn med fans?

 

Greit nok at de lå på Topp40 i 2-3 uker med Ghost Reveries, men å si at de er populære blir å dra det for langt.

 

Det som er rart er at System of a Downs plutselig fikk masse fans. Særlig med tanke på at musikken deres bare blir dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar
BYOB er årtusenets fjortislåt. Der er svaret ditt. Og jo Opeth er et veldig populært metal band.

5720066[/snapback]

Det skal ikke så mye til for å bli et populært metalband. Lene Marlin er en mye større internasjonal stjerne enn Opeth. ^^

 

Er det så rart egentlig? Sellouts :roll:

5720093[/snapback]

Crapouts. :)

Lenke til kommentar
BYOB er årtusenets fjortislåt. Der er svaret ditt. Og jo Opeth er et veldig populært metal band.

5720066[/snapback]

Det skal ikke så mye til for å bli et populært metalband.

5720134[/snapback]

Jasså? Om det skal så lite til, hvorfor ikke starte et og tjene masse gryn? Sånn på metallica nivå?

Lenke til kommentar
Når fikk Opeth et par tonn med fans?

 

Greit nok at de lå på Topp40 i 2-3 uker med Ghost Reveries, men å si at de er populære blir å dra det for langt.

5720034[/snapback]

Populære... fikk mye oppmerksomhet i alle fall. De ble i alle fall ganske populære innen miljøet.

Lenke til kommentar
Jasså? Om det skal så lite til, hvorfor ikke starte et og tjene masse gryn? Sånn på metallica nivå?

5720186[/snapback]

A) Det er nettopp det de ikke gjør - tjener masse gryn, that is.

B) Metallica er et tungrock-band, og selger dessuten mange titalls ganger så mange plater som Opeth.

 

skate4life: Opeth fikk både venner og uvenner. :)

Lenke til kommentar
A) Det er nettopp det de ikke gjør - tjener masse gryn, that is.

B) Metallica er et tungrock-band, og selger dessuten mange titalls ganger så mange plater som Opeth.

5720242[/snapback]

A) Opeth tjener mer enn de fleste andre bandene innen death/black sjangeren. Enkelt og greit fordi de selger flere plater.

B)Metallica er metal.. Å si noe annet er tåpelig. Greit at de ikke har et på langenær like tungt lydbilde som da f. eks Opeth, men de strider langt over fra tungrock til Metal.

 

Metallica is an American heavy metal band
Origin: Los Angeles, CA, USA. Genres: Thrash Metal.

 

Edit:

fra BNR metalpages, ja

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Du ser tydeligvis ikke poenget mitt. Black/Death Metal-band eier ikke nåla i veggen. Å sammenligne seg med andre band i den sjangeren blir som at en lærer skulle sammenlignet seg med en uteligger.

 

Jeg mener Metallica spiller tungrock, uavhengig av hva et amatørleksikon og en jalla nettside måtte hevde.

Lenke til kommentar
Du ser tydeligvis ikke poenget mitt. Black/Death Metal-band eier ikke nåla i veggen. Å sammenligne seg med andre band i den sjangeren blir som at en lærer skulle sammenlignet seg med en uteligger.

5720523[/snapback]

Hele diskusjonen går ut på om Opeth er populære i forhold til andre band i sjangeren. Det er de. Det er ikke stort du får gjort med det.

 

edit:

leif

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Du ser tydeligvis ikke poenget mitt. Black/Death Metal-band eier ikke nåla i veggen. Å sammenligne seg med andre band i den sjangeren blir som at en lærer skulle sammenlignet seg med en uteligger.

5720523[/snapback]

Hele diskusjonen går ut på om Opeth er populære i forhold til andre band i sjangeren. Det er de. Det er ikke stort du får gjort med det.

5720861[/snapback]

Nei, det var den aldri gjorde. Leser du den første posten jeg siterer så ser du at man kun bruker ordet "populær" uten å nevne i hvilken kontekst den er populær i.

Lenke til kommentar
Jeg mener Metallica spiller tungrock, uavhengig av hva et amatørleksikon og en jalla nettside måtte hevde.

5720523[/snapback]

Etter dagens thrash- og metal-begreper, vil jeg nok si at Metallica heller mer mot trungrock, jeg også. Men hvor viktig er det? Skal vi begynne å diskutere hva som er Heavy Metal av disse tre: Iron Maiden, Judas Priest og Black Sabbath? Eller skal vi begynne å diskutere hvorvidt Soilwork og The Haunted er Thrash eller ikke?

 

Men siden vi først er inne på sjangre... hva kan man kalle Malevolent Creation? Er det Grindcore, er det Death, eller rett og slett noe helt annet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...