TLZ Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Opeth. Det nye albumet(Ghost Reveries) har blitt beskrevet som Genesis i ekstremform. Bandet sier selv at de er et death metal band(men også at de er mer enn det), men for min del så høres de ut som et prog band som bestemte seg for å slå litt hardere og kjappere på trommene, skru opp distortion på gitaren og skrike(men samtidig ha noen VELDIG rolige deler). Anbefales på det sterkeste, vet om mange proggere som HATER metal og da særlig den ekstreme formen men som likevel elsker dette bandet. Endret 28. desember 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 TAAB: Sjekk ut Cynic du. http://www.progarchives.com/Progressive_ro...and_id=1073#mp3 Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Kjapp respons Hørte på Indukti, som for meg låt som en litt langdryg blanding av Glass Hammer og Anathema. Opeth : Leste på progarchives , og sjekket hjemmesidene. Tror _kanskje_ jeg skal prøve Damnation. Cynic - Den utgivelsen kjenner jeg. Nisje Olm anbefalte den en gang, og jeg er enig i at det er steintøft. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Damnation er jo et rent prog rock album, hvis du vil ha det harde sakene så anbefaler jeg de andre. Har selv kun hørt Still Life, Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries, men de er skikkelig bra. Grunnen til at jeg anbefaler siste platen av disse er at det er nok den som har mest innflytelse fra prog(hvis det du er ute etter). Vil i hvertfall anbefale deg å gi bandet en sjangse. Ang. Indukti så synes jeg beskrivelsen LaserCD(en nettbutikk) er den beste beskrivelsen: En blanding av Tool, King Crimson og noe uvisst. Ellers så kan kanskje det polske bandet Riverside være av interesse? Endret 28. desember 2005 av TLZ Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Damnation er jo et rent prog rock album, hvis du vil ha det harde sakene så anbefaler jeg de andre. Har selv kun hørt Still Life, Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries, men de er skikkelig bra. Grunnen til at jeg anbefaler siste platen av disse er at det er nok den som har mest innflytelse fra prog(hvis det du er ute etter). Vil i hvertfall anbefale deg å gi bandet en sjangse. Ang. Indukti så synes jeg beskrivelsen LaserCD(en nettbutikk) er den beste beskrivelsen: En blanding av Tool, King Crimson og noe uvisst. 5349979[/snapback] Du høres overbevisende ut. Jeg skal nok prøve en av utgivelsene Ang Indukti sammenligningen så liker jeg hverken Tool eller King Crimson, så den er jo grei :!: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Mest progga til Opeth er Ghost Reveries ja, æbslutli. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Cynic - Den utgivelsen kjenner jeg. Nisje Olm anbefalte den en gang, og jeg er enig i at det er steintøft. 5349948[/snapback] Da regner jeg med godeste Nisjemannen også har anbefalt Fredrik Thordendal's Special Defects - Sol Niger Within? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 TAAB: Dream theater! *Venter i spenning på naglesmekk* Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 29. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) TAAB: Skjekk ut Symbyosis! http://www.symbyosis.com/ Knallfet prog metall! Edit: Smakebiter ligger på siden et sted (mener jeg å huske). Endret 29. desember 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2005 Symbyosis er fett ja, men usikker på om det vedkommende er på jakt etter da det er heller lite 70s-prog innflytelse i bandet, men det kan jo prøves for det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2005 Om man er åpen for det meste: The Dillinger Escape Plan Støy satt i system. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 29. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2005 Skal sjekke ut Symbiosis DEP har jeg hørt en del av, og det er nok ikke helt min greie. Det er vel mere matte enn musikk Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) The 3rd and the Mortal -> MP3 (beste skiva er Painting on Glass) Agolloch -> MP3 (skiva The Mantle er å anbefale) Aghora -> MP3 (ute snart med andreskiva). Isis -> link (Panopticon anbefales). Kayo Dot -> MP3. OSI -> MP3 (kommer med ny skive like over nyttår). Sleepytime Gorilla Museum -> MP3 (liker du dette bør Mr. Bungle sjekkes ut). Edit: Angående 3rd & the Mortal så kan man høre hele sangen (Magma) ved å laste ned fullversjonen av videoen, krever dog Quicktime Alternative. Endret 30. desember 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Av en eller annen grunn elsker jeg "Where Is My Mind?" av Pixies. last.fm fikk meg til å dra fram den igjen. Love. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Gojira - From Mars To Sirius Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Gojira - From Mars To Sirius 5357170[/snapback] Det albumet er grisefett Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Er ikke det litt røft for deg da, Kai? Sikker på at du tåler denslags satan-bråk? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Er ikke det litt røft for deg da, Kai? Sikker på at du tåler denslags satan-bråk? 5358173[/snapback] Njaaaa. Egentlig litt røft. *sette på Cryptopsy* Sånn, mye bedre Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Agolloch -> MP3 (skiva The Mantle er å anbefale) Ooooh, digget klippene. Dette skal skaffes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg