Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så si meg den store sterek åpenbare likheten mellom fks tidlig In Flames og Nile? :)

5662802[/snapback]

Bastbeats. Kjappe gitarer. Kos.

5662868[/snapback]

Gi meg et eksempel på en sang med blastbeats

Children of Bodom har også raske gitarer, og skrikete vokaler, death metal de da?

Lenke til kommentar

CoB har fleire liketstrekke med DM, ja, men dei har og minst like mykje til felles med Power Metal. Det blir jo ein blanding rett og slett, ingen fast sjanger.

 

Kan bli fustrert over behovet enkelte her har for absolutt å måtte båssette enkeltband i faste sjangrar. GAÆÆEAÆEGH!1

Lenke til kommentar
Så si meg den store sterek åpenbare likheten mellom fks tidlig In Flames og Nile? :)

5662802[/snapback]

Bastbeats. Kjappe gitarer. Kos.

5662868[/snapback]

Gi meg et eksempel på en sang med blastbeats

Children of Bodom har også raske gitarer, og skrikete vokaler, death metal de da?

5663142[/snapback]

In Flames - Take This Life. :)

 

Angående Children of Bodom, kjappe gitarer, kaukevokal og div. Speed metal, aka. thrash metal.

Lenke til kommentar
Anth, var det ikke du som var veldig i mot dem?

5663123[/snapback]

Nei, da har du misforstått. Har alltid likt White Stripes veldig godt jeg. Vet at en del på forumet her ikke kan fordra dem, men det gjelder ikke meg.

5663164[/snapback]

:hmm: Blander deg med en annen da.

 

Edit: Jeg er en av de som ikke kan fordra den møka.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Så si meg den store sterek åpenbare likheten mellom fks tidlig In Flames og Nile? :)

5662802[/snapback]

Bastbeats. Kjappe gitarer. Kos.

5662868[/snapback]

Gi meg et eksempel på en sang med blastbeats

Children of Bodom har også raske gitarer, og skrikete vokaler, death metal de da?

5663142[/snapback]

In Flames - Take This Life. :)

Trommelomingen må gå kjappere for at den skal være blastbeats, trodde den var mer "konstant".

 

Men for min del blir In Flames, Soilwork, At The Gates, Dark Tranquillity, osv og Nile, Death, Extol, Martyr, Behemoth, Cannibal Coprse, osv 2 vidt forskjellige greier. :shrug:

 

Hylo: Er ikke pga. lokasjon av gøteborg metal jeg synes de hører sammen, er sounden.

 

Angående Children of Bodom, kjappe gitarer, kaukevokal og div. Speed metal, aka. thrash metal.

5663171[/snapback]

Uenig. CoB er at du tar 80s heavy/power metal ala Iron Maiden. Skrur opp farten, har gøteborg-aktig vokal og setter gjerne til en sånn synth.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Så si meg den store sterek åpenbare likheten mellom fks tidlig In Flames og Nile? :)

5662802[/snapback]

Bastbeats. Kjappe gitarer. Kos.

5662868[/snapback]

Gi meg et eksempel på en sang med blastbeats

Children of Bodom har også raske gitarer, og skrikete vokaler, death metal de da?

5663142[/snapback]

In Flames - Take This Life. :)

Trommelomingen må gå kjappere for at den skal være blastbeats, trodde den var mer "konstant".

 

Men for min del blir In Flames, Soilwork, At The Gates, Dark Tranquillity, osv og Nile, Death, Extol, Martyr, Behemoth, Cannibal Coprse, osv 2 vidt forskjellige greier. :shrug:

 

Hylo: Er ikke pga. lokasjon av gøteborg metal jeg synes de hører sammen, er sounden.

 

Angående Children of Bodom, kjappe gitarer, kaukevokal og div. Speed metal, aka. thrash metal.

5663171[/snapback]

Uenig. CoB er at du tar 80s heavy/power metal ala Iron Maiden. Skrur opp farten, har gøteborg-aktig vokal og setter gjerne til en sånn synth.

5663475[/snapback]

Omgjesuslolwtf. Har du oppskriften på blastbeats? Neeei, det har du nok ikke. Hvis du hører den fabelaktige starten på Take this Life, vil du høre blastbeats. Enten du liker det eller ei.

 

De bandene du listet opp, alle bandene har likhetstrekk. Derfor er de i samme sjanger-gruppering.

 

Angående CoB, som forøvrig er bæsj, sier jeg fremdeles speed metal. Min mening, slutt å wank.

Lenke til kommentar

[wankermode]

NEI! IKKE SLUTT UTEN MEG!

 

Altså, ja, meldodisk death metal er en undersjanger av death metal. Det ligger i navnet. F.eks kan man si at In Flames er et metal band, noe som forsåvidt er riktig, men ikke særlig nøyaktig. Man kan også si at de spiller death metal, men dette blir også veldig unøyaktig, ettersom det ikke er klassisk death metal. Melodisk death/Göteborg metal er sånn ca. det mest nøyaktige man kan kategoriesere dem uten å blande inn mongo-ettbands-sjangre som "dark metal" ol.... JA, de blander inn mange andre elementer på de nyere albumene, men melodic death metal er fortsatt den sjangeren som folkarer best hvordan de høres ut.

[/wankermode]

Lenke til kommentar

Satt tidligere idag og lekte meg med gitaren til en venn, spiller ikke gitar til selv, men vi kan jo alle late som vi klarer det, her har dere resultatet av 15 minutters studioarbeid med en person som ikke kan synge, spille gitar, eller bruke redigeringsprogram.

 

Eyvindr - Gjør Det Oldschool :) Nyt det, dere vil aldri noengang få høre så dårlig black metal i resten av deres liv!

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...