Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begge DiAnno skivene er kanonbra. Dickinson kan ta seg ei bolle.

5667562[/snapback]

*Daske på TAAB* :hrm:

 

Dickinson er Maiden! Det er han som gjør det mulig å gjenkjenne Maiden. DiAnno var bare en "hvemsomhelst" punkvokalist med særpreg lik null

5667570[/snapback]

 

ååå headcleaver er gud!

 

jeg synes begge vokalistene er gode jeg, på hver sin måte.

 

hører på Opeth - Closure :love:

Lenke til kommentar

Et band er til en hver tid et resultat av alle medlemmenes bidrag. Tar man bort et medlem, fjerner man et element. Noen medlemmer har sterkere inflytelse enn andre, og enkelte medlemmers element kan fungere ganske bra som solo. Da vil man føle at dette medlemmet står for bandets lyd, men medlemmet kan ikke styre alle detaljer.

 

I Pink Floyd føles det som om alle elementene er skapt av Daivd Gilmour og Roger Waters. David Gilmour står for de rolige arrangementene og de pompøse sekvensene med fantastiske gitrasoloer. Roger Waters står for de mer eksperimentelle og progressive bitene, og det tekstmessige. Når man tar disse to ut som soloartister, fungerer begge to, men i hver sin retning. Elementet blir mer ekstremt, hvor David Gilmour lager roligere soloplater enn Pink Floyds studioalbum, mens Roger Waters lager større verk med enorme variasjoner og overganger.

Oppi alt dette glemmer vi Rich Wrights koring egne touch på tangentene samt Masons holdning og stil på trommesettet.

Pink Floyd er ikke Roger Waters eller David Gilmour, selv om de dominerte i hver sine eraer, Pink Floyd er Roger Waters, David Gilmour, Nick Mason og Rich Wright. Pink Floyd var også en stor "fabrikk" med mange medarbeidere som var med på å skape og drifte dette bandet.

Slik er det nok også med Iron Maiden, selv om de har hatt enkelte veldig dominerende medlemmer.

Lenke til kommentar
Siden jeg skal på konsertent til Iron Maiden i November så tenkte jeg skulle sette meg litt inn i dem, så sitter å hører på debuten deres. Har hørt litt fra andre deler av diskografien deres før og har ikke blitt noe særlig imponert, men dette var skikkelig stillig. Ganske 70s preg over det, blir som en slags blanding av Black Sabbath, Rush og annet 70-talls rock. Fett. :)

5667494[/snapback]

 

 

Begge DiAnno skivene er kanonbra. Dickinson kan ta seg ei bolle.

5667562[/snapback]

Helt enig. Men Bruce kan ta seg en bolle med rosiner da, kose seg litt. Han er jo grei da :p

 

 

Edit: Paul uten særpreg?? :nei:

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Edit: Paul uten særpreg??  :nei:

5667758[/snapback]

Stemmen til DiAnno er ikke i nærheten så "spesiell" som Dickinson sin. Det burde alle kunne si seg enig i.

5667793[/snapback]

Syns Paul har en mer spesiell stemme egentlig, Bruce synger utrolig bra men han har en ikke så langt i fra vanlig stemme på en måte.

 

Ta og hør på Paul på Strange World :love: Kan synge han og

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...