Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hverken Avenged Sevenfold eller Dashboard Confessional er emo,

Dashboard Confessional var emo, det kan du seriøst ikke nekte for.

Var jo en lang artikken om det i 'Rolling Stone' mener jeg å huske.

 

Edit: Men såklart kan du ikke sammenlikne det med At the Drive-In, A New Found Glory, Alkaline Trio, Hot Water Music and so on...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

hva rolling stone tror de vet betyr ikke en dritt. DC er ikke emo på 1. april engang. hva annet kalte de for emo? blink?

 

videre så må jeg smekke fingra dine når du legger til a new found glory i oppramsinga di...hwm, atdi og atrio er ikke typiske emoband heller. bra band og bra musikk er det derimot.

Lenke til kommentar
hva rolling stone tror de vet betyr ikke en dritt. DC er ikke emo på 1. april engang. hva annet kalte de for emo? blink?

 

videre så må jeg smekke fingra dine når du legger til a new found glory i oppramsinga di...hwm, atdi og atrio er ikke typiske emoband heller. bra band og bra musikk er det derimot.

Jada. Vi forstår poenget. Du er emo, men tør ikke å innrømme det.

Lenke til kommentar

ikke bli så defensiv da. når jeg sier at DC ikke er emo, så er det fordi det så absolutt ikke er det. det er rett og slett feil. grunnen til at mange tror og mener dette er emo er pga overbruken av ordet til den grad at det har blitt et skjellsord.

 

bra og ikke bra musikk? vel, det var et forsøk på å trekke 'emo' ut av diskusjonen (mislykket såklart, så disregard).

 

hwm er emo, dog lent mer mot rock, men dette er ikke viktig...

hwm er et av mange floridaband som spiller denne typen av emo/rock, se Gainsville.

 

edit/videre jalla:

 

@julenissen: jeg innrømmer det jeg (selv om det høres ufattelig teit og fjortiss ut å 'være' emo)., menå innrømme til denne feiltolkede oppfatningen er bak mål

 

fyi: emo står for emotional hardcore, som igjen er akkurat det samme som post-hardcore (dog har utviklet seg...)

Endret av Legion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...