Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

At å laste ned/dele cd-erhar blitt ulovlig(omtrent) har faktisk fått invirkning på meg. Positivt, jeg har plutselig begynt å kjøpe cd-er. Fra å kjøpe ingenting kjøper jeg noe vær uke, den siste uken har jeg kjøpt 4 cd-er.

 

Er jeg alene om dette eller :p ?

Laster INTET, kjøper alt.

Har heller ikke iPod eller lignende.

 

<------- gammel sekk som syns det er stas med håndfaste ting

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At å laste ned/dele cd-erhar blitt ulovlig(omtrent) har faktisk fått invirkning på meg. Positivt, jeg har plutselig begynt å kjøpe cd-er. Fra å kjøpe ingenting kjøper jeg noe vær uke, den siste uken har jeg kjøpt 4 cd-er.

 

Er jeg alene om dette eller :p ?

Har egentlig aldri lastet ned noe særlig jeg.

Mye koseligere å ha cd/plate i originalutgivelse.

 

Kopierer alt inn på PC though.

Lenke til kommentar

Scenario:

 

1: Får et tips om et bra band

2: Laster ned et album og to for å høre. Ser på det som en demo... MP3 er av for dårlig kvalitet til å nyte musikken på anlegget.

3: Om jeg liker bandet så stikker jeg på Platekompaniet.

4: Hvis ikke så blir de oftest liggende på disken å ta plass, eller slettet.

 

Plateselskapene burde sett på MP3 som demo, og annonsert det. "Vi godtar" at dere sjekker ut musikk på MP3, men håper du kjøper om du liker. Da hadde selskapene skapt gode holdninger. I stedet for så har de valgt å gå til krig mot de potensielle kundene sine for å tvinge dem til å kjøpe, og det svarer seg rett og slett ikke...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Plateselskapene burde sett på MP3 som demo, og annonsert det. "Vi godtar" at dere sjekker ut musikk på MP3, men håper du kjøper om du liker. Da hadde selskapene skapt gode holdninger. I stedet for så har de valgt å gå til krig mot de potensielle kundene sine for å tvinge dem til å kjøpe, og det svarer seg rett og slett ikke...

Stemmer, eg får nesten lyst til å boikotte plateselskaper når de skal være så agressive... (eg kjøper plater til vanlig ja)

Lenke til kommentar
Scenario:

 

1: Får et tips om et bra band

2: Laster ned et album og to for å høre. Ser på det som en demo... MP3 er av for dårlig kvalitet til å nyte musikken på anlegget.

3: Om jeg liker bandet så stikker jeg på Platekompaniet.

4: Hvis ikke så blir de oftest liggende på disken å ta plass, eller slettet.

Samme her. Som regel. Hender ofte at jeg kjøper spontant også da. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...