Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem som helst kan skrive og endre fritt på wikipedia...

 

edit:

Hahah, så det er fra wikipedia alle påstandene dine kommer fra  :!:

5661424[/snapback]

 

1. var sånn før ja.

 

2. nei.

 

gidder ikke diskutere dette mer.

 

Og Glenn. Emo tekster betyr ikke det samme som at musikken er Death Metal. Emo tekster er som oftest emopunk.

5661424[/snapback]

 

Eivind, jeg er helt klar over det, ikke tro jeg er helt dum. Jeg hører på Opeth, det er death metal og de synger om filosofiske, mørke, onde og dystre ting.. på Ghost Revieres var første gang på 15år eller noe som Mikael Åkerfeldt lagde tekster med okkulte ting i.

Lenke til kommentar
1. var sånn før ja.

 

Det er sånn ennå.

 

5661669[/snapback]

 

før kunne man legge ut hva som helst, nå må man regge seg og alt blir sjekka.. så tviler på at det er så veldig mye kødd der nå, men man skal aldri si aldri :)

5661685[/snapback]

 

Den eneste forskjellen i forhold til før er at nå kan ikke uregistrerte opprette nye artikler. Anonyme, det vil si de som ikke har registrert seg, er frie til å redigere artikler så mye de vil. Noe annet er rett og slett løgn. Dessuten er det ikke mer kontroll enn før, det har alltid vært mange som kontrollerer artikler de har på sin overvåkningsliste, deriblant meg.

 

Og ja, dette innlegget har en relevans til denne tråden selv om det ikke dreier seg om musikk, men fordi det er motargumenter mot påstander som ble satt ut i musikksammenheng.

Lenke til kommentar
Jeg mener In Flames er mye mer enn bare Melodic Death Metal..

5661725[/snapback]

Korrekt

 

Skal forøvrig nevnes at melodic death metal ikke er en type death metal men en egen "thing". Av denne grunn synes jeg det er bedre å bruke begrepet "Göteborg Metall" evt. "Melodeath" enn "Melodic Death Metal".

Lenke til kommentar
Skal forøvrig nevnes at melodic death metal ikke er en type death metal men en egen "thing". Av denne grunn synes jeg det er bedre å bruke begrepet "Göteborg Metall" evt. "Melodeath" enn "Melodic Death Metal".

5662688[/snapback]

 

PLZ TLZ

 

Melodic death metal = melodiøs death metal. Jo, det er en subgenre. Det er faktisk så enkelt. "Jammenjammen!" HYSJ! Dine ord er meningsløse, jeg har talt sannheten. :dremel:

Lenke til kommentar
Så si meg den store sterek åpenbare likheten mellom fks tidlig In Flames og Nile? :)

5662802[/snapback]

Du kunne ærlig talt ikke brukt et mer random eksempel enn Nile.

 

Likheten er death metal genren med alt det innebærer av vokalbruk, dobbelbass/blastbeats, gitarer, lyrikk blablabla

Lenke til kommentar
+ dystre tekster?

5662901[/snapback]

Nile + dystert? Dying Fetus + dystert?

 

TLZ:

Ivers sier:

Om man skal begynne å lage genre for hvert metal-miljø som har egne særtrekk vil det bli HELVETES mange death metal genrer der ute

Lars. sier:

Ja

Ivers sier:

Er Florida-DM en sjanger?

Lars. sier:

Nope

Ivers sier:

Nei, det er en pekepinn på hvordan sound bandet har

Lars. sier:

Bare et sted der dømetallband med likheter kommer fra (sound og div)

Ivers sier:

Mhm

Ivers sier:

Bay Area thrash, polsk BM

Ivers sier:

Ikke genre

Lars. sier:

Sant

Lars. sier:

Florida-DM - best there is

Ivers sier:

Mhm

Lars. sier:

En ting jeg alltid har lurt på...

Lars. sier:

WTF HVORFOR FLORIDA?

Lars. sier:

DET ER SÅ LITE DEATH METAL SOM DET FÅR BLITT!

Lars. sier:

Gamle rike damer med gåstoler er ikke death metal

Lars. sier:

Det er necro, ergo black metal

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...