Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å fy for i helvete så rå Torture Killer - Swarm er! BLYtung midtempo death metal, groover som Fanden selv! Er bare 3 låter uti plata og headbanger som en tulling her.

5675181[/snapback]

Utrolig rått album, noe annet en sfu dette ja. *bestilt sammen med The cult is alive*

Hva syntes du om den Glint?, og dere andre som har hørt den? Har hørt den endel ganger på dë-fyllen hos en kompis. Forbyggende krig!

Lenke til kommentar
Er åpen for forslag :)

5676618[/snapback]

 

Hva med Killswitch Engage - The End Of Heartache som var en 2004's desidert beste utgivelser? :)

5676628[/snapback]

Killswitch har aldri slått helt ann hos meg, men jeg har ikke hørt så alt for mange låter fra de heller. Kan se om jeg får sniki til meg en liten gratis gjennomhøring :)

5676730[/snapback]

 

skal du laste ned igjen nå da :no:

Lenke til kommentar
Satan i gatan.

 

Illnath - Cast Into Fields Of Evil Pleasure er ca tidenes metalalbum!

 

:love:  :D

5676547[/snapback]

WTF? Noen burde lære de gutta hvordan synth skal brukes. Og at man ikke skal prøve å leke Dani Filth på vokal. Det værste er jo at innimellom har de noe skikkelig fett på gang, så kommer det en kastrat-black vokal og/eller dårlig synth inn og ødelegger. :(

 

(Nei uff, nå hørtes jeg fryktelig tr00 ut. :(

 

*Sette på Dimmu Borgir* Sånn! :D )

Lenke til kommentar

Syns man kan kjøpe album istedenfor å laste ned hele tida, slik at man støtter artistene.

 

Veit mange sier "jeg hadde kjøpt album om jeg hadde hatt råd" det er greit nok, men da de i tillegg går rundt å kjøper seg alt mulig annet dill-dall så kan de vel klare å ofre 150,- på en cd de har lyst på?

 

Mange sier og "om jeg laster ned har vel ingen ting å si, om artistene lager musikken kun for penga sin skyld så gidder jeg ikke høre på de" men det handler ikke om det, det handler om etikk. Du hadde ikke gått inn i en butikk og stjålet en cola boks bare fordi du veit at coca-cola ikke går konkurs da du gjør det?

 

Er det jeg mener :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Stjeling og piratkopiering er IKKE det samme. (og nei jeg mener ikke at piratkopiering er helt 100% greit sånn uten videre heller). Når man stjeler så er ikke det man stjeler lenger der. Colaboksen er ikke lenger i butikken. Det forsvinner ikke en CD fra platebutikken for hver gang den blir kopiert.

 

Men. Jeg kjøper så og si ikke album som jeg har fått hørt den del på, jeg er lei av å kjøpe album som er erkjente og jeg finner ut er dritt og kaster vekk penger på. Jeg laster alltid ned album før jeg kjøper dem. Hvis jeg virkelig liker dem kjøper jeg dem. Hvis jeg virkelig liker dem men ikke har råd til å kjøpe dem ennda så hører jeg faktisk kke mer på den nedlastede enn det jeg gjorde for å finne ut om jeg likte den.

Lenke til kommentar

Dessuten laster jeg _nesten_ bare ned gratis mp3'er på hjemmesidene til band, for eksempel de på siden til KSE.

 

Det hender jeg kjøper album jeg ikke har hørt av band som er nokså ukjente for meg, men det er ikke uten å ha hørt en sang eller to fra bandet som har falt i smak.

Siste albumet jeg lastet ned før jeg kjøpte var Come Clarity, da jeg var veldig usikker på denne skiva. Hørte den da Westerhus spilte den på skolen og det lille jeg hørte var i nærheten av eksemplarisk. Men da de andre IF utgivelsene ikke har falt i smak hos meg følte jeg, jeg måtte høre igjennom før jeg kjøpte skiva.

 

Det er også det første albumet jeg har lasta ned i 2006.

 

edit:

Og da jeg kjøpte det har ikke IF eller plateselskapene tatt noe skade av det. De har faktisk tjent på nedlastningen mi, for jeg hadde jo aldri kjøpt albumet om jeg ikke hadde fått hørt gjennom det først.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det er også det første albumet jeg har lasta ned i 2006.

5678160[/snapback]

 

Hva med Marilyn Manson da?

 

5678198[/snapback]

Det jeg lastet ned med manson var klippet med han fra Bowling for Columbine.

 

edit:

Om det var de albumene jeg har på pc'en du mener, så har jeg de orginale

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Det forsvinner ikke en CD fra platebutikken for hver gang den blir kopiert.

5678108[/snapback]

Bare for å si det... Man betaler ikke noe særlig for selve mediet musikken er trykket på. Man betaler for retten til å kunne spille et materiale hjemme. For å spille Computer World av Kraftwerk på sitt anlegg må man altså betale en sum. Derfor er det feil å sammenligne det med at en flaske Coca Cola forsvinner fra butikkhyllen. Der betaler man for det fysiske innholdet som vel og merke forsvinner når man har drukket det opp.

Så å stjele en CD fra butikken er mye det samme som å laste ned et album og brenne det ut på CD. I begge tilfeller har man ikke betalt for rettigheten til å kunne spille av musikken.

Lenke til kommentar
WTF? Noen burde lære de gutta hvordan synth skal brukes. Og at man ikke skal prøve å leke Dani Filth på vokal. Det værste er jo at innimellom har de noe skikkelig fett på gang, så kommer det en kastrat-black vokal og/eller dårlig synth inn og ødelegger. :(

5677850[/snapback]

Dani Filth er jo fantastisk. Å kombinere han med dyp brumming er konge. Synthen er dessuten grom.

Lenke til kommentar
Det forsvinner ikke en CD fra platebutikken for hver gang den blir kopiert.

5678108[/snapback]

Bare for å si det... Man betaler ikke noe særlig for selve mediet musikken er trykket på. Man betaler for retten til å kunne spille et materiale hjemme. For å spille Computer World av Kraftwerk på sitt anlegg må man altså betale en sum. Derfor er det feil å sammenligne det med at en flaske Coca Cola forsvinner fra butikkhyllen. Der betaler man for det fysiske innholdet som vel og merke forsvinner når man har drukket det opp.

Så å stjele en CD fra butikken er mye det samme som å laste ned et album og brenne det ut på CD. I begge tilfeller har man ikke betalt for rettigheten til å kunne spille av musikken.

5678364[/snapback]

 

Mulig det var et dårlig eksempel med cola boks, men dere tar idèen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...