Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Tumbleweed/anth: Begge av dere har bare ord mot ord nå da. Dere må jo komme med argumenter og dokumentasjon!

EDIT: Darn, jeg som trodde bensinen her skulle blusse opp... :innocent:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NEI! The Who er IKKE punk!

Alvorlig talt!

T'Weed

Nå er du ute og kjører gutt! Punk er et begrep fra seksitallet, og senere brukt i andre sammenhenger. Det er jo de som kaller Offspring for punk, og det er det som er galt.

Vær så vennlig å les oppslagsverkene dine en gang til, vil du?

Du må lære deg å håndtere det du leser, det du skrev her er både kunnskaps- og historieløst!!

Makan til tøv, skjerp deg!

T'Weed

Joda, han har delvis rett. Selv om jeg neppe tror The Who noensinne ble referert til som punk så oppsto begrepet som en betegnelse på visse typer rock allerede på sent sekstitall. Men språket er alltid i forandring så det som da ble referert til som punk er det som idag kalles (60-talls) garagerock eller garagepunk. Ordet punk som enkeltstående ord brukt om en musikkstil er siden slutten av 70-tallet brukt om den gjør-det-selv pregede varianten som bl.a. sex pistols var med på å etablere.

Lenke til kommentar

No har eg blitt så sterk av å bære rundt på all denna jævla bagasjen, kaiern, så no har du faen ikkje sjangs. :green:

Til de andre småjævler vi var med på festivalen: Eg og henrik kom oss på danskebåten (sitter der no) og er henholdsvis 20 og 18 år i 2 dager. =P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...