Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Waiting for the Sun er min absolutte favoritt av The Doors. Soft Parade og The Doors er heller ikke å forakte.

 

Edit: Sitter og leser litt på AMG, og det er så utrolig trist å se at albumet Muscle of Love av Alice Cooper (siste plata bandet ga ut) får to stjerner. Den plata er så bra. Ja, så pokkers bra... :love:

Endret av anth
Lenke til kommentar
Nja, synes det var en av de svakere utgivelsene til godeste Alice jeg. Den manglet på en måte litt av.. Energien.

5652183[/snapback]

Slik rangerer jeg de originale skivene som er fra bandet, og ikke solo-Alice:

 

Pretties for You (1969) - 3/10

Easy Action (1970) - 5/10

Love it to Death (1971) - 9/10

Killer (1971) - 10/10

School's Out (1972) - 9/10

Billion Dollar Babies (1973) - 10/10

Muscle of Love (1973) - 8/10

 

10=10 Alice-poeng (altså relativt i forhold til Alice Cooper skiver)

 

De svakeste utgivlesne kom rundt 1980-tallet, og het Lace and Whiskey, Flush the Fashion (3/10), Spesial Forces (2/10), Zipper Catches Skin (1/10) og Constrictor (3/10).

 

Å si at Muscle of Love (en av de hardeste godplatene de ga ut), er den svakeste utgivelsen vitner om to mulige ting:

 

a: Man kjenner ikke til alle utgivelsene

b: Man har ikke hørt Muscle of Love

Lenke til kommentar
c: har forskjellig smak fra deg

5652489[/snapback]

Selvsagt. Men har man smak for Alice Cooper, så vet man at det finnes svakere album enn Muscle of Love. Ærlig talt, det finnes et knippe plater som er så utrolig elendige i forhold til dette albumet.

Man kan gjerne si at man ikke liker platen, men skal man uttale seg om hvor den står i forhold til andre utgivelser fra samme band, så bør man ha en viss peiling på hva man snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...