Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vargnatt ja, det er et stykke kunstverk uten like. Men kan egentlig ikke uttale meg om elektronika perioden til Ulver da jeg bare har hørt noen sanger på Blood Inside, men likte egentlig ikke det jeg hørte, men siden det er så mye positivt og høre om det tror jeg at jeg skal gi det noen runder til.

Lenke til kommentar

Noen som vet om band/grupper som ligner på Storm, Isengard eller Lumsk? Liker spesielt sanger der det omtrent bare er vokal, slik som:

Storm - Nagellstev

Lumsk - Byttingen

Isengard - Landet og Havet

Og når jeg tenker på Isengard er det sanger som Landet og Havet, I kamp med hvitekrist, Over de syngende Øde Moer og I ei gran borti nordre åsen jeg tenker på. Altså det som er folkete. Kan også trekke frem Isengard - In the Halls and Chambers of Stardust the Crystallic Heavens Open, selv om det blir litt annerledes igjen.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
ok, Ulvers seneste album (Blood Inside) var litt spesielt. Blir de bare galere og galere?

5492042[/snapback]

Etter Nattens Madrigal tørna de helt. :)

Ulver gikk fra og være genial til gal. Demoen var best! (Nå er jeg tr00 i ekte black metal ånd)

5492193[/snapback]

Demoen er god, men både Bergtatt og Nattens Madrigal er bedre. (Sistnevnte er best.)

Har enda ikke hørt Blood Inside dog, men skal gi den en sjanse, til tross for at jeg kjedet meg ihjel i de tidligere elektronika (?) verkene deres.

Lenke til kommentar
Det skjedde med Theater Of Tragedy også :cry: Hvorfor må de dø? De var også geniale, men så kom de til å bli elektropop. Angst. Tror enten Ulver eller Theater Of Tragedy har satt rekord i sjangervridning (om man skal kalle det det)

5497090[/snapback]

Ulver gjorde det forbanna bra uannsett. De gikk fra bra til like bra, bare litt annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...