Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Kovenant - Night of The Blackwinds

 

:ohmy:

5709096[/snapback]

Ah, In Times Before The Light er et skikkelig digg album. Nesten like digg som Animatronic

5709107[/snapback]

Den kom på når jeg satt og hørte på Winds (Night of The Blackwinds) og jeg bara slang på leppa. Utrolig kul låt!

Lenke til kommentar

Hei hei. Jeg holder på å redigere en reklamefilm jeg og noen kamerater har laget (skoleprosjekt), og trenger noe musikk. Vi vet alle akkurat hvilken type musikk vi vil ha, men vi har ingen idé om hva det heter eller lignende. Vi tenker på noe ala pianomusikken det er på stumfilmer, for eksempel Chaplin-filmene. Musikken skal gi uttrykk for at personene vi ser er klumsete (med andre ord passer Chaplin-musikk bra). Noen forslag? :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Hei hei. Jeg holder på å redigere en reklamefilm jeg og noen kamerater har laget (skoleprosjekt), og trenger noe musikk. Vi vet alle akkurat hvilken type musikk vi vil ha, men vi har ingen idé om hva det heter eller lignende. Vi tenker på noe ala pianomusikken det er på stumfilmer, for eksempel Chaplin-filmene. Musikken skal gi uttrykk for at personene vi ser er klumsete (med andre ord passer Chaplin-musikk bra). Noen forslag? :)

5709482[/snapback]

 

Entertainer :w00t:

Lenke til kommentar
Hei hei. Jeg holder på å redigere en reklamefilm jeg og noen kamerater har laget (skoleprosjekt), og trenger noe musikk. Vi vet alle akkurat hvilken type musikk vi vil ha, men vi har ingen idé om hva det heter eller lignende. Vi tenker på noe ala pianomusikken det er på stumfilmer, for eksempel Chaplin-filmene. Musikken skal gi uttrykk for at personene vi ser er klumsete (med andre ord passer Chaplin-musikk bra). Noen forslag? :)

5709482[/snapback]

Tror nok du tenker på ragtime-sjangeren. En av de mest kjente komponistene innen dette området er Scott Joplin, mannen bak bl.a. den allerede foreslåtte "The Entertainer" fra filmen "The Sting" (1973).

 

Også "Maple Leaf Rag" burde passe perfekt og gå gjennom klisjékverna ytterligere en gang. :)

 

EDIT: Soundtracket fra "The Sting", klippet og limt fra IMDb. Kanskje du finner noe brukbart utover "Entertainer"? :)

 

# "EASY WINNERS"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

# "THE ENTERTAINER"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

# "GLADIOLUS RAG"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

# "PINE APPLE RAG"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

# "RAG TIME DANCE"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

# "SOLACE"

Written by Scott Joplin

Conducted and Adapted by Marvin Hamlisch

 

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Den kom på når jeg satt og hørte på Winds (Night of The Blackwinds) og jeg bara slang på leppa. Utrolig kul låt!

5709129[/snapback]

Slang på leppa?

 

Og ja, den er konge tøff. The Kovenant har utallige perler strødd utover de forsjellige albumene

5710315[/snapback]

:ohmy: altså, åpnet munnen veldig :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...