Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men seriøst...

Piano ligger høyt oppe da eg har drevet med det før :)

Har ikke bestemt meg ennda da ;)

Ikkje for å virke kynisk eller noke sånt, men om du har lyst til å vere med i band og lignande er det ofte(men ikkje alltid) enklare om en speler gitar, bass eller trommer. Piano og synth er som oftast nedprioritert i mange band.

No skal eg ikkje sei at eg er en av dei som nedprioriterer det instrumentet. Vi har en på synth/piano i bandet vårt. :)

Lenke til kommentar

Det er ofte lettere å visualisere ting når man spiller piano (synes jeg). Det gir et godt inntrykk av hva som er # og b, og jeg synes det er lettere å se sammenhengen i skalaer etc. når helt til venstre er mørkest og helt til høyre er lysest, i motsetning til gitar, der det er litt mer komplisert å skjønne hva som er hva med en gang.

En ting som er viktig, uansett hva slags instrument du velger er å oppnå forståelse. Noteslaver som leser noter fortere enn jeg leser bøker men som ikke kan spille etter besifring er trist, da de nesten aldri forstår teorien bak, og derfor ikke kan la sin egegn kreativitet blomstre.

Lenke til kommentar
Men seriøst...

Piano ligger høyt oppe da eg har drevet med det før :)

Har ikke bestemt meg ennda da ;)

Ikkje for å virke kynisk eller noke sånt, men om du har lyst til å vere med i band og lignande er det ofte(men ikkje alltid) enklare om en speler gitar, bass eller trommer. Piano og synth er som oftast nedprioritert i mange band.

No skal eg ikkje sei at eg er en av dei som nedprioriterer det instrumentet. Vi har en på synth/piano i bandet vårt. :)

fet med piano og synt sammen med metal, dream theater og children of bodom f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...