Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da det er her de av oss som hører på heftigst musikk ofte henger, spør jeg her isteden for å danne en ny tråd jeg. Dette startet egentlig som en krangel mellom meg og en kamerat som så utviklet seg til et masseslagsmål i et annet lusent forum.

 

Så da spør jeg heller hva folk mener her:

 

Er egentlig all grindcore metal?

Jeg har alltid sett på grindcore som metal, men det finnes jo flere band som mange setter som grind som jeg ikke ville kaldt metal også.

 

Og hvordan skal vi egentlig definere metal? Ved det tunge bruket av trommer, elgitarer bass, aggressive rytmer og ofte den krasse vokalen, eller må vi tenke i helt andre retninger?

Jeg spurte så wikipedia om hjelp! Men det hjalp lite, da det ikke sto annet enn sånn ca det jeg allerede har skrevet her..

 

Uansett.. Jeg har alltid sett på grindcore som metal, da de aller, aller fleste grind bandene spiller like ”heavy” eller verre enn vanelige metal band(f.eks Metallica).

Så er grindcore metal, eller er det bare en blandingssjanger mellom hard-punk og forsjellige metal sjangere som egentlig ikke hører hjemme noe sted?

Blir det feil å kalle grind for metal bare fordi det ikke slutter med den velkjente ”metal” betegningen slik som f. eks death METAL eller power METAL?

 

LET THAH PEOPLZE SPEAK UPZ!

Lenke til kommentar

Trivium og Exodus er grindcore, jeg ser på det som en form for metal..

 

Metal er vel veldig likt rock, bare at det bruker mer distortion en overdrive, litt "tyngre trommer" ikke sånn vanlig blues takt og sånn mener jeg.. vokalen har vel ikke så mye å si, bare den er litt grovere en danseband.

 

Ellers er det jo mange band som strekker seg over flere sjangere.

Lenke til kommentar

Det er en "ny" sjanger, satt sammen folk fra flere sjangre, tror punk black metal og thrash var representert. Men etter det jeg husker så ble det vell egentlig bare litt hard punk?

 

Grindcore er vel enn kryssning mellom hardcore og death metal opprinnelig? Eller er jeg ute og kjører nattestid på ujevnt terreng nå?

Lenke til kommentar
Grindcore er Grindcore. :)

5717943[/snapback]

WTLOLZ? Du mener seriøst ikke det? :(

 

La oss f. eks si Circle of Dead Children. Jeg har alltid definert de som et metal band. Men de er da grindcore.. Selv om de er metal.. Eller er de metal.. Thats the question!

 

Grind har jo tross alt elementer fra forsjellige metal stiler også. Vi kan jo se hva wikipedia mener om saken:

Grindcore is an extreme form of hardcore punk and heavy metal, related to both death metal and crust punk, but historically formed by combining elements of Hardcore Punk and early thrash metal.

Hjalp stort sett veldig lite..

Lenke til kommentar
Okay..dette har jeg lite peil på, men jeg fikk Scum - Gospels for the sick 180gr vinyl i posten i dag. Er det Grindcore?

5717992[/snapback]

 

Nej, det er punk/metal greier. Likte overhodet ikke den plata.

 

SKUFFA :(

5718012[/snapback]

 

Ok, da veit jeg det :)

 

Har ikke brutt forseglingen ennå, så jeg aner egentlig ikke hvordan den er. Jobber med "Cosmocrator" så man må jo støtte opp om platesalget når det først blir utgitt på vinyl :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...