Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Opeth. Det nye albumet(Ghost Reveries) har blitt beskrevet som Genesis i ekstremform. :)

Bandet sier selv at de er et death metal band(men også at de er mer enn det), men for min del så høres de ut som et prog band som bestemte seg for å slå litt hardere og kjappere på trommene, skru opp distortion på gitaren og skrike(men samtidig ha noen VELDIG rolige deler). Anbefales på det sterkeste, vet om mange proggere som HATER metal og da særlig den ekstreme formen men som likevel elsker dette bandet. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapp respons :w00t:

Hørte på Indukti, som for meg låt som en litt langdryg blanding av Glass Hammer og Anathema. :)

Opeth : Leste på progarchives , og sjekket hjemmesidene. Tror _kanskje_ jeg skal prøve Damnation.

Cynic - Den utgivelsen kjenner jeg. Nisje Olm anbefalte den en gang, og jeg er enig i at det er steintøft.

Lenke til kommentar

Damnation er jo et rent prog rock album, hvis du vil ha det harde sakene så anbefaler jeg de andre. Har selv kun hørt Still Life, Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries, men de er skikkelig bra. Grunnen til at jeg anbefaler siste platen av disse er at det er nok den som har mest innflytelse fra prog(hvis det du er ute etter). Vil i hvertfall anbefale deg å gi bandet en sjangse. :)

Ang. Indukti så synes jeg beskrivelsen LaserCD(en nettbutikk) er den beste beskrivelsen: En blanding av Tool, King Crimson og noe uvisst. :p

Ellers så kan kanskje det polske bandet Riverside være av interesse? :hmm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Damnation er jo et rent prog rock album, hvis du vil ha det harde sakene så anbefaler jeg de andre. Har selv kun hørt Still Life, Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries, men de er skikkelig bra. Grunnen til at jeg anbefaler siste platen av disse er at det er nok den som har mest innflytelse fra prog(hvis det du er ute etter). Vil i hvertfall anbefale deg å gi bandet en sjangse. :)

Ang. Indukti så synes jeg beskrivelsen LaserCD(en nettbutikk) er den beste beskrivelsen: En blanding av Tool, King Crimson og noe uvisst. :p

5349979[/snapback]

Du høres overbevisende ut. Jeg skal nok prøve en av utgivelsene :)

Ang Indukti sammenligningen så liker jeg hverken Tool eller King Crimson, så den er jo grei :!:

Lenke til kommentar

The 3rd and the Mortal -> MP3 (beste skiva er Painting on Glass)

Agolloch -> MP3 (skiva The Mantle er å anbefale)

Aghora -> MP3 (ute snart med andreskiva).

Isis -> link (Panopticon anbefales).

Kayo Dot -> MP3.

OSI -> MP3 (kommer med ny skive like over nyttår).

Sleepytime Gorilla Museum -> MP3 (liker du dette bør Mr. Bungle sjekkes ut).

Edit: Angående 3rd & the Mortal så kan man høre hele sangen (Magma) ved å laste ned fullversjonen av videoen, krever dog Quicktime Alternative.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...