Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg lager et band som heter Punkfuckers så er det automatisk punk? :) Men da vil jeg påstå at stilen Grindcore er den minst beskrivende stilen av alle disse forskjellige man finner:)

 

Definisjon av grindcore: Brutalt, ganske ofte morsomt og fantastisk kort?

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Sitter og hører gjennom Isis - Panopticon for første gang nå, ganske fiffige saker dette. :)

5715985[/snapback]

Genial stemningsfull metal finnes det skrekkelig lite av, litt rart at eldre metalheads ikke har hørt om Isis (de er vel for konservative/ inngrodde). Av alle milleniumets metalutgivelser så rager Panopticon høyest, de som våger å nevne Opeth greier jeg trolig ikke å ta særlig alvorlig (vedkommende vil i mine øyne ha umyndiggjort seg).

5717120[/snapback]

Selv om Isis er utrolig bra, trenger du ikke disse Opeth. :p Med fare for at du ikke tar meg særiøst: Hva er galt med Opeth, eller de som hører på det? Hvorfor er det grunn til at de skal bli tatt mindre særiøst? Joda, er nok flere fjortisser som egentlig ikke har "peiling" på musikk som hører på Opeth enn Isis, men hva man får ut av musikk er jo høyst individuelt. (Jeg ville hvertfall ventet til å høre hva vedkommende hadde å si om musikk og om personen virker fornuftig før jeg lar være å ta ham alvorlig.)

Trivium og Exodus er grindcore, jeg ser på det som en form for metal..

5717967[/snapback]

Grindcore? WTF? Sist jeg skjekket var Exodus thrash-legender. :hmm: (Trivium har jeg ikke hørt men har hørt at det også er noe thrash-greier.)

For meg er grindcore en ekstrem utgave av hardcore og har mer til felles med punk/hardcore enn metal.

5717972[/snapback]

Det er nok mer korrekt ja (iføge den politisk korrekte definisjonen). Men jeg skjønner godt de som ser likhetene til ekstrem metall og velger å kalle grindcore for metall. For det er jo en ekstrem musikkstil som kun kan måles med ekstrem metall når det kommer til hvor ekstremt lydbilde er. (Tekstene har også ofte felles temaer som man møter i death metal, uten at jeg har lest alt for mange grindcore-tekster.)

 

Edit: Uttrykket "Grind" kommer vel fra skaternes verden og beskriver det du gjør når du sklir bortover f.eks et gjerde på de jerntingene som hjulene sitter fast i. Altså, metall som skraper mot metall, noe som kan indikere at det er enda mer bråkete og mer ekstremt enn metall? (Bare prøver å resonere meg fram til noe. :p)

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Ordet "grind" betyr vel heller å knuse/smadre e.l?

5718446[/snapback]

Er ikke sikker, men i den "polulære kulturen" vi lever i idag så oppfattes det vel vanligvis som ett skate-uttrykk. (Eller kanskje bare blandt skatere/folks om har spilt THPS. :shrug:) Jeg har ihvertfall aldri hørt ordet i en annen sammenheng. (Som jeg kommer på nå ihvertfall.)

Lenke til kommentar

Mener og huske at selve navnet Grindcore stammer fra hvordan de tidlige bandene innenfor den stilen spilte på gitaren, Grinding, kan bety knusing, sliting, maling, polering, malende. Tror at det Napalm Death og de karene tenkte på var sliting eller knusing når de de ga et nacn til den stilen.

 

Trivium er vel noe metal core opplegg?

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
God Natt! *Sovne inn til Enslaved*

Natti natt (Sovne inn = dø)

Argh, flisespikkeri! :p

Hva er galt med Opeth, eller de som hører på det? Hvorfor er det grunn til at de skal bli tatt mindre særiøst?

Nå satte jeg det på spissen, det er ikke det at jeg misliker Opeth. Det jeg ikke skjønner er at nesten alle anmelderene hyller et band som har kjørt seg fast, de tre siste skivene er ikke akkurat spennende.

Det er vel her den berømte smaken og behagen dukker opp. Synes selv ikke at den siste er det helt store, men de 3-4 albumene som kom før er fantastisk flotte synes nå jeg da. (De 2 før der igjen er ikke helt ille de heller.) Synes de har vist progresjon på den siste plata fra de fåregående, dog desverre ikke til det bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...