Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nettop komt hjem fra en ganske så interessant konsert opplevelse på ungdomshuset 1880 i Bergen, planen for kvelden var følgende:

Infensus

Sworn

Cold Eternity

 

Infensus var igrunn ganske standard amatør thrash metal med black vokal, de klarte nesten og fenge meg til tider og la meg rive med og drive på med litt førstesklass bænging, men man merker fort at men er for bortskjemt med Slayer og vil aldri få den helt store opplevelsen med andre band. Dog så overrasket bandet stort iforhold til opptakene jeg har hørt på urørt.

 

Sworn er uten tvil kjempe inspirert av Windir og stilte idag opp med full besetning for andre gang tror jeg. Mye gode musikere, men det ble ikke helt den store opplevelsen da halvparten av sangene var covre. Carphatian Forest coverlåten var ganske kjip, og var dødtid for meg, Immortal coveren som bandet drog igang var ganske bra, men grunnet en alt for standard stemme på vokalisten ødelegger de ganske mye av stemningen. Det faktum at den siste coverlåten var Fuel For hatred sier jo sitt, og inntrykket av bandet fallt nesten under dårlig akkurat da. Skulle de først covret Satyricon, kunne de hvertfall covret noe av det som er bra.

 

Cold Eternity tror jeg egentlig bare var booket grunnet at frontmannen var vår kjære og kjente Tufte Kenneth. Her spydde de ut black metal klisjeer på rad og rekke. Det som gjor det vært i det heletatt og bivåne denne delen av konserten var og se Kenneth ha NM med seg selv og se mest mulig sur ut på scenen og bli ganske så forbannet når folk ropte heia tufte. Resten av denne konserten gikk med på og studere kjolen til bassisten, leggbeskytterene til kenneth og den dårligste liksminken gjennom min karriere, da medregnet top 10 black metal bilde tingen med de finske ungdommene.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...