Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Da er man hjemme fra Øyafestivalen 2004. :woot: Konge!

Så følgende band:

Bobby Conn & The Glass Gypsies:

Kanskje selve grunnen til at jeg dro ræva mi ned dit, FYFAEN så utrolig fett show, og så utrolig fet musikk. Hele bandet av sinnsykt dyktige musikere måter opp iført velur-minskjørt og tilhørende velurtopper, sminka for glam, og klare for fest. Gitaristen er hinsides all forventning god, og ekstra harryoppstæsja med selvlysende, multifarget Ibanez, fioloinisten er dyktig som få, vell alle gjorde jobben sin og mer enn det. Samt Bobbys egne sinnsyke sceneshow med overdreven entusiasme, vulgære benstillinger og GRESSELIG BRA MUSIKK. Må oppleves. You into extacy? Wanna try?

Silver:

Titta bare så vidt på, hadde ingen store forventninger, og de leverte ikke til de forventningene engang. Pinelig ræva liveband, og enda mer pinelig er det at den eneste låta som virkelig slo an, var et cover av jentebandet Ephemera. De skal dog ha pluss for å kaste 10.000 kr i femtilapper fra scenekanten.

Savoy:

Titta bare så vidt på dette også, kan ikke si det har forandret seg stort siden det mektige nittitallet. Litt småkjedelig pop, dog pluss for avslutningslåta (velvet). Litt kos var det i sommervarmen, dog. :]

The National Bank:

Thomas Dybdahl og kompanis første konsert, SINNSVAKT herlig konsert. Dyktige musikere, dyktig bra låter, stemning så det holdt og solnedgang i trynet. Her skal det handles inn album.

Gluecifer:

Fikk med meg de to siste låtene, ironisk nok er det disse to låtene jeg liker ved Gluecifer. Har aldri vært noen fan, og blir det nok aldri, men A Call From The Other Side (fra nyeste albumet), og Easy Living slo an. Så dog ikke hele konserten, og er redd den ville skuffet meg (albumene er ikke så mye å skryte av, spør du meg).

Velvet Revolver:

Hva kan man si? Überharry klisjèrock i etterlevningene etter Guns N' Roses, leverte for øvrig godt live, men desverre noe dårlig lyd. For ikke å snakke om litt VEL høy drita trønder og fanboy-fjorits-faktor. "SLASH SLASH SLASH LA MEG TA PÅ TISSEN DIN!!!" Men men, übervulgært sceneshow ble levert som forventet. Dog ironisk at den eneste låta de VIRKELIG leverte på, var en gammal GnR-låt, på It's So Easy ble sakene levert så det holder. Helt grei konsert, hadde ikke de største forventningene heller, rett og slett greit.

Alt i alt har jeg hatt en super festivaldag. Bra opplegg, pluss for heløkologisk mat, god organisering, god lyd (på de fleste konsertene), og rent og pent festivalområde.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siterer meg selv.

[00:50] <HalTan> Det var så JØVLIG fjortissgroupie-fest :S

[00:50] <HalTan> Folk begynte å hyle og klappe når slash tente en røyk

[00:50] <HalTan> ffs!

[00:50] <HalTan> Jeg bare "OMG STFU newbzZ!!!"

00:51] <HalTan> og de bare "SLASH OMG LOL SPILL MR. BROWNSTONE, FÅ PLEKTERET, KAN JEG SUGE DEEEG?!!11"

For øvrig imponerte sologitaristen til Bobby Conn stort, ah så feit solo han dro, for ikke å snakke om at det var først da jeg så de live at jeg innså hvor avanserte noen av riffene er.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg kanskje skulle vært der, ble jeg nå så missunelig at jeg holder på å begynne å grine.

Kunne hende jeg måtte jobbe, men da jeg fant ut at jeg ikke skulle det, så var billettsalget over. Vet heller ikke hvem jeg i tilfellet skulle dratt med, men hadde 100% sikker funnet noen...

:cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...