Petrvs Romanvs Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Mange synes Meshuggah blir litt monotomt, soloskiva til gitaristen er derimot meget variert. Fredrik Thordendal's Special Defects "Sol Niger Within" er en sonisk reise inn i en psykose, og ikke annet enn en milepæle i metallens historie. Dette er skiven SETI skulle ha sendt ut i det vide verdensrom, uten å overdrive kunne jeg har implantert skiva på repeat inn i min hjerne. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 kunne tenkt meg å utvide horisonten min videre. Går mye i melodiøs metal og metal som har melodi. Hører for det meste på children of bodom, dream theater, in flames, cradle of filth (kanskje ikke så veldig melodiøst, men di har en del bra sanger), + en del andre band. Noen som kan annbefale noen andre band innen denne sjangeren? Er også åpen for andre sjangere, men det skal veldig mye til for at jeg hører på noe utenom metal sjangeren. Tjaaa... Dark Tranquillity, Symphony X, Evergrey, Opeth, og kanskje Tool og A Perfect Circle? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Akkurat nå går jeg og gleder meg til soloplata til Omar Rodriguez-Lopez. Kommer visst den 17. august i statene. http://www.goldstandardlabs.com/catalog_pages/gsl90.html har hørt noe av det, kule saker. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Undertow, Ænima og Lateralus? Gjett hva som kommer i post kassen min om noen dager.... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kunne tenkt meg å utvide horisonten min videre. Går mye i melodiøs metal og metal som har melodi. Hører for det meste på children of bodom, dream theater, in flames, cradle of filth (kanskje ikke så veldig melodiøst, men di har en del bra sanger), + en del andre band. Noen som kan annbefale noen andre band innen denne sjangeren? Er også åpen for andre sjangere, men det skal veldig mye til for at jeg hører på noe utenom metal sjangeren. Hvis du har sansen for melodiøst metal så er Embraced sitt Amorous Anathema så absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kunne tenkt meg å utvide horisonten min videre. Går mye i melodiøs metal og metal som har melodi. Hører for det meste på children of bodom, dream theater, in flames, cradle of filth (kanskje ikke så veldig melodiøst, men di har en del bra sanger), + en del andre band. Ok, gode andre band som står til de du har skrevet opp: Children of Bodom --> Norther Dream Theater --> Pagan's Mind og Spock's Beard In Flames --> Dark Tranquility ----- Et par andre spennende band innenfor den melodiøse metalsjangeren er: Opeth Ulver Borknagar Amon Amarth Bathory A Perfect Circle Tool Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Åh, kom på ei bra melodisk metallplate Arcturus "The Sham Mirrors". Edit: Fates Warning "Disconnected" (med bl.a. Kevin Moore) og O.S.I. "Office Of Strategic Influence" (med bl.a. Kevin Moore og Mike Portnoy, ei av de beste platene i 2003 IMHO). Gordian Knot er ei ren instrumental skive, men helt utrolig... siste skiva jeg vil nevne er Green Carnation "Light of Day, Day of Darkness" Edit II: Glemte helt Tiamat "Wildhoney". Endret 6. august 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 For alle dere idioter som ikke har skaffet seg The Mars Volta sitt mesterverk "De-Loused In The Comatorium", det går for 89 spenn på platekompaniet for tida. Løp og kjøp. Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kunne tenkt meg å utvide horisonten min videre. Går mye i melodiøs metal og metal som har melodi. Hører for det meste på children of bodom, dream theater, in flames, cradle of filth (kanskje ikke så veldig melodiøst, men di har en del bra sanger), + en del andre band. Noen som kan annbefale noen andre band innen denne sjangeren? Er også åpen for andre sjangere, men det skal veldig mye til for at jeg hører på noe utenom metal sjangeren. Hvis du har sansen for melodiøst metal så er Embraced sitt Amorous Anathema så absolutt å anbefale. Enig med den! Skyfire er et annet band som ligner. Annet melodisk: Amorphis (de tre første) Arghoslent (spesielt den siste) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Er det seriøst ingen som skal på Lost Weekend, Norges vakreste festival i år? Mange store band, synd dere allerede har gått glipp av Emmerhoff (var sinnsykt flinke!), Ralph Myerz, SideBrok og Morten Abel (er ikke noe å gå glipp av, men siden han var den "store", får jeg vel nevne ham også).... I dag spiller BigBang, Ephemera, Palace of Pleasure, Surferosa og Spetakkel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Eneste jeg kunne tenkt meg å se der var Ralph Myerz og Spetakkel (så de i russetiden, nostalgi osv ). Resten er imho søppel. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Bigbang er ikke søppel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Kanskje ikke søppel, men typisk norsk hurra_meg_rundt_dette_er_så_sinnsykt_mye_bedre_enn_de_amerikanske_bandene_med_samme_sound, DET er de. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Hurra_meg_rundt_dette_er_faktisk_ganske_unikt. Dessuten er de svært dyktige musikere, for ikke å nevne gode tekster. Endret 7. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Da er billett til fredagen på årets Øyafestival kjøp av suspekt svartebørsselger på møkk stilig motorsykkel (som merkelig nok gjør på-døra-leveranse, for den nette sum av 500 kr (kun 75 over normal pris). Dette blir fett. Bobby Conn, Velvet Revolver, m.m. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Her er et mye bedre bilde av trehalsgitaren. Bildet er tatt fra en G3 konsert Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fant et herlig video clip av noen av mine favorittmusikere. Liker man litt eksentrisk musikk så er dette verdt å sjekke ut: Les Claypool's flying frog brigade Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 For alle dere idioter som ikke har skaffet seg The Mars Volta sitt mesterverk "De-Loused In The Comatorium", det går for 89 spenn på platekompaniet for tida. Løp og kjøp. Faen, bestillte fra cdon.com for 129 spenn i går. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) For alle dere idioter som ikke har skaffet seg The Mars Volta sitt mesterverk "De-Loused In The Comatorium", det går for 89 spenn på platekompaniet for tida. Løp og kjøp. Faen, bestillte fra cdon.com for 129 spenn i går. Jaja... Men ikke glem at du har bestilt musikk fra The Mars Volta, du har noen gode musikalske opplevelser i vente. Du burde være glad! Fant et herlig video clip av noen av mine favorittmusikere. Liker man litt eksentrisk musikk så er dette verdt å sjekke ut: Les Claypool's flying frog brigade Det var tøft jo! Endret 7. august 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg