Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, se her ja!

Kickoff

3. februar er det kickoff-fest for festivalen på John Dee, der kjente og mindre kjente norske metalband spiller sine versjoner av låter fra andre band.

 

og

 

Infernofestivalen, som er i ferd med å bli en påsketradisjon i hovedstaden, har solgt ut alle tredagerspassene sine. 30 prosent av dem er solgt til utlandet.

 

557395.jpeg

 

teit at jeg ikke får med meg Borknagar. god musikk, selv om de mistet det lille ekstra da vortex gikk til dimmu.

Lenke til kommentar
lol.. han går sammen med meg i 2 klasse på vidregående :D

 

Borknagar, btw er litt kjedelig IMO, det er liksom bare straight forward black metal.. ikke no teknisk kult som Opeth, In Flames o.l. (jeg veit de ikke er black metal)

5547151[/snapback]

Det er ihvertfall ikke ren bm..... Hør på albumet "Epic" du.

Lenke til kommentar
Nei. I følge profilen til headclever er han jo 24 :whistle:

5547121[/snapback]

ehh, ok? :wee:

Borknagar, btw er litt kjedelig IMO, det er liksom bare straight forward black metal..

borknagard har noen skikkelig fete låter, men de er fra tiden før vortex forsvant. låter som gods of our world er skikkelig kosemusikk. men ja, de mistet litt grepet etter vortexs sa takk og farvel.

 

edit:

og hva er det med Black Metal og Ringenes Herre?

spør heller hva det er med Power metal og ringenes herre du :w00t:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
lol.. han går sammen med meg i 2 klasse på vidregående :D

 

Borknagar, btw er litt kjedelig IMO, det er liksom bare straight forward black metal.. ikke no teknisk kult som Opeth, In Flames o.l. (jeg veit de ikke er black metal)

5547151[/snapback]

Du. Nå. Hæ. Ka. Du. Nå. Må. Du. Rasjonalisere litt. Borknagar "Epic" _EIER_ In Flames når det gjelder tekniske ting.
Lenke til kommentar
lol.. han går sammen med meg i 2 klasse på vidregående :D

 

Borknagar, btw er litt kjedelig IMO, det er liksom bare straight forward black metal.. ikke no teknisk kult som Opeth, In Flames o.l. (jeg veit de ikke er black metal)

5547151[/snapback]

Borknagar er ikke black metal. Bandet er satt samen av folk som var leie av den harde souden og vil lage noe med mer fokus på atmosfære(jadda, vet at bm fokuserer på atmosfære, men det er også svært hard musikk)

 

Hvordan greier du forresten å nevne Opeth og In Flames i samme åndedrag når det kommer til det tekniske? In Flames er jo strengt tatt ikke særlig teknisk så Borknagar overgår nok, selv om ikke er så knalltekniske selv.

 

Uansett, who fucking cares hvor teknisk det er? Masse bra musikk(også innen metallsjangeren) som ikke er så veldig teknisk.

 

Om Borknagar er bedre enn de bandene tar jeg ikke så veldig stilling til, har egentlig aldri sammenlignet dem så voldsomt og strengt tatt, ser ikke det store poenget med å stille band opp mot hverandre på den måten. (Med mindre det er veldig relevant i form av at stilen er veldig lik, fks. som CoB sammelignet med Norther...)

 

 

Burzum - En Ring Til Aa Herske?

 

og Burzum er jo navnet på en urukhai i ringenesherre eller no..

 

+ gorgoroth og masse annet...

5547177[/snapback]

Hva er det med black metal og refferanser til mørke ting fra diverse relegioner/mytologier/eventyr? Black metal handler om mørke, og da tar de naturligvis inspirasjon fra dette.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
There is still hope! :w00t:

5547362[/snapback]

og manowar :w00t:

fant fram noen av skivene og hørte litt igjennom i går etter jeg skrev litt på bloggen min. og ja, manowar har mye bra musikk. anbafaler de også. strekker meg fra maiden til manowar til emperor til grimfist til.. ja.. tristania og annen metal.

 

edit:

så håp er det alltid og håp har det alltid vært :p

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...