Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meldodisk Death Metal, aka. Göteborg Metal. EOD!

 

:)

5659880[/snapback]

Hvis en først skal sjangersette dem, de var jo med på starte den "bevegelsen" om du vil. De to første "periodene" så kan man helt kalle dem det, men grunnet nyskpaning som alltid så har du vokst seg ut av en sjanger de selv var med på starte. Nå blander de inn alt mulig rart, alt ifra industiral litt her og der til litt metalcore her og der. Og på det siste så er det ennda mer forskjellig rart.

 

Vil ikke kalle Come Clarity albumet for Death Metal. De leverer et mye bredere sjangerperspektiv.

5659805[/snapback]

De er definetivt ikke death metal. Riffene, vokalen, trommingen alt, ingenting ved musikken er typisk death metal. Det er ikke ekstremittet i seg selv som gjør dm til dm. Nile, Extol(Undeceived albumet), Martyr, Cannibal Corpse, Nyere Behemoth, osv er death metal.

 

(Føler jeg er litt selvmotsigende, når jeg jakter på musikk gir jeg beng i sjanger... men i diskusjoner... haha)

 

Jeg vil si at In Flames er en av de ytterst kule bandene som driter i å holde seg i en sjanger. Som headcleaver sier så har In Flames hatt litt tekster som foksuerer på personlige ting, dette kan gjerne knyttes opp til Emo. Men det som overasker litt er at det nyeste albumet har bittelitt emo-melodier i seg. (snakker da om emopunk/hardcore/metal). Andre ting de også har tatt inn i blandingen er å dra inn litt "retro" av seg selv, litt fra deres begynnelse tid, samt litt fra mer ekstreme prog metall som Strapping Young Lad og Opeth. Vet ikke om denne blanding er bevisst, men det er litt av en blanding! :w00t:

 

Jeg har forresten på meg denne. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
jo.. Melodisk Death Metal.. Come Clarity buker kanskje mer 'andre' stiler og..

5661020[/snapback]

Å sette In Flames i en bås som "Death Metal" blir helt feil, da bandet m. alle utgivelsene strekker seg gjennom mange andre sjangere også.

 

Som TLZ sier, Come Clarity er definitivt ikke Death. Du kan lytte litt til noen av bandene han nevner (Nile, Martyr, Behemoth og Cannibal Corpse) så skal du høre death. Men de tidligste utgivelsene kan nok klassifiserers som "Göteborg Metal", men å ta alle skivene under en kam blir helt feil når en kommer til et så fleksibelt band som In Flames.

 

 

*klappe på TLZ for bruk av fet tskjorte*

 

 

edit:

Og Glenn. Emo tekster betyr ikke det samme som at musikken er Death Metal. Emo tekster er som oftest emopunk.

 

"Å stakkars meg, jeg klarer ikke finne barberbladene" musikk. Du skal lete lenge før du finner et pure Death Metal band som syter om slikt i tekstene sine.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
jo.. Melodisk Death Metal.. Come Clarity buker kanskje mer 'andre' stiler og..

5661020[/snapback]

Å sette In Flames i en bås som "Death Metal" blir helt feil, da bandet m. alle utgivelsene strekker seg gjennom mange andre sjangere også.

 

Som TLZ sier, Come Clarity er definitivt ikke Death. Du kan lytte litt til noen av bandene han nevner (Nile, Martyr, Behemoth og Cannibal Corpse) så skal du høre death. Men de tidligste utgivelsene kan nok klassifiserers som "Göteborg Metal", men å ta alle skivene under en kam blir helt feil når en kommer til et så fleksibelt band som In Flames.

 

 

*klappe på TLZ for bruk av fet tskjorte*

 

 

edit:

Og Glenn. Emo tekster betyr ikke det samme som at musikken er Death Metal. Emo tekster er som oftest emopunk.

 

"Å stakkars meg, jeg klarer ikke finne barberbladene" musikk. Du skal lete lenge før du finner et pure Death Metal band som syter om slikt i tekstene sine.

5661263[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/In_Flames

Lenke til kommentar

Hvem som helst kan skrive og endre fritt på wikipedia...

 

edit:

Hahah, så det er fra wikipedia alle påstandene dine kommer fra :!:

 

edit2:

Kjøper egentlig bare når jeg er på konserter jeg. Da får jeg alltid ekte vare :)

5661344[/snapback]

Kjøp deg Iron Maiden t-shirt på karl johan dagen de skal spille konsert i steden du :tease:

5661359[/snapback]

Jeg vil ikke ha en Maiden tskjorte som er kopiert opp i kjelleren til en eller annen polakk ;)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...